אושר מאגר המים החדש בגבעתיים; צפויים לצאת היתרי בנייה לפרויקטים בעיר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב הנפיקה היתר בנייה להקמת מאגר מים גדול בגבעתיים • המשמעות העיקרית: שיחרור פקק התנועה של היתרי הבנייה בעיר • הקמת המאגר החדש תאפשר את תוספת האוכלוסייה המתוכננת לגבעתיים - כ-100 אלף תושבים בשנת 2050

גבעתיים / צילום: Shutterstock
גבעתיים / צילום: Shutterstock

הוסר חסם המים הגדול שעמד בפני המשך הבנייה האינטנסיבית בגבעתיים. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב הנפיקה אתמול (א') היתר בנייה להקמת מאגר מים גדול במצפור ברחוב המרי בגבעתיים, והמשמעות העיקרית היא תגבור למאגר המים הישן, שלגביו קבע תאגיד המים העירוני, שלא יספיק לבנייה החדשה בעיר ועל כן לא הוציא היתרי בנייה.

יוקרה ירושלמית: בית טמפלרי נמכר ב־32 מיליון שקל 
היצע הדירות להשכרה בירידה, ועליית המחירים שהחלה במרץ צוברת תאוצה 

הסתמכות העיר על מאגר המים הישן ותקיעת הנפקת היתרי הבנייה הביאו בשנה האחרונה לקידום מהיר של תוכנית להקמת מאגר מים חדש. גופי תשתיות, משרד הבריאות, תאגיד המים, צוותי מהנדס העיר ולשכת התכנון המחוזית ועוד קיימו ישיבות משותפות לקידום הפרויקט. המאגר החדש צפוי להיבנות בשטח של 7 דונם בין רחובות המרי לניצנה, במה שמשמש חלקית כיום לחניון ולתצפית לכיוון מערב. מטרת התכנון הייתה לשמר את השטח כפתוח, להנגיש אותו ולייצר בו מגוון פעילויות לציבור, בשעה שהמאגר עצמו יהיה תת קרקעי.

שבילי הליכה ומדשאות מעל המאגר

על פי התכנון, גודל המאגר יהיה 9,500 קוב, שיתוספו ל-3,000 קוב קיימים במאגר בגבעת קוזלובסקי, והוא יהיה מרוחק 20 מטרים מהמבנים הסמוכים. המאגר יחובר בצנרת תת קרקעית לתחנת שאיבה, כשמעל המבנים ההנדסיים שלו מתוכנן להיבנות גן עם מערכת שבילי הליכה, מדשאות, פרגולות, אלמנטים של מים ומשחק ועוד.

בעיריית גבעתיים התריעו בשנים האחרונות כי ריבוי הפרויקטים של התחדשות עירונית שמתקיימים בעיר, יגרום מהר מאוד למצב שבו היתרי הבנייה לרבות מהדירות החדשות ייתקעו, כל עוד אין פתרון לבעיית המחסור במים.

לגלובס נודע, כי ברוח הדברים, תאגיד המים העירוני מסרב זה שנתיים ויותר להוציא היתרי בנייה חדשים עד שלא יהיה מאגר מים חדש לעיר, וגם התב"עות שאושרו בעיר לוו בהתניה לפיה היתרי בנייה יונפקו לפרויקטים רק אם יהיה מאגר מים חדש.

ההיתר שהוציאה הוועדה המחוזית אמור לשחרר את פקק התנועה של ההיתרים, שכן ההערכה להקמת המאגר החדש עומדת על כשנתיים - מהיר מקצב הבנייה למגורים.

הקמת המאגר החדש תאפשר את תוספת האוכלוסייה המתוכננת בהתאם לתוכניות המקודמות ותוכנית המתאר - כ-100 אלף תושבים בשנת 2050.

ראש העיר, רן קוניק, מסר כי "זו אחת ההחלטות הכי חשובות שהעיר גבעתיים קיבלה ב-50 השנים האחרונות, כיוון שהיא נותנת פיתרון לאספקת המים בעיר גם בעת שיגרה ובמיוחד בעת חרום, ככל שגבעתיים גדלה". לדבריו, "בעיר הזו אין כמעט שטחים ועשינו כאן מעל ומעבר כדי לייצר תכנון של מאגר מים בנקודה הכי גבוהה שניתן בגוש דן עם קירוי של גינה ופארק יפה מעליו. זו עבודה של כמה שנים טובות, כולל מול עיריית ת"א שחלק מהשטח בגבעת קוזלובסקי נמצא בבעלותה. אני שמח שהתכנון שלנו הוביל את הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית, כי בלי זה תאגיד המים לא היה מוציא יותר היתרי בנייה".