אחרי כמעט 30 שנה: ערוץ הקניות יפסיק את שידוריו בחודש הבא

שידורי ערוץ הטלוויזיה הוותיק יסתיימו בסוף חודש יולי, והמשאבים יועברו בעיקר לפעילות האונליין שלו • כ-60 עובדים יפוטרו, אך שלוש חנויות הערוץ ימשיכו לפעול כרגיל

צילום מסך של ערוץ הקניות
צילום מסך של ערוץ הקניות

ערוץ הקניות, ששידר במשך כ-30 שנה בטלוויזיה והתמקד במכירת מוצרי צריכה, מסיים את שידוריו בטלוויזיה - כך נודע לגלובס. בעקבות פניית גלובס, בערוץ הקניות אישרו כי השידורים אכן ייפסקו ב-25 ביולי, וכי משאבי הערוץ יועברו בעיקר לפעילות האונליין שלו.

אחרי 14 שנה: תמיר סטיינמן מסיים את תפקיד כתב הדרום של חדשות 12
ההימור המסוכן של הנהלת רשת 13 והקרב על השליטה האמיתית בערוץ

ערוץ הקניות נמצא בבעלות משרד הפרסום דחף, והמנכ"ל הוא אורן ז'ורבין. במסגרת המהלך החל הערוץ בהליך פיטורים. על-פי הערכות, כ-60 עובדים יפוטרו מהערוץ, ויישארו בו כ-20 עובדים בלבד. רוב העובדים שיפוטרו הם אלה הקשורים לפעילות הטלוויזיונית - מנהלים, עורכים, האחראים על הליין-אפ, מוקדנים ואנשי שירות.

נציין כי הערוץ מחזיק בשלוש חנויות פיזיות בחיפה, בבאר שבע ובתל אביב (בבניין שבו ממוקמים משרדי הערוץ), ואלה אמורות להמשיך לפעול כרגיל.

הרקע לצמצום הפעילות ולסגירת ערוץ הקניות הוא ברור: עם השנים, הפעילות שלו קטנה בשל המעבר לצריכה בדיגיטל ועליית האיקומרס. בדחף מודעים לשינויים הללו, ולכן שמים את כל המשאבים באתר האינטרנט, שם יוכלו להתמודד טוב יותר מול התחרות הקיימת בשוק.

גורמים בערוץ מסרו כי כל הליך הסגירה יתבצע בצורה מסודרת וכחוק. לדבריהם, כל הספקים וכל העובדים יממשו את הזכויות, ולקוחות יוכלו לרכוש דרך הערוץ עד תאריך הסגירה. לאחר מכן תתאפשר רכישה דרך האתר.

בפלטפורמות לא ידעו

בעקבות המהלך יתפנה אפיק 21 בשלט הטלוויזיה, אך בפלטפורמות השונות (הוט, yes, סלקום ופרטנר) ובשוק עדיין לא מכירים את פרטי הסגירה, כך שעדיין לא ברור מי יקבל את האפיק במקום ערוץ הקניות.

מערוץ הקניות נמסר בתגובה: "לאחר 29 שנות שידור רצופות, הערוץ מסיים את שידוריו בטלוויזיה ועובר להתמקד בפעילות אונליין. הערוץ ימשיך לפעול במתכונת מלאה דרך אתר הסחר הרשמי שלו. כל מי שרכש או ירכוש מוצרים דרך ערוץ הטלוויזיה עד למועד זה, יקבל את מוצריו וייהנה משירות מלא עליו מחויב הערוץ. לרגל חודש השידורים האחרון, הערוץ מציע מבצעים והנחות מיוחדות".