המניה הדואלית שזינקה ב-115% מהשפל שאליו נפלה לפני שלושה חודשים

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • הצרות של קראודסטרייק מזניקות את סנטינל וואן • לייבפרסון נופלת למחיר של פחות מדולר למניה • והסכם מימון שמפיל את סייברוואן

אורי גלבוע ותומר וינגרטן / צילום: איל יצהר, יח''צ
אורי גלבוע ותומר וינגרטן / צילום: איל יצהר, יח''צ

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית. בימים חמישי ושישי, מדד דאו ג'ונס איבד במצטבר 2.2%, והמדדים S&P 500 ונאסד"ק ירדו כל אחד ב-1.5%. אלה מניות הקשורות לישראל שבלטו במסחר.

ראיון | אחד מיזמי הסייבר המובילים בישראל מדבר על אקזיט הענק שבדרך
וול סטריט סגרה את שבוע המסחר החלש ביותר שלה מאז אפריל. אלו הסיבות
"יום כיפור של קראודסטרייק": אלה החברות שיכולות להרוויח מהתקלה העולמית

סנטינל וואן זינקה בעקבות הצרות של המתחרה

תקלת המחשוב הגלובלית שנגרמה בשל עדכון גרסה של חברת Crowdstrike האמריקאית הובילה ביום שישי להשבתת פעילויות בהיקף נרחב - החל מביטולי טיסות ברחבי העולם וכלה במעבר לעבודה ידנית בבתי חולים ואי יכולת לגבות תשלומים. כתוצאה, מניית קראודסטרייק  נפלה ביום שישי ב-11.1% במחזור מסחר גדול במיוחד. מניית סנטינל וואן , המתחרה שהוקמה ומנוהלת על-ידי תומר וינגרטן - זינקה ב-7.9% (גם פאלו אלטו , שהוקמה על-ידי ניר צוק, עלתה ב-2.2%). נראה שבשוק מעריכים שסנטינל וואן עשויה ליהנות מהצרות של קראודסטרייק ואולי לזכות בנתחי שוק על חשבונה.

סנטינל וואן נסחרת כיום בשווי של 6.8 מיליארד דולר, כשלוש שנים לאחר שהונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 9 מיליארד דולר. בשיא של נובמבר 2021 (כחצי שנה אחרי ההנפקה) המניה נסחרה במחיר של 76.3 דולר ששיקף לחברה שווי של כ-20 מיליארד דולר. בשפל שנרשם לפני קצת יותר משנה, שווי החברה ירד ל-3.7 מיליארד דולר. מאז המניה התאוששה ועלתה ב-70% אך היא נמוכה ב-71.5% מהשיא.

לייבפרסון נסחרת בפחות מדולר למניה

לאחר מספר ימים של עליות, מניית לייבפרסון , נפלה ביום שישי בנאסד"ק ב-6.6%, וחזרה עם פער ארביטראז' שמוביל לירידות במסחר בתל אביב עם פתיחת שבוע המסחר. למרות הירידה החדה בסוף השבוע, במבט שבועי בוול סטריט, המניה עלתה ב-17.9%, ומאז השפל שאליו נפלה לפני שלושה חודשים היא זינקה ב-115%. לראשונה זה מספר חודשים, המניה אף חזרה להיסחר מעל מחיר של דולר אחד, אך בסיום השבוע היא ננעלה במחיר של 99 סנט שמשקף לחברה שווי שוק של 88 מיליון דולר. נזכיר כי מסחר למשך זמן מסוים מתחת למחיר של דולר שם את המניה בסכנת מחיקה מהמסחר בנאסד"ק.

לייבפרסון, המנוהלת על-ידי ג'ון סבינו (שהחליף את היזם שניהל אותה במשך שנים, רוברט לוקאסיו), היא חברה אמריקאית שנסחרת גם בבורסה בתל אביב ויש לה פעילות גם בישראל. לייבפרסון מספקת פתרונות SaaS לארגונים, לניהול הקשר שלהם עם לקוחות. בשיא, בתקופת מגפת הקורונה, שוויה של לייבפרסון היה 4.7 מיליארד דולר.
החברה תפרסם את דוחות הרבעון השני ב-31 ביולי ותחזית האנליסטים היא להכנסות של 77.4 מיליון דולר והפסד נקי של 19 סנט למניה, ירידה בשני הפרמטרים לעומת הרבעון המקביל. החברה לא פרסמה דיווחים מהותיים שעשויים להסביר את התנודתיות במניה בשבוע שעבר, למעט דיווח על מועד פרסום הדוחות הכספיים. 

סייברוואן נחלשה בעקבות הסכם מימון חדש

בשבוע שעבר הודיעה חברת סייברוואן  על הסכם קו אשראי עליו חתמה עם יורקוויל (Yorkville) שכולל מכירה של מניות החברה בסכום שעשוי להגיע עד 15 מיליון דולר. בתגובה, המניה נחלשה בשלושת ימי המסחר שלאחר הדיווח בשיעור של 14.7%. מניית סייברוואן ננעלה בסוף השבוע במחיר של כ-32 סנט, המשקף לחברה שווי שוק של 6.5 מיליון דולר בלבד. עם זאת, זהו לא המחיר הנמוך ביותר אליו הגיעה המניה, בנובמבר שעבר היא נסחרה במחיר נמוך יותר.

סייברוואן, בניהולו של אורי גלבוע, פיתחה מערכת למניעת היסח הדעת בזמן נהיגה. היא הונפקה לראשונה בבורסה בתל אביב ב-2020 לפי שווי של 87 מיליון שקל לפני הכסף, ובשנת 2022 הפכה לחברה דואלית כשהונפקה בנאסד"ק לפי שווי של כ-16 מיליון דולר אחרי הכסף.