הבאזז עבד לטובת הבנק: הפרסומת של לאומי היא הזכורה וגם האהובה ביותר

הקמפיין של בנק לאומי בכיכובו של עומר אדם, שעלה בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל, רושם הצלחה כפולה ועוקף את המתחרים מזרחי טפחות ודיסקונט - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר השבוע שייכת לסופר־פארם

עומר אדם בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
עומר אדם בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הררי מילים נשפכו בשבועיים האחרונים על הקמפיין החדש של בנק לאומי עם הזמר עומר אדם, ולא כולן עסקו רק בפרסומת עצמה, אלא גם בערוצים שבהם היא משודרת (12,13) ובזה שלא (14). נראה כי הבאזז הגדול עבד לטובת הבנק, והשבוע זו הפרסומת הזכורה וגם האהובה ביותר - כך על־פי דירוג גלובס וגיאוקרטוגרפיה. 

הפתרון המקורי של מארגני האולימפיאדה לכך שרוב הצופים מבוגרים
פריז שאתם לא מכירים: הקמפיין החדש של Fiverr לקראת האולימפיאדה

הרציונל מאחורי המהלך - שסך ההשקעה בו עומד על כ-6 מיליון שקל - היה קשור למאבק בין הבנקים הגדולים, שהחל בתחום המשכנתאות ועבר לשירות הניתן ללקוח. בעוד מזרחי טפחות (מקום שני בזכירות) מציע בנקאי אישי אחד מהיום הראשון, לאומי מציע את מספר הטלפון של מנהל הסניף.

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין בנק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין בנק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ואולם בשבוע החולף, רוב הדיונים ברשתות החברתיות לא עסקו בהשוואת ההצעות או בפרזנטור החדש עומר אדם (לצד הפרזנטור הקבוע גל תורן), אלא גלשו למחוזות פוליטיים ולניסיונות לחרם על הבנק. לפחות במדד הזכורות והאהובות, האפקטיביות הייתה נמוכה.

לאן זה ימשיך מכאן? נכון לעכשיו, הפרסומת תהיה באוויר כמתוכנן עד סוף חודש יולי. לגבי השאלה האם יהיו פרסומות נוספות עם עומר אדם, בבנק שומרים את הקלפים קרוב לחזה.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, סופר־פארם היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.3 מיליון שקל, בשורה של פרסומות למוצרי הרשת ולכרטיס האשראי שלה, לייף סטייל. מתוך זה, הסכום הגבוה ביותר הושקע בפרסומת שמקדמת שיתוף־פעולה עם יצרנית הרכב החשמלי טסלה: מחזיקי כרטיס האשראי שיבצעו מספר פעולות בחודש וישתתפו בפעילות דיגיטלית, יוכלו להיכנס להגרלה של מכונית היוקרה.

בניגוד לפרסומות אחרות של סופר־פארם, הפרסומת הזו אינפורמטיבית מאוד, ואין בה כמעט השקעה ויזואלית. עם זאת, עצם המבצע מושך את תשומת־הלב, והפרסומת מצליחה להתברג במקום החמישי בזכירות.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־1.1 מיליון שקל, שייכת לאל על וקמפיין נבחרת החלומות שתעודד את הספורטאים הפאראלימפיים בפריז. בשבוע שעבר זו הייתה הפרסומת האהובה ביותר, ואילו השבוע היא כלל אינה מתברגת במדד.

ההשקעה השלישית בגודלה, כמיליון שקל, שייכת לבנק דיסקונט ומתפזרת על פני קמפיינים שונים. מתוכם, הפרסומת שמציעה לסייע לצעירים בעבודה בחופש הגדול מתברגת במקום השלישי בזכירות.

רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

פתיחת שוק החשמל לתחרות הובילה לשורת פרסומות של השחקניות החדשות בתחום - בזק, הוט, אלקטרה פאוור וגם נגה, החברה הממשלתית לניהול מערכת החשמל (שתקציבה עבר לגליקמן־שמיר־סמסונוב). מתוך כל אלה, היחידה שמתברגת השבוע שייכת לבזק עם הפרזנטורית עדי אשכנזי. נציין כי לפחות עוד ארבע מתחרות - בהן סלקום ופרטנר שמככבות בהפסקת הפרסומות לא מעט לאורך השנה - טרם העלו בטלוויזיה קמפיינים בנושא. 

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת מ־34 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־31 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב

שני משרדים אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: מקאן תל אביב (בנק לאומי וטורנדו) וגליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9). 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית