עם שווי של 90 מיליארד דולר וקשרים בישראל: החברה שאחראית לתקלת המחשוב העולמית

קראודסטרייק, שהוקמה בשנת 2011 הצליחה לבסס עצמה כמובילה בתחום אבטחת הסייבר ונותנת שירותים לחברות ותאגידי ענק • שמה של החברה כיכב בכותרות המקומיות לאחר שרכשה 3 חברות ישראליות • החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-90 מיליארד דולר ומנייתה צונחת בכ-16% במסחר המוקדם

ענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק / צילום: Reuters, Rafael Henrique
ענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק / צילום: Reuters, Rafael Henrique

בצל הדיווחים על שלל תקלות ברחבי העולם במערכות ציבוריות כמו גם בארגונים פרטיים, מופנה אור הזרקורים לענקית הסייבר האמריקאית, קראודסטרייק , שאחראית על תקלת המחשוב הדרמטית.

המהפך בוול סטריט: "המשקיעים עשו שינוי פוזיציות אגרסיבי" 
הבחירות בארה"ב והמלחמה בישראל: לאן הולכים מחירי הנפט? 

החברה, שכיום נסחרת לפי שווי שוק של כ-90 מיליארד דולר, הוקמה בארצות הברית בשנת 2011, על ידי ג'ורג' קורץ, שמכהן כיום כמנכ"ל החברה, דמיטרי אלפרוביץ' וגרג מרסטון. מראשית דרכה התמקדה קראודסטריק בניסיון לספק שירותי הגנה ואבטחה לארגונים בשוק האבטחה של מכשירי קצה, וביניהם, שלל מכשירים המחוברים לנקודת הקצה של הרשת, כגון מחשב או מכשיר טלפון. בחלוף השנים ועם התגברות השימוש בפלטפורמות ענן, קראודסטרייק החלה להציע פתרונות המתמקדים גם בסביבות עבודה בענן.

בשנת 2013, השיקה קראודסטרייק את המוצר הראשון שלה- תחת השם CrowdStrike Falcon. כבר בשנות פעילותה הראשונות, הצליחה קראודסטרייק לבסס עצמה כמובילה בתחום אבטחת הסייבר. בשנת 2014, שלוש שנים בלבד לאחר הקמתה, משרד המשפטים האמריקאי נעזר בשירותי החברה שלל אירועי אבטחה, כמו איתור חמישה האקרים בשירות הממשל הסיני שרגילו אחרי תאגידים אמריקאים, בין היתר גם חשיפת פעילות של קבוצות המקשורות לרוסיה.

לאורך השנים הבאות, באמצעות המערכת של קראודסטרייק וכפי שפורסם בתקשורת העולמית, נחשפו עוד ועוד פעילויות של האקרים רוסים, סינים וגם פעילויות שקושרו לצפון קוריאה.

שמה של קראודסטרייק כיכב בכותרות המקומיות

ביוני 2019 הונפקה קראודסטרייק בבורסת הנאסדק וצורפה לאחרונה למדד S&P 500. ונסחרה לפי שווי של כ-6.7 מיליארד דולר. מחיר ההנפקה עמד על 34 דולר לעומת מחירה הנוכחי של המניה כיום, שעומד על 343 דולר - פי 10 מההנפקה.

מתחילת השנה, מניית החברה עלתה 34% מתחילת השנה, ולפי yahoo finance רוב האנליסטים חיוביים על המניה ומחיר היעד הממוצע שלהם גבוה ב-17% מהמחיר הנוכחי בנאסד"ק. בין המשקיעים בחברה לאורך השנים ניתן למנות את מורגן סטנלי, בלאקרוק, גוגל, וחברת ההשקעות ונגארד גרופ.

כיום, קראודסטרייק היא בין ספקיות שירותי הסייבר הגדולות בתחומה, כשבין הלקוחות שלה שלל חברות וארגונים, פרטיים וממשלתיים כאחד. ביניהם חברות ענק כמו ויזה, IBM, סיסקו, בנקים וחברות בריאות ציבוריות.

בין המתחרות של קראודסטרייק ניתן למנות את החברה הישראלית סנטינל וואן. לפני מספר שנים התראיין תומר וינגרטן, המנכל של סנטינל וואן, לגלובס וציין כי: "המתחרים זה גם סיפור מעניין כי שנה לאחר שהתחלנו, גרטנר פירסמו סקירה על חברות שמאבטחות נקודות קצה והיו שם 35 מתחרים. היום יש לנו רק מתחרה אחת, Crowdstrike, ששווה 10 מיליארד דולר. היא אחלה חברה, עם יכולת שיווק וביצוע מדהימה. החברה ממומנת היטב ומאוד דומה לנו, עם טכנולוגיה מתקדמת. היא נשענת יותר על שירותים, ואנחנו נשענים יותר על למידת מכונה ואוטומציה״.

גם השנה שמה של החברה כיכב בכותרות המקומיות כאשר בחודש מרץ פורסם שקראודסטרייק רוכשת חברת סייבר ישראלית נוספת, אז פורסם כי זו רכישה שנייה בתוך שנה, והרכישה השלישית של הענקית האמריקאית בישראל. פלואו סקיוריטי (Flow Security) שהקימו שני היזמים ג'ונתן רויזין ורום אשכנזי, נרכשה בתמורה לכ-200 מיליון דולר. לאחר אותה רכישה אמר אז מנכל קראודסטרייק, ג'ורג' קורץ כי "עם רכישת פלואו, אנחנו מרחיבים את המובילות שלנו בתחום הענן באמצעות הגנה על כל סוגי הדאטה וכל המצבים שבהם הם נמצאים - החל מקוד תוכנה, דרך יישומים, למכשירים ולענן".