דיווח: גוגל בדרך לרכוש את וויז הישראלית. אלה המרוויחים הגדולים

לפי הוול סטריט ג׳ורנל, גוגל נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת Wiz הישראלית שייסד אסף רפפורט בתמורה לכ-23 מיליארד דולר • אם העסקה תצא לדרך, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי-פעם של גוגל. ומי המרוויחים הגדולים?

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן
אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

גוגל נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת Wiz הישראלית שייסד אסף רפפורט בתמורה לכ-23 מיליארד דולר, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. אם העסקה תצא לדרך היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי-פעם של גוגל.

23 מיליארד דולר יהפכו את וויז לאקזיט הגדול בתולדות ישראל. את מי יעקפו בדרך?
הערכות: המדינה תגרוף כ-2.5 עד 3.5 מיליארד שקלים מעסקת וויז וגוגל
הקסם של וויז, הפספוס של המדינה: הדרך לאקזיט הגדול בישראל 

Wiz הודיעה השנה על קצב מכירות שנתי (ARR) בהיקף של 340 מיליון דולר (לפי ההערכות ההכנסות הריאליות מוערכות בפחות מכך, ככל הנראה סביב 150-100 מיליון דולר), ועל גיוס בהיקף של 965 מיליארד דולר. הגיוס האחרון הקנה לה שווי של 12 מיליארד דולר, כך שרכישה בהיקף של 23 מיליארד דולר מהווה פרמיה של מעט פחות מפי שתיים בתוך פחות משנה. 

במידה והרכישה אכן תצא לפועל, תהיה זו עסקת הרכישה השנייה הגדולה של גוגל בישראל בתחום הסייבר. קודם לכן רכשה גוגל את חברת סימפליפיי (Siemplify), אם כי בסכום "צנוע" יותר של כחצי מיליארד דולר בלבד. 

הערכה: כל מייסד שווה כמיליארד דולר

מי יהיו המרוויחים הגדולים מהעסקה? בראש ובראשונה ארבעת היזמים - אסף רפפורט, עמי לוטבק, רועי רזניק וינון קוסטיקה הנחשבים כבר היום מיליארדרים על הנייר לפי פורבס. אלה צפויים להכניס כמה מיליארדי דולרים לכל אחד - לפני מס. מעבר לכך, המרוויחים הגדולים ביותר מהעסקה הם המשקיעים המוקדמים בחברה ובראשם קרן סקויה וקרן סייברסטארטס של גילי רענן, שהשקיעו הון ראשוני של 21 מיליון דולר בפברואר 2020, חודש לפני פרוץ הסגר הראשון של הקורונה. לאחריהם הגיעו הקרנות אינקס ונצ'רס, אינסייט פרטנרס, סרקה הישראלית ושורה של משקיעים גדולים יותר שהשקיעו בסבבים האחרונים, בהם אנדריסן הורוביץ, גריילוק ו-וולינגטון. גם ברנאר ארנו, מנכ"ל קונגלומרט מותגי היוקרה LVMH, והאיש העשיר בעולם, צפוי להתעשר עוד יותר מהעסקה - וכך גם הווארד שולץ, מייסד סטארבאקס, הפעיל כיום למען ישראל במלחמה.

לפי ההערכה, כל אחד מארבעת המייסדים מחזיק בכ-10% בחברה, כך על פי פורבס שהעריך באוגוסט האחרון את הונם של כל מייסד במיליארד דולר לפי שווי חברה משוער של 10 מיליארד - היות שבאותם ימים פורסמה השמועה כי החברה תגייס לפי שווי זה. לפיכך, כל אחד מהמייסדים יהיה שווה 2.3 מיליארד דולר, לפני מס, בהערכה גסה. 

מוויז לא נמסרה תגובה לידיעה.