בורסות עולם | סיקור שוטף

בסיומו של שבוע תנודתי, וול סטריט ננעלה בעליות: נאסד"ק עלה ב-1%, דאו ג'ונס ב-1.6%

ראסל 2000 עלה ב-1.7% • מדד מחירי ההוצאה הפרטית בארה"ב עמד על 2.5%, כצפוי. מזרחי טפחות בתגובה למדד: "מוקדם עדיין לדבר על הורדת ריבית בהחלטה הקרובה" • הביטקוין זינק בכ-5% ומניות הקריפטו בעקבותיו, מיקרוסטרטג'י זינקה ב-10% • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו • מחירי הנפט ירדו ב-2%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

שבוע המסחר התנודתי הסתיים הלילה בעליות שערים - מדד דאו ג'ונס עלה בכ-650 נקודות או ב-1.6% בהובלת 3M  שזינקה בכ-22% לאחר הדוח הרבעוני וביום הטוב ביותר שלה מאז 1972. S&P 500 עלה ב-1.1% ונאסד"ק ב-1%.

המשקיעים התעודדו היום לאחר פרסום מדד מחירי ההוצאה הפרטית שעמד על 2.5% ובישר על ירידה לעומת החודש שעבר, מה שמחזק את הסיכויים להורדת ריבית בספטמבר. מדד המניות הקטנות ראסל 2000 הוסיף 1.7%. 

השבוע הבא עשוי להיות שבוע סוער עם דוחות של ארבע מענקיות הטכנולוגיה - מיקרוסופט  תדווח ביום שלישי, מטא  ברביעי, אמזון  ואפל  בחמישי, כולן אחרי נעילת המסחר. מה שיעניין את המשקיעים הוא עד כמה ההשקעות בבינה מלאכותית משתלמות והופכות לרווחים ולתזרים מזומנים. 

בין ובין, ברביעי תפורסם הודעת הריבית של הבנק הפדרלי. 

22:20

בוול סטריט כשעה לפני הנעילה עדיין עליות שערים, המשקיעים מקווים לסיים את השבוע התנודתי הזה בנימה חיובית. מדד דאו ג'ונס עולה בכ-600 נקודות או ב-1.6% בהובלת 3M שמזנקת בכ-20% לאחר הדוח הרבעוני וביום הטוב ביותר שלה מאז 1972. S&P 500 עולה ב-1% ונאסד"ק ב-0.8%. 

אצל מניות הטכנולוגיה הגדולות שירדו השבוע מתאוששות מעט היום ובעיקר מיקרוסופט , אמזון.קום  ואנבידיה 

21:04

העליות בוול סטריט נחלשות מעט כעט - נאסד"ק עולה ב-1.1%, דאו ג'ונס ב-1.7%, S&P 500 ב-1.3%. 

בין הישראליות בולטות לייבפרסון שמזנקת בכ-13% ומסכמת עלייה של יותר מ-100% מתחילת החודש, טאבולה , טבע , ננו דיימנשן  וטאואר סמיקונ' 

19:49

העליות בוול סטריט מתגברות כעת - נאסד"ק עולה ב-1.5%, דאו ג'ונס ב-1.9%, S&P 500 ב-1.5%. 

הביטקוין מזנק אף הוא בכ-5% למחיר של 67 אלף דולר וגורר איתו למעלה את מניות הקריפטו ובעיקר את מיקרוסטרטג'י , קוינבייס  ומרתון דיגיטל הולדינגס 

18:43

האופטימיות בוול סטריט לא שוכחת, רק נזכיר שאתמול כשעה לפני נעילת המסחר עברו המדדים מעליות לירידות בתוך שעה בלבד. כעת נאסד"ק עולה ב-1%, דאו ג'ונס ב-1.6% תודות ל-3M  שמזנקת בעקבות הדוח הרבעוני, S&P 500 ב-1.2%. 

במקביל לעליות בוול סטריט, המסחר באירופה ננעל הערב בעליות שערים - דאקס הגרמני עלה ב-0.6%, קאק הצרפתי ופוטסי הבריטי עלו ב-1.2% כל אחד. 

מחירי הנפט יורדים הערב ביותר מ-2%. מחיר חבית נפט אמריקאי יורד ל-76.5 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט ל-79.6 דולר לחבית. 

17:51

שערי אגרות החוב הממשלתיות עולים בשעה זו ולכן התשואות יורדות וזאת בעקבות פרסום מדד ההוצאה הפרטית שעמד בצפי, כל זאת לפני החלטת הריבית בשבוע הבא. תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים יורדת בכ-3 נקודות בסיס ל-4.22%, תשואת האיגרת לשנתים יורדת 4 נ"ב ל-4.4% (נקודת בסיס היא 0.01%). 

17:29

מניית 3M  מזנקת היום בעקבות תוצאות הרבעון השני - הרווח למניה עמד על 1.93 דולר ב-40% יותר מהרבעון המקביל אשתקד והרבה מעבר לצפי האנליסטים. הכנסות החברה היו 6.3 מיליארד דולר, מעט פחות משנה שעבר אבל מעל הצפי. בנוסף העלה הקונצרן התעשייתי הרב לאומי את תחזית הרווח לשנה כולה ל-7 דולר למניה מ-6.8 דולר.

מנכ"לה החדש של החברה, ביל בראון אמר במסיבת העיתונאים שבכוונתו לשפר את תהליך החדשות בחברה על ידי יעילות והצגה מהירה יותר של מוצרים חדשים, "אלו הדברים שאחפש כדי לגרום לצמיחה גבוהה יותר בעזרת המחקר ופיתוח". 

17:04

לקראת סוף השבוע ובעקבות פרסום מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב המשקיעים מגלים אופטימיות - נאסד"ק עולה ב-1%, דאו ג'ונס ב-1.5% ו-S&P 500 ב-0.9%. 

המשקיעים מקווים לצאת כך גם לסוף השבוע , בסך הכל השבוע ירד S&P 500 בכ-1.3%, נאסד"ק ב-2.4% ודאו השיל 0.2% בלבד. בחלקו, הירידות באות בתוך מגמה כללית של מעבר או "רוטציה" אל המניות הקטנות, מדד ראסל עלה בכ-10% מתחילת החודש והיום ב-1.7%. 

16:30

לאחר הירידות בימים האחרונים, בוול סטריט מקווים לסגור את השבוע בנימה חיובית ובעקבות פרסום מדד מחירי ההוצאה הפרטית המסחר נפתח בעליות - נאסד"ק עולה ב-0.8%, דאו ג'ונס ב-0.6% ו-S&P 500 ב-0.7%. 

המשקיעים מעכלים עדיין את פרסום מדד מחירי ההוצאה הפרטית של ארה"ב שפורסם לפני כשעה והשפעתו על הורדת הריבית. מדד יוני עמד על 2.5% בחישוב שנתי בהתאם לצפי. גם המדד החודשי שעלה ב-0.1% היה בהתאם לצפי. למדד הזה משמעות רבה לגבי תחזיות הורדת הריבית, בשבוע הבא יודיע הפד על הריבית של יולי ובשוק מצפים שההורדה הראשונה תגיע רק בספטמבר.

נזכיר שאתמול נרשמה צמיחה מפתיעה בתוצר הגולמי של המדינה, זה עלה ב-2.8% ברבעון השני לעומת צפי של 2% ולעומת צמיחה של 1.4% בלבד ברבעון הראשון ולעומת צמיחה של 3.4% ברבעון הרביעי של 2023.

אצל ענקיות הטכנולוגיה המגמה מעורבת - גוגל יורדת גם היום בעקבות השקת מנוע החיפוש החדש של OpenAI, אנבידיה  ומטא פלטפורמס (פייסבוק)  עולות ביותר מ-2%. 

15:47

 יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות של מזרחי טפחות אמר בתגובה לפרסום המדד ש"האינפלציה במדד היעד של הפדרל ריזרב חוזרת לרמת 2.5% ביוני. כבר היינו ברמות כאלה בתחילת השנה, לפני שגל עליות מחירי השירותים דחוף אותנו כלפי מעלה. מנגד, למרות שמספר סעיפי שירותים עדיין מציגים מחירים גבוהים, מחירי השכירויות, שהיו בין הגורמים העיקשים ביותר באינפלציה בארה"ב, מראים סימני ירידה. בנוסף, האינפלציה במוצרים סחירים רבים נמוכה יותר, ובמקרים רבים אף שלילית. דינמיקה זו היא המאפשרת התמתנות כללית ברמת המחירים. ולהערתנו, גם תמשיך לתת את הטון". 

אם נסתכל בצורה רחבה יותר על הנתונים האחרונים מארה"ב, נתון התוצר האחרון עמד אמנם בצד הגבוה יותר של הסקאלה. אבל מדובר כזכור ברבעון השני, שנסתיים לפני קרוב לחודש. הנתון היום מדווח לאחר גל נרחב של אינדיקציות להאטת הפעילות בכלכלה האמריקאית, בתקופה האחרונה". 

"ובמבט קדימה, חשוב לא פחות, הדשדוש במחירי הנפט, במיוחד בארה"ב, משקף להערכתנו ציפייה לביקושים נמוכים יותר בעתיד. סביר להניח כי מגמה זו תתבטא באופן משמעותי במדדי המחירים הבאים. בנוסף, התנודתיות הגוברת בשוקי המניות בארה"ב מתרחבת מעבר לחברות הטכנולוגיה, כפי שהיה עד כה, ובאה לידי ביטוי גם בחברות צרכניות מסוגים שונים, מה שמעיד על אי-ודאות רחבה יותר לגבי הכלכלה. ויותר מזה, היא צפויה למתן את אפקט העושר האמריקאי, באופן שימשיך להכביד על הצריכה הפרטית". 

"הודעת הריבית של הפדרל ריזרב , בשבוע הבא, אינה מתמחרת הסתברות גבוהה להורדת ריבית. להערכתנו, יותר משיקול של אופטימום במועד הורדת הריבית הרצוי, יש פה עניין של האופן שבו הבנק המרכזי מעביר את ציפיותיו לשוק - זה לא הזמן להפתיע. ההחלטה הבאה, בספטמבר, נסחרה בשווקים בארה"ב סביב צפי ל-1.1 הורדות טרם פרסום הנתון היום, נותרת כעת ברמות דומות."

"להערכתנו, מוקדם עדיין לדבר על הורדת ריבית מקומית בהחלטה הקרובה, בסוף אוגוסט. זו של אוקטובר, מאידך, עשויה בסבירות גבוהה להתקבל באמצע מהלך הורדות ריבית משמעותי, בארה"ב ובעולם"

15:35

לפני דקות אחדות פורסם מדד המחירים של ההוצאה הפרטית (PCE) לחודש יוני, וזה עמד על 2.5% בחישוב שנתי בהתאם לצפי. גם המדד החודשי שעלה ב-0.1% היה בהתאם לצפי. 

למדד הזה משמעות רבה לגבי תחזיות הורדת הריבית, בשבוע הבא יודיע הפד על הריבית של יולי ובשוק מצפים שההורדה הראשונה תגיע רק בספטמבר.

נזכיר שאתמול נרשמה צמיחה מפתיעה בתוצר הגולמי של המדינה, זה עלה ב-2.8% ברבעון השני לעומת צפי של 2% ולעומת צמיחה של 1.4% בלבד ברבעון הראשון ולעומת צמיחה של 3.4% ברבעון הרביעי של 2023.

12:00

אחרי פתיחה מעורבת, בורסות אירופה נסחרות כעת בעליות. מדד הקאק מוסיף 0.8%, פוטסי הבריטי מטפס ב-0.9%, ומדד הדאקס עולה ב-0.2%.

סקטור האנרגיה במדד סטוקס 600  הכלל אירופי מוביל את העליות ביבשת, עם זינוק של כ-1.4%.

מוקדם יותר, חברת הרכב מרצדס בנץ  עידכנה כלפי מטה את תחזית הרווח השנתית שלה, בתגובה מניית החברה נופלת בגרמניה.

היום ב-15:30 (זמן ישראל) יפורסם מדד האינפלציה המועדף על הפד, ה-PCE, לחודש יוני.

בארה"ב: החוזים ירוקים, עם עליה של עד 1% במסחר המוקדם על הנאסד"ק.

בשוק הקריפטו, מטבע הביטקוין ממשיך לעלות. המטבע נסחר כעת סביב ה-67.1 אלף דולר. 

10:10

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת. מדד הקאק מוסיף 0.2%, פוטסי הבריטי עולה ב-0.5%, ומדד הדאקס נחלש ב-0.3%

באסיה, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הניקיי ננעל בירידה של 0.6%, ההנג סנג הוסיף 0.1%, בורסת שנגחאי עלתה ב-0.1%, ומדד הקוספי ננעל בזינוק של 0.8%.

8:15

המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי נסחר בצמוד לרמות הבסיס, ההנג סנג נחלש ב-0.1%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.3% בעוד הקוספי מוסיף 0.6%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בעליות של עד 0.6% במדד הנאסד"ק.

בשוק הקריפטו, מטבע הביטקוין מזנק ב-4%, ונסחר כמעט ב-67 אלף לדולר למטבע. גם האית'ריות עולה, ב-2%, ונסחר סביב 3.24 אלף דולר למטבע.

בשוק החוב האמריקאי, התשואות הממשלתיות נסחרות בירידה הבוקר (ה'). התשואה ל-10 שנים ברמה של 4.24%, התשואה באג"ח לשנתיים יורדת בנקודה ל-4.43%.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, אחרי יום מסחר תנודתי. מדד נאסד"ק נסגר בירידה של 0.9%, דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ו-S&P 500 ירד ב-0.5%.

למרות הירידות במניות השבבים אמש, טאואר, שפרסמה דוחות רבעוניים חיוביים השבוע, ננעלה בעליות אתמול.

גם העליות במניית צ'ק פוינט   הישראלית ממשיכות. מאז שהחברה הודיעה על מינוי המנכ"ל החדש נדב צפריר, החברה זינקה ביותר מ-6%.