דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים • מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

ממשל ביידן שוקל להעביר לישראל תחמושת טנקים, כלי רכב צבאיים ופצצות מגרמה בשווי של למעלה ממיליארד דולר, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. מדובר באחת מהעברות הסיוע הגדולות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל והמתקפה של חמאס על הדרום ב-7 באוקטובר, והעברה ראשונה של נשק מאז מתקפת הטילים של איראן בסוף השבוע שעבר. 

המשלוח מורכב בתחמושת טנקים בשווי כ-700 מיליון דולר, 500 מיליון דולר בכלי רכב צבאיים ופגזי מרגמה בכ-100 מליון דולר. עם זאת, המהלך יזדקק לאישור מהקונגרס, מה שיכול להימשך חודשים או אף שנים.

הממשל נתון ללחץ של דמוקרטים בקונגרס שלוחצים לצמצם את אספקת הנשק לישראל במטרה לעורר לחץ לדאוג למניעת הרג אזרחים בעזה. בפנטגון והבית הלבן סירבו להגיב. גם ממשרד הביטחון הישראלי סירבו להגיב.

"זהו סימן לתמיכה צבאית ללא תנאי", אמר בריאן פינוקאן, עורך דין לשעבר של מחלקת המדינה וכיום יועץ בכיר ב-International Crisis Group. 

הבית הלבן אמור להצביע בסוף השבוע על הצעות חוק שמטרתן לספק סיוע צבאי בעשרות מיליארדי דולרים לאוקראינה ולישראל. המאמץ לחימוש שתי המדינות קיבל דחיפות נוספת בעקבות המתקפה האיראנית.