גוגל הכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד • הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי • החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal
סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

חברת האם של גוגל, אלפאבית   , פרסמה לפני שעה קלה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון לשנת 2024. אלפאבית מדווחת על הכנסות בגובה של 80 מיליארד דולר, ובכך היא עוקפת את ציפיות האנליסטים שחזו הכנסות בגובה של 78.59 מיליארד דולר. 

בתוך כך הודיעה החברה כי תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות המניה מזנקת בכ-13% במסחר המאוחר. 

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל  
המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף 

הרווח למניה עומד על סך של  1.89 דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שחזו כי הרווח למניה יעמוד על 1.51 דולר. 

המניה של גוגל זינקה במעל ל50% במהלך 12 החודשים האחרונים, ובכ13% מאז תחילת השנה הנוכחית. גוגל צפויה לחצות מחר שווי של 2 טריליון דולר, והיא כנראה תעקוף את אנבידיה בשווי גוגל. כבר נגעה לפני שנתיים בשווי של 2 טריליון, אך לא הצליחה לשמור על זה. אם מחר היא תזנק ב-11% היא תגיע לשווי של יותר מ-2.15 טריליון דולר, וכך תעקוף את אנבידיה.

ההייפ סביב הבינה המלאכותית דחף את גוגל להשקיע בתחום ולהתחמש בכלי בינה מלאכותית יוצרת שתוכל להציע אל מול ענקיות אחרות, דוגמת מיקרוסופט וOpenAI.

עם זאת, בפברואר האחרון, כאשר החברה חשפה מחולל תמונות מבוסס בינה מלאכותית יוצרת, היא נאלצה להשבית אותו כמעט באופן מיידי בשל אי דיוקים במודל שאף הפכו לויראלים ברשת, כך לפי CNBC.

במקביל, גוגל הצטיידה במהלך הרבעון האחרון במספר כלי בינה מלאכותית במנגנון החיפוש שלה ואף השיקה את שירות Circle to Search, המאפשר לזהות מילים או תמונות מודגשות מצילום מסך ותימלול שלהן לחיפוש באינטרנט.

כמו כן, במהלך הרבעון הנוכחי גוגל המשיכה במהלך פיטורים נרחב של מאות עובדים, זאת בין היתר על רקע הרצון של החברה לכוון את המשאבים אל עבר השקעה רחבה יותר בטכנולוגיות חדשות, בראשן כאמור בינה מלאכותית.

בינואר האחרון אמר סונדאר פיצ'אי, מנכל החברה, לעובדים כי ככל הנראה מהלך הפיטורים ימשיך גם לאורך 2024, כך לפי CNBC.

החברה הייתה מעורבת אף בסערה שהתחוללה בשבועות האחרונים, כאשר מספר מעובדיה מחו על פעילות אלפאבית אל מול ממשלת ישראל בפרויקט נימבוס. מספר עובדי החברה התבצרו במשרדים של בכירים, ביניהם גם במשרד של מנכ״ל חטיבת הענן של החברה. בעקבות המקרה פיטרה גוגל עשרות עובדים.