מנכ"ל צ'ק פוינט הבא: נדב צפריר

נדב צפריר, מפקד 8200 לשעבר, יחליף בתפקיד את גיל שויד, שימונה ליו"ר החברה • כיום משמש צפריר כשותף מייסד בקרן ההשקעות Team8 • במכתב לעובדים מסר שויד: "אני נרגש מהמינוי. צפריר הוא האדם הנכון לקחת את צ'ק פוינט לגבהים חדשים"

נדב צפריר / צילום: שלומי יוסף
נדב צפריר / צילום: שלומי יוסף

נדב צפריר, מנכ"ל טים8 (Team8) ומפקד 8200 לשעבר, מונה לתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט  ויחליף את גיל שויד, שימונה ליו"ר החברה.

צפריר, שנבחר על ידי דירקטוריון החברה לתפקיד המנכ"ל החדש, ייכנס לתפקיד בחודש דצמבר. בנוסף הוא יצורף לדירקטוריון החברה, בכפוף לאישור בעלי המניות.

פרשנות | בכמה התכווצה גוגל ולמה התעלמה מעסקת וויז: מה אפשר ללמוד מדוחות אלפאבית
בעל השליטה בשיכון ובינוי מבטל הסכם הלוואה של 200 מיליון שקל למנכ"ל המתפטר תמיר כהן

כיום משמש צפריר בן ה-53 כשותף מייסד בקרן ההשקעות טים8 שהשקיעה בחברות סייבר ותוכנה ארגונית. בין השנים 2005 ל-2008 שימש כמפקד יחידת המודיעין 8200. הוא משמש כיו"ר חברת הסייבר קלארוטי שעוסקת באבטחת מתקנים קריטיים, ומאז 2019 מכהן כיו"ר משותף של סולאראדג'.

במכתב לעובדים כתב שויד כי "אנו מסיימים תהליך מקיף לחיפוש מנכ"ל, ולאחר בחינת מועמדים מרחבי העולם, מצאנו את האדם המושלם". הוא הוסיף כי "נדב הוא מנהיג באקוסיסטם הגלובלי של תעשיית הסייבר, והוא אחד האנשים המוערכים ביותר בקהילות ה-CISO (מנהלי אבטחת מידע). הוא ייסד והוביל חברות רבות בתחום ויצר שיתופי-פעולה עם הספקים המובילים. אני מעריץ את הישגיו ואת הכישורים שלו, ואני נרגש מהמינוי שלו ומאמין שהוא האדם הנכון לקחת את צ'ק פוינט לגבהים חדשים".

צפריר מסר כי "אני גאה להצטרף לצ'ק פוינט, חלוצה שעיצבה את אבטחת הסייבר וחממה ליזמות. בעשור האחרון שיתפתי פעולה עם צוותים בחברות אבטחת סייבר גלובליות וראיתי את המאמצים שלהם לאבטח את הרשתות הגלובליות מפני תוקפים מתוחכמים".

הוא הוסיף כי היום אבטחת סייבר מתקדמת קריטית יותר מאי-פעם, וצ'ק פוינט נמצאת בעמדה ייחודית להוביל את השלב הבא. "אני מצפה לעבוד עם צוות ההנהגה של החברה ועם גיל ולכתוב את הפרק הבא בצמיחתה של צ'ק פוינט", סיכם צפריר.

בתוך כך, צ'ק פוינט סיכמה את הרבעון השני עם צמיחה של 7% להכנסות של 627 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים, ועם רווח נקי Non-GAAP של 246 מיליון דולר, שהם 2.17 דולר למניה, סנט אחד מעל תחזיות האנליסטים.

הפרישה של שויד אחרי יותר מ-30 שנה

גיל שויד ניהל את צ'ק פוינט יותר מ-30 שנה. מההקמה בשנת 1993 עם שלמה קרמר ומריוס נכט, דרך ההנפקה בוול סטריט ב-1996, ועד למעמד שצברה בשנים האחרונות - בתור אחת מחברות ההייטק הישראליות הבולטות בעולם. לפני כחמישה חודשים הודיע שויד כי הוא יפנה את מקומו למנכ"ל חדש ויעבור לתפקיד יו"ר פעיל

בראיון לאחר הפרישה אמר גיל שויד לגלובס כי "אני רוצה לעבור לשלב הבא: אולי אבחר פחות נושאים ואתרכז בהם לעומק, אולי אתמקד פחות בתפעול החברה, ויותר במחשבה האסטרטגית".

יו"ר טים8 והיזם הסדרתי יובל שחר מסר כי "נדב, שנבחר להוביל קדימה את ענקית הסייבר העולמית צ'ק פוינט, יצר, הקים והשקיע בעשרות חברות מובילות במסגרת הקרן ורשם הצלחות רבות לצידן. אנחנו בטוחים שנדב ימשיך להוביל, ומצפים לראות את הפרק הבא בהצלחתו".