ישראל במלחמה | סיקור שוטף

גלנט לאוסטין: התחייבתם למנוע גרעין מאיראן - הזמן אוזל

שר הביטחון, יואב גלנט, בפגישה בפנטגון: מתקרבים לצומת קבלת החלטות שישפיע על המזרח התיכון כולו • בוושינגטון סבורים שישראל תבצע מהלך גדול בתוך לבנון בשבועות הקרובים • בעזה מדווחים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה • חיל האוויר תקף הלילה בצפון הרצועה מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר • עדכונים בולטים 

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון
שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

עדכונים שוטפים

19:39 - צבע אדום בקיבוץ סופה שבעוטף

19:38 - גלנט לאוסטין: התחייבתם למנוע גרעין מאיראן - הזמן אוזל

שר הביטחון גלנט בפגישתו עם מזכיר ההגנה אוסטין בפנטגון: "זה הזמן לממש את מחויבות כל ממשלי ארה״ב בשנים האחרונות - מניעת גרעין מאיראן, המהווה סכנה לעולם כולו. בנושא זה הזמן הולך ואוזל" 

18:38 - אוסטין לגלנט: מודאג מהתחממות בגבול לבנון - עלולה גרור את ישראל למלחמה אזורית

18:30 - צה"ל איתר פיר ממולכד ואמצעי לחימה ברפיח

14:54 - שריפה פרצה קרוב לדישון כתוצאה מיירוט כלי טיס

14:15 - חשד לחדירת כלי טיס עוין במלכיה ובדישון

9:37 - חשד כי מספר אנשים חצו את גדר הגבול עם ירדן, צה"ל עורך סריקות באזור

צה"ל עורך סריקות על גדר הגבול עם ירדן סמוך לקיבוץ אשדות יעקב בעמק הירדן לאחר שעלו חששות כי מספר אנשים החשודים כמהגרי עבודה הצליחו לחצות את הגדר. אין הנחיות חריגות ליישובים באזור. 

הבכיר שבטוח: אלה הטעויות של נתניהו בניהול המלחמה
צרפת שוקלת לתגבר את צבא לבנון, והסיבה שפוטין תומך בחמאס
הגנה איראנית בעיראק - הנהגת חמאס מתכננת לעזוב את קטאר
האם הממשלה העבירה החלטה להקצות 3.5 מיליארד שקל לצפון?

9:00 - חיל האוויר תקף הלילה בצפון הרצועה מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר

צה"ל הודיע כי תקף מבנים בצפון הרצועה במרחבי שאטי ודרג'-תופאח. בתוך המבנים שהו מחבלים שחלקם לקחו חלק בהחזקת חטופים ותקפו את ישראל.

8:00 - גלנט לבלינקן: "עלינו לפתור במהירות את המחלוקות בינינו וכך נשיג את מטרותינו"

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, במשרדי מחלקת המדינה בוושינגטון. השניים קיימו פגישה אישית ממושכת, ופגישה מורחבת עם הצוותים המקצועיים במשרד הביטחון ובמחלקת המדינה. בפגישתם, השניים דנו בצורך להפעיל גורמי לחץ נוספים על החמאס כדי לקדם את השבת החטופים, בדגש על קידום חלופה שלטונית ברצועת עזה. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר המדינה כי עיניהן של אויבינו וידידינו נשואות לקשר בין ישראל וארה״ב, ולכן על המדינות לפתור במהירות את המחלוקות. 

07:30 - בעזה מדווחים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה

דיווחים פלסטיניים: אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה וכמה מבני משפחתה נהרגו בתקיפה במחנה הפליטים שאטי.

07:00 - דיווח: האזהרה של ארה"ב לחיזבאללה בדרך למלחמה נרחבת

גורמים אמריקאים הבהירו לארגון הטרור השיעי כי ארה"ב לא תוכל למנוע מישראל לתקוף בלבנון. המסר נועד לגרום לחיזבאללה לא להסלים את המצב ומגיע ברקע העובדה שבוושינגטון סבורים שישראל תבצע מהלך גדול בתוך לבנון בשבועות הקרובים. "צריך להבין שוושינגטון תעזור לישראל להגן על עצמה", מסרו הגורמים והוסיפו שארה"ב עשויה להעניק תמיכה צבאית ישירה יותר במקרה של לחץ חמור. לכתבה המלאה ב-N12 

01:28 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טוענות שתקפו מטרה בנמל חיפה באמצעות כטב"מים

00:30 - בלינקן לגלנט: לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על עובדים הומניטריים בעזה ולספק סיוע לרצועה

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן הדגיש בפני שר הביטחון גלנט במהלך פגישתם את הצורך לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על עובדים הומניטריים בעזה ולספק לרצועה סיוע בתיאום עם האו"ם. עוד הדגיש בלינקן את החשיבות של הימנעות מהסלמה עם לבנון והגעה להסדר דיפלומטי שיאפשר הן למשפחות ישראליות והן למשפחות לבנוניות לחזור לביתן.

21:33 - דיווח: מנהיגי חמאס מתכוננים לעבור מקטאר לעיראק

העיתון האמירותי The National דיווח כי בכוונת מנהיגי חמאס לעזוב את דוחא לעיראק - בצל הלחץ שקטאר וארה"ב מפעילות עליהם כדי לגלות גמישות רבה יותר בשיחות הפסקת האש. "איראן תהיה אחראית לביטחונם בבגדד אם המהלך יושלם". לכתבה המלאה 

20:59 - שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן

20:20 - מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בשימוש המערך האווירי של חיזבאללה

מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בשימוש המערך האווירי של ארגון הטרור חיזבאללה בעומק לבנון; יורטה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון. במהלך השעות האחרונות מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עיתרון, בליידא ומרון א-ראס.
כמו כן, מוקדם יותר היום מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב בעלבכ תשתית טרור בשימוש מערך ההגנה האווירי של חיזבאללה.

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ מוקדם יותר היום, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון, אין נפגעים. בנוסף, בהמשך להתרעות על ירי רקטות וטילים בצפון הארץ לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

19:33 - צה"ל: החטוף רס"ם מחמד אלאטרש נהרג ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה

החטוף רב-סמל מתקדם מחמד אלאטרש, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, תושב סעווה בן 39, נפל בקרב ב-7 באוקטובר, ונחטף לשטח רצועת עזה - כך התיר הערב (שני) דובר צה"ל לפרסום. מותו נקבע לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן.

אלאטרש היה נשוי לשתי נשים ויש לו 13 ילדים. במשך חודשיים מאז הטבח במתקפת הפתע של חמאס לא ידעו קרוביו מה עלה בגורלו. בתחילת דצמבר עודכנה משפחתו שהוא חטוף ברצועת עזה. עד הערב לא פורסם שהיה לוחם צה"ל.

אחיו סאלם אלאטרש אמר בחודש מרץ לשרת החוץ של בלגיה שביקרה בדרום עם שר החוץ ישראל כ"ץ: "למוחמד יש 13 ילדים ו-22 אחים שמחכים לו מאז אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר. אנחנו מבקשים שכולם יחזרו, קודם כל הבנות. צריך להפעיל לחץ לשחרר את כולם, אבל קודם כל את הבנות - מה שקורה להן שם זה מזעזע".

18:35 - גלנט בוושינגטון: "לא מחלק ציונים לנתניהו"

שר הביטחון יואב גלנט אמר לפני פגישתו עם ראש ה-CIA ביל ברנס כי "לישראל יש מחויבות עליונה לשחרור כל החטופים, ללא יוצא מן הכלל". גלנט הוסיף כי "הברית בין ישראל לארה"ב היא רבת חשיבות. על רוב הדברים אנחנו מסכימים. על מה שאנו לא מסכימים - אנחנו דנים בפרטים, מגיעים להבנות ופותרים את המחלוקות. אני בטוח שכך יהיה גם במקרה הזה".

גלנט נשאל על הסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בטענה לעיכוב באספקת חימושים מארה"ב והבהיר: "אני לא חושב שאני צריך לתת ציונים. אני פועל רק למטרה אחת: להבטיח את חוסנה הביטחוני של מדינת ישראל ואת היכולת שלה להשיג את מטרות המלחמה ולהיערך לאיומים בעתיד".

על דברי הרמטכ"ל האמריקאי שלפיה ארה"ב תתקשה לסייע לישראל להגן על עצמה במקרה של מלחמה רחבה מול חיזבאללה כפי שהיה במתקפה האיראנית באפריל, אמר שר הביטחון: " האמירות הברורות שאני שומע מהממשל האמריקאי כאן הן שארה"ב וישראל נמצאות יחד במערכה נגד איראן, נגד חיזבללה ונגד חמאס, ומחויבות להשיג את ההישגים. אין שום הפרש בין ישראל וארה"ב בגישה הזאת ואני עמל על זה כאן. אני מאמין שהדברים יסתדרו ויפעלו בדיוק לפי הלוגיקה הזאת".

18:22 - האזעקות באשקלון: שתי רקטות יורטו, שני פצועים קל בדרך למרחב מוגן

דובר צה"ל עדכן כי שתי רקטות יורטו במטח מצפון הרצועה שהביא להפעלת אזעקות בעוטף ובאזור אשקלון. במד"א עדכנו כי שני בני אדם נפצעו באורח קל בעת שרצו למרחב מוגן באשקלון. עוד נמסר כי במקום כמה נפגעי חרדה.

18:00 - הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתקרבים לנקודה שבה נכריע את חטיבת רפיח 

 הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב ברפיח, ואמר כי "אנחנו עם הישגים מאוד גבוהים בלחימה ברפיח. זה בא לידי ביטוי בכמות מחבלים הרוגים, בתשתיות המושמדות, בלחימה המורכבת בתת-הקרקע, עצם זה שאנו שולטים על ציר פילדלפי מהים עד משולש הגבולות זה מאוד משמעותי". לדבריו, "אנחנו מתקרבים לפירוק חטיבת רפיח של חמאס, היא מוכרעת לא במובן הזה שאין בה יותר מחבלים, אלא במובן הזה שהיא לא יודעת לתפקד כמסגרת לוחמת". 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12