טינג טינג טינג: זו הפרסומת שכובשת את המקום הראשון

המאבק בין הבנקים מתמקד בזירת השירות ללקוח, והפרסומת של לאומי עוקפת את המתחרים גם באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לאל על, וזו של אלקטרה פאוור היא ההפתעה המרעננת של המדד

עומר אדם בקמפיין לאומי
עומר אדם בקמפיין לאומי

טינג טינג טינג - לא עבר אפילו שבוע עד שהצליל הזה השתרש בתודעת הצופים, והפך את הפרסומת החדשה של בנק לאומי לזכורה ביותר. למי שבכל זאת הצליח לפספס, מדובר בפרסומת שבה הפרזנטור הקבוע גל תורן נדחק מעט הצידה לטובת "הופעה" של עומר אדם למנהלי הסניפים של הבנק.

רותם סלע חוזרת להפסקת הפרסומות. היכן היא מתברגת? 

יותר מפרסומת, זה מהלך של ממש במסגרת המאבק בין הבנקים שהחל בתחום המשכנתאות ומתרכז כעת בשירות. המסר לצופים הוא הנה, אתם יכולים לקבל את מספר הטלפון של מנהל הסניף שלכם, למקרה שיש לכם בעיה שהפקידים שלנו לא פתרו. במקביל , המסר למתחרים - בעיקר מזרחי-טפחות - הוא הנה, גם אנחנו יודעים לתת שירות אישי ואנושי, לא רק אתם, וסיירת מנכ"ל הייתה רק ההתחלה.

האם זמינות המנהלים באמת עובדת בפועל? זה כנראה פחות רלבנטי לפרסום (מבחינת הבנק). העיקר להסיט את השיח ואת הזכירות לצד הכחול (הכתום מתברג במקום השלישי בזכירות). לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בלאומי גם אחראים להשקעה הגדולה ביותר השבוע, כ־ 1.5 מיליון שקל.

ההשקעה השנייה בגודלה שייכת אף היא לבנק - דיסקונט, עם כ־ 1.3 מיליון שקל, שהושקעו בפרסומת שבה רותם סלע שוב מקדמת פתיחת חשבון בנק החל מגיל 14. הפרסומת מתברגת במקום השני בזכירות. ההשקעה השלישית בגודלה שייכת לחברת כרטיסי האשראי ויזה כאל, עם כמיליון שקל - אך הפרסומת החדשה בצבעי המסטיק, בכיכובו של עברי לידר, אינה מתברגת בדירוג.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לאל על ולנבחרת החלומות, שתעודד את הספורטאים הפאראלימפיים הישראלים בפריז. בחברת התעופה החליטו לקחת בעלות על בעיה כאובה של מחסור באוהדים שמגיעים לעודד, ובמיוחד בתקופה שבה דעת הקהל העולמית אינה נוטה לטובתנו.

כמו במקרה של לאומי, הם הפכו את זה למהלך שהוא הרבה מעבר לפרסומת (כולל פעילות משפיענים), ודחקו מעט הצידה את הפרזנטור הקבוע (חנן בן ארי) לטובת הטניסאי הפאראלימפי זוכה טורניר הרולאן גארוס, גיא ששון.

קמפיין אל על
 קמפיין אל על

אבל בניגוד ללאומי, לאל על אין באמת תחרות בישראל: לפי הנתון האחרון שפרסמה רשות שדות התעופה, נכון לחודש מאי החברה הייתה אחראית לכ-47% מהטיסות בנתב"ג. בדיוק בגלל הנתון הזה - שהיה גבוה בהרבה בתחילת המלחמה - אל על יכלה להרשות לעצמה להעלות מחירים, ובתגובה איבדה נקודות באהדת הציבור. עכשיו היא מנסה לקבל אותן בחזרה, וכאמור לפחות במדד הזכורות והאהובות היא מצליחה בכך.

הרפורמה בשוק החשמל, שתיכנס לתוקפה החודש ותאפשר לכל צרכן לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל, הובילה לפרסומות של בזק והוט בנושא, וכעת מצטרפת גם אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז) . מדובר בשחקנית לא מוכרת בהפסקת הפרסומות, ולכן העובדה שהיא מתמקמת במקום החמישי בזכירות - ותודה לרוני דלומי - יכולה להיחשב הצלחה מרעננת.

רוני דלומי בקמפיין אלקטרה פאוור
 רוני דלומי בקמפיין אלקטרה פאוור

יציבות בהשקעה

ההשקעה בפרסום כמעט סטטית: 34 מיליון שקל השבוע, לעומת 33 מיליון שקל בשבוע שעבר.

המשרד האהוב

המשרדים שאחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם מקאן תל אביב (אל על, טורנדו) ובאומן בר ריבנאי (עלית).

ללכת אחרי הכסף

ענף הפיננסים שוב "משתלט" על המדד עם 6 נציגים מהבנקאות והביטוח.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.