סיום שנת הלימודים הקפיץ את ביצועי אתר BUYME בחודש יוני

האתרים הבינלאומיים רשמו בחודש יוני ירידה בהזמנות, ולעומת זאת בביצועי האתרים הישראלים חלה עלייה • לקראת הקיץ הוזמנו חופשות רבות באתרי התיירות והתעופה, בעיקר בארץ או ליעדים קרובים בחו"ל • הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אתר BUYME / צילום: צילום מסך
אתר BUYME / צילום: צילום מסך

השקת אתר האינטרנט של הסופרמרקט מבית ההסתדרות, סגירת ערוץ הקניות, כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ על רכישות מאתרים בינלאומיים, מיתוג מחדש של רשת Be וקידום הצעת החוק שתגביל את כוחה של סופר־פארם - אלה רק חלק מהמהלכים שנרשמו בחודש יוני האחרון ועשויים להשפיע על ההתנהגות הצרכנית לאורך זמן.

בכל הנוגע לרכישות באינטרנט, בחודש זה נרשמה ירידה מצרפית של כ־3% בהשוואה לחודש מאי, בעיקר בשל ירידה בהזמנות מאתרים בחו"ל - כך עולה ממדד רכישות הישראלים באונליין. על הרקע הזה בולטת עלייתו של אתר BUYME, שלראשונה כובש את המקום השני בטבלת האתרים הישראלים, על חשבון סופר־פארם. 

מדד המותגים | במבה או שוקולד פרה? איזה מותג מזון אתם מעדיפים
מדד המותגים | התחרות בין אפל לאנדרואיד הוכרעה, וזה המותג המנצח

השלישייה הסינית

ביוני חלה ירידה של כ־8% בהזמנות מהאתרים בינלאומיים בהשוואה לחודש הקודם. "הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ עד לסכום של 75 דולר מעלה שאלה: האם הקניות מאתרים אלה יצטמצמו עוד יותר, או שמא יגדלו באופן דרמטי לאחר הסרת המחסום הפסיכולוגי הצרכני?", אומר נתי יעקובי מנכ"ל שופ אנליטיקס. "מהבדיקה שלנו עולה כי כ־94% מההזמנות מאתר נקסט, למשל, הן מתחת ל־75 דולר, וכך גם 86% מההזמנות מאתר iHerb".

מתחילת שנת 2024 מובילים את הדירוג הבינלאומי שלושת האתרים הסיניים עלי אקספרס, שיין וטמו - למעט חודש אחד שבו אמזון הקדימה את טמו. במילים אחרות, הישראלים מתגברים על החששות ובוחרים באפשרויות הזולות יותר, כחלק מההתמודדות עם יוקר המחיה.

במקביל, נראה כי רבים אינם מוותרים על חופשות הקיץ, ולכן בעשירייה המובילה מככבים שני אתרי תיירות. במקום החמישי נמצא בוקינג עם הזמנות לבתי מלון בארץ באילת ובים המלח לצד הזמנות לחופשות בבתי מלון בדובאי. במקום העשירי נמצא Airbnb עם השכרת דירות במגוון יעדים בארץ ובעולם.

בעשירייה השנייה מדורגים שני אתרי תיירות נוספים - של חברת התעופה Wizzair ושל חברת הלינות Agoda, שנמצאת בבעלות בוקינג. Agoda מוכר פחות לקהל הישראלי, ולכן מספר ההזמנות בו קטן פי 6 ממספר ההזמנות בבוקינג. באופן משלים, אתר Airalo המשווק eSim ליותר מ־200 מדינות בלט אף הוא החודש.

בתחום הבריאות והוול ביאינג, אתר iHerb, הנמצא במקום השישי, רשם עלייה של כ־11% במספר ההזמנות - בניגוד לירידה המצרפית שנרשמה באתרים הבינלאומיים.

נשארים קרוב לבית 

ההזמנות באתרים הישראלים רשמו בחודש יוני עלייה של כ־9%. אתר שופרסל נחלש מעט אך עדיין שומר על המקום הראשון. השינוי המהותי יותר, כאמור, נמצא בביצועי אתר BUYME, שמספר ההזמנות גדל פי יותר משניים לעומת חודש מאי. את הנתונים הללו ניתן להסביר בתקופת סיום שנת הלימודים, שבה רבים נוטים לרכוש לצוותי ההוראה שוברי מתנה. גובה הזמנה ממוצעת עמד על 285 שקל.

במקום הרביעי נמצא אתר KSP, שמציג עלייה של כ־6% במספר ההזמנות לעומת מאי. רוחות המלחמה בצפון והחשש מאספקת חשמל לא סדירה הובילו כידוע לרכישת סוללות וגנרטורים לשעת חירום, מה שהעלה את ממוצע ההזמנה באתר לכ־400 שקל.

במקום השמיני בטבלה נמצא אתר חברת התעופה אל על. נראה כי הישראלים מעדיפים לא להרחיק יותר מדי, ולכן הזמנות רבות נרשמו ליוון ולקפריסין, וזאת לצד טיסות לדובאי, החביבה על הישראלים.

העובדה שבחודש יוני חל שבוע הספר סייעה לאתר סטימצקי להתברג במקום העשירי ולחזור לטבלה אחרי היעדרות בת ארבעה חודשים. האתר רשם החודש עלייה של כ־60% במספר ההזמנות לעומת החודש הקודם, כאשר גובה הזמנה ממוצעת עמד על 115 שקל.

האתר החדש של הסופר החברתי מבית ההסתדרות, שעלה החודש לאוויר אחרי תקופת פיילוט, מתמקם בעשירייה השנייה. ביממה הראשונה להשקתו האתר רשם כאלף הזמנות, כאשר נפח ההזמנות במהלך כל החודש מקביל בגודלו לאתרים כמו ויקטורי אונליין וקשת טעמים. הסל הממוצע עומד על כ־300 שקל.

ביקושים לבתי קולנוע

בחודש יוני רכשו הישראלים בכ־30 מועדוני צרכנות וכרטיסי אשראי, ונרשמה עלייה של כ־17% בהזמנת שוברים והטבות בהשוואה לחודש מאי. המועדון הבולט הוא פיס פלוס, שרשם עלייה של כ־28% במספר ההזמנות. לרשימת המועדונים הארוכה יצטרף בקרוב המועדון החדש של רואי החשבון. 

מועדון צרכנות חדש לרואי החשבון | עוד זווית

מועדוני הצרכנות הפכו בישראל למגדירי קהילות: מורים, כוחות הביטחון, חברי ההסתדרות, הייטקיסטים ועוד. כעת מצטרפת אליהם גם לשכת רואי החשבון, שמשיקה את מועדון הצרכנות HI-Benefit, בשיתוף חברת ישראכרט והייטקזון, אשר יחליף את המועדון הקודם של הלשכה.

במועדון יוצעו הנחות והטבות בתחומי החשמל, אלקטרוניקה, תיירות, בידור, מזון, נדל"ן ורכב, וכן תוענק הטבת קאשבק של 2% ממוצרי סחר ותיירות, שניתן יהיה לנצל לתשלום דמי החבר השנתיים. בלשכה חברים כ־18.5 אלף רואי חשבון.

"הקמת המועדון החדש מהווה שלב נוסף בהתרחבות הייטקזון בתחום ניהול מועדוני הטבות לארגונים ומוסדות מובילים בישראל", אומר דגן רונן, מנכ"ל ובעלים משותף בהייטקזון. "בזכות הטכנולוגיות והפלטפורמות שלנו, אנחנו יכולים לתת מענה מקיף לארגונים שונים, וכעת לשכת רואי החשבון מצטרפת לתוכניות הנאמנות וההטבות שאנו מובילים, כמו פועלים וונדר, פלייסטור של אל על ועוד".

לדברי נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, רו"ח חן שרייבר, "הלשכה חרטה על דגלה להוביל שינוי משמעותי במעמדם של רואי החשבוןלרבות ניהול מועדון צרכנות איכותי ועשיר בתכנים, לבטח בתקופה בה יוקר המחיה מאמיר. לכן הם ייהנו מהטבות מסובסדות ומאות מבצעים, שיתעדכנו באתר מדי יום".

רשת מקדונלד'ס, בית העסק המוביל במועדונים, רושמת החודש עלייה של כ־10% לעומת מאי. בחמישייה המובילה נמצאות שתי רשתות בתי קולנוע: סינמה סיטי, שחוזרת לטבלה עם עלייה של כ־48% לעומת החודש הקודם; ויס פלאנט, שרשמה עלייה מתונה יותר של כ־20%.

כך נאספו הנתונים

חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גאוגרפית על־פי אזורי מגורים משתנים. החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך. באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.