הסמארטפון המתקפל החדש שסמסונג רוצה שתקנו

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית השיקה את הסמארטפונים המתקפלים החדשים, שאמורים להיות מכשירי הדגל החדשים במקום מכשירי ה-S f הכיוון נראה מבטיח, אך לא בהכרח מצדיק את המחיר • בדיקה טכנולוגית

סמסונג Z Flip 6 / צילום: יח''צ
סמסונג Z Flip 6 / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג השיקה לאחרונה את הסמארטפונים המתקפלים החדשים שלה - סגמנט שבו היא משקיעה משאבים רבים בשנים האחרונות. אם בעבר מכשירי ה-S היו מכשירי הדגל, כיום אלו המכשירים המובילים שהחברה רוצה שתרכשו.

בדיקה טנולוגית | מסונג משיקה טלפונים מתקפלים חדשים: מה רמת המצלמות וכמה הם צפויים לעלות?
בדיקה טכנולוגית | אחד מהסטרימרים הטובים בשוק שייך לחברה המפתיעה הזאת 

לפי נתוני דינמיקה, בשנה שעברה קטגוריית המתקפלים רשמה גידול של 30% לעומת השנה הקודמת, וכ-60% מהרוכשים היו לקוחות חוזרים, משמע חזרו לדור הבא של אותו המכשיר. קיבלנו מסמסונג את ה-Z Flip 6 החדש, שמתקפל לגודל של ארנק - הנה מה שאנחנו חושבים עליו.

החידוש המרכזי: הבינה המלאכותית

ברוח התקופה, גם סמסונג רוצה להצביע על הבינה המלאכותית בתור הבשורה הגדולה ביותר במכשיר. אם בדור החמישי היא הייתה זמינה רק בענן ולא מובנית במכשיר, כעת חלק מעיבודי הבינה המלאכותית ירוצו על גבי המכשיר - והמשמעות היא זמני שימוש מהירים יותר ויכולות מותאמות אישית לצרכן שבקצה.

כך, למשל, סמסונג מציעה כלים שקשורים לטקסט כמו סיכומים או תרגומים, שזמינים במוצרים פנימיים של החברה, כמו הדפדפן, הפתקים ועוד. הפיצ'רים עובדים בצורה דומה לזו שבמכשירי ה-S שבדקנו.

הכלים המעניינים יותר קשורים לעריכת התמונות: מעבר להוצאת אובייקט או יצירת סטיקר מהיר מתמונה, שינוי רקע או התאמות כאלו ואחרות יש שני פיצ'רים בולטים. הראשון, הוספת אובייקטים לתמונות קיימות. אם תערכו את התמונה, תוכלו להפעיל את הפיצ'ר של הבינה המלאכותית, לצייר משהו, ואותו אובייקט ישולב בתמונה. הפיצ'ר עובד יחסית טוב: אמנם יש פאשלות פה ושם, אבל ככה זה עם בינה מלאכותית שעוד בחיתוליה.

הפיצ'ר השני מאפשר לקחת תמונה קיימת, ולבקש מהכלי לבצע עליה פעולות שונות, כמו להפוך אותה לאיור, להנפיש אותה ועוד. בהשקה זה נראה מרשים עם תוצאות מפתיעות לטובה. עם זאת, אחרי שימוש רחב יותר, התוצרים היו רחוקים מהמציאות ופעלו בהטיה מסוימת לרעת המצולם. ובכל זאת, זו קריאת כיוון מעולה.

עם זאת, צריך לזכור שאולי נחמש להראות את שני הפיצ'רים האלה לחברים, אבל לאו דווקא משתמשים בהם ביומיום.

היתרון הבולט: המסך והעיצוב

ביחס לגודל המסך, המכשיר החדש די דומה לדור הקודם - כשהוא סגור גושלו 3.4 אינץ' (כאמור, ארנק קטן) וכשהוא פתוח גודלו 6.7 אינץ', בדומה לכלל המכשירים הגדולים בשוק. החידוש העיקרי ביחס למסך הוא הגברת הניטים מ-1,200 ל-2,600, משמע המסך יודע להתמודד עם אור השמש בצורה טובה ביותר. הגברת הבהירות במסך גם גורמת לפס הקיפול להיטשטש קצת יותר, אך הוא עדיין מורגש.

כשמקפלים את המסך לצורתו L, חלק מהאפליקציות במכשיר מתחלקות לשני מסכים שונים. לדוגמה, ביוטיוב, הסרטון מתפצל לחלק העליון, והתגובות לחלק התחתון. הגישה הזו מעידה על הבנת החלוקה של המכשיר, אך התוכן שמוצג בחלק העליון עלול להיות קטן מדי.

במבט כולל על המכשיר, העיצוב שלו מזכיר מעט את השלדה של האייפון, עם פסים שמעטרים את המכשיר מסביב - אם כי בסמסונג יותר עבים. עם זאת, הקיפול עדיין לא מספיק טוב - ויש מקום ללכלוך להיכנס פנימה. יתרה מכך, סמסונג עדיין לא מצאה פתרון לבעיית הסגירה על מפתח, כך שאם תעשו זאת, בשלב מסוים אתם עלולים למצוא את עצמכם במעבדה כדי לתקן את המסך.

כשהמכשיר סגור, סמסונג מאפשרת להתאים את המסך הקטן עם תמונות אישיות וגם לעשות התאמות מסוימות עם בינה מלאכותית (ואז בפינת התמונה ייכתב שהתוכן שמוצג עבר עריכת AI - כדי להגן על האותנטיות ואבטחת התוכן).

מצלמה: סלפי עם מצלמה אחורית

מערך הצילום של המכשיר כפול: חיישן של 50 מגה פיקסל (שעבר שדרוג מ-12) וחיישן אולטרה רחב של 12 מגה פיקסל. למרות השיפור בחיישנים, מערך הצילום במכשיר עדיין לא פורץ דרך. המכשיר סיפק בעבר תמונות טובות, וזה מה שקורה גם עכשיו. איכות הצילום נראית גבוהה יותר והתמונות צבעוניות, אבל לא כמו מערכי הצילום המפותחים יותר של מכשירי ה-S Ultra למיניהם.

מה שכן, יש שדרוג בסלפי, באמצעות מערך הצילום האחורי: בדרך כלל מצלמות הסלפי הן עם חיישנים נמוכים יותר, שיודעים לספק תמונות טובות אבל הרבה פחות ממה שמערך הצילום המוביל של המכשיר מספק. במקרה של הפליפ, אפשר לעשות סלפי כשהמכשיר סגור, וכך משתמשים במערך הצילום הראשי של המכשיר לתמונות טובות יותר.

ביצועים וסוללה: המכשיר מתחדש

הפליפ החדש קיבל את המעבד החדש של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 3 שמותאם לסמסונג, ומיוצר בהליך של 4 ננומטר. המכשיר אף קיבל שדרוג לכוח העיבוד, ויש לו כעת יותר זיכרון הרצה - 12GB. המשמעות היא שהמכשיר מקבל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ובדומה להרבה מוצרי פרימיום, יודע להתמודד עם מעמסה ותהליכים רבים שרצים. ביחס לסוללה, המכשיר קיבל שדרוג קטן, מ-3,700 מיליאמפר לשעה ל-4,000 מיליאמפר לשעה. החברה אף מאפשרת טעינה מהירה של 25 וואט, מה שיספק לכם טעינת של סוללה מלאה בכשעה.

מחיר: עדיין לא משכנע

המכשיר יהיה זמין בישראל בסוף החודש, והתמחור שלו מסביר בצורה הטובה ביותר מדוע הוא טרם נכנס למיינסטרים, כמו שסמסונג הייתה רוצה. מחירו של הפליפ בישראל מתחיל ב-4,150 שקל ויכול לעלות ב-500 שקל (וזאת לעומת 3,300 שקל למכשיר S רגיל).

כשמגיעים למחירים האלו, צרכנים שואלים את עצמם מדוע לא לקנות את מכשירי ה-S. הרציונל ברור: ה-S הם מכשירי פרימיום של החברה, רק בלי הטכנולוגיה המתקפלת. צרכנים שכבר מגיעים למחירים האלו, ו לא באמת מבינים למה הם צריכים את הטכנולוגיה הזו, ירוצו למכשירי הדגל המוכרים שמשרתים אותם נאמנה לאורך השנים. רק כשסמסונג תצליח באמת לשכנע את הצרכן שהוא צריך את זה ושיש פה בשורה אמיתית, היא תצליח להגדיל את נתח המכירות שלה. עד אז תהיה קניבליזציה בין המכשירים שהיא עצמה מציעה.

השורה התחתונה: לא שוברים את השוק

גם בסמסונג יודעים את מה שייכתב בשורות הבאות: היום שבו המכשירים האלו יתפסו את המקום שלהם כפי שהחברה רוצה, יגיע כשהצרכן יבין מה הוא מרוויח מבחירה דווקא במכשיר הזה. כרגע, נראה שהמכשירים יכולים להיות מגניבים או יעילים, אך עדיין רחוקים משבירת השוק.

ככל הנראה, נתוני המכירות בישראל יעלו ביחס לשנה שעברה, אבל לחברה יש כמה נקודות לשיפור. לא רק המחיר מרחיק אותה ממכירות יותר גבוהות, אלא בעיות כמו לכלוך, התאמת תוכן והתחרות בשוק. אין ספק שאם אפל תיכנס לשוק המתקפלים, תנרמל את השימושים ותדע לאבחן בצורה טובה יותר את המוצר, זה ידרבן מתחרות נוספות ללכת בכיוון - ואז אולי גם הצרכנים יבחרו במכשירים האלה.

*** גילוי מלא: חברת סמסונג סיפקה את המוצר לסקירה