אחרי עסקת הענק עם גוגל: גב ים רוכשת קרקעות ונערכת לבניית מגדל ToHa3

חברת הנדל"ן המניב פרסמה תוצאות חזקות עם שיפור בפרמטרים התפעוליים • המנכ"ל אבי יעקובוביץ', על העסקה עם גוגל במגדל ToHa2 בת"א: "זה לקח שנתיים, כשלאף אחד לא הייתה סבלנות, לא לשוק ההון ולא לעיתונאים" • הבניין השלישי במתחם עשוי לכלול גם 300 דירות

אבי יעקובוביץ, מנכ''ל גב ים / צילום: אלדד רפאלי
אבי יעקובוביץ, מנכ''ל גב ים / צילום: אלדד רפאלי

מלחמה? חשש מנטישת גופים זרים מישראל? בתוצאות חברת בנייני המשרדים גב ים  כל אלה אינם ניכרים. ההיפך - עלייה ריאלית בדמי השכירות לצד אכלוס נכסים, אפשרו לחברת הנדל"ן המניב לרשום עלייה של 5.3% בהכנסות מהשכרה ודמי ניהול ל־197 מיליון שקל ברבעון השני. כך למרות המלחמה וחוסר הוודאות הכלכלית, גב ים מצליחה להציג צמיחה בתוצאות, כאשר לקראת סוף הרבעון השני, בחודש יוני, אף סגרה עסקת שכירות ענקית עם גוגל במגדל המשרדים הנבנה ToHa2 במרכז ת"א.

מנהל ההשקעות שבטוח שענקיות הטכנולוגיה בדרך לשיאים חדשים
משרד האוצר הכריז על שינוי דרמטי במס החברות. אלה ההשלכות

ברבעון השני עלו דמי השכירות נטו של החברה (NOI) ב־5% והסתכמו ב־171 מיליון שקל. במחצית הראשונה נרשמה עלייה חדה יותר של 7% בדמי השכירות שהסתכמו ב־340 מיליון שקל. מגב ים נמסר כי היא הותירה את תחזית ה־NOI שלה לשנת 2024 כולה באותו טווח: 685־705 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ־263 מיליון שקל - עלייה של 6%, וברמה חצי שנתית עמד הרווח הנקי על 331 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת התקופה המקבילה ב־2023.

גב ים מחזיקה ב־1.2 מיליון מ"ר של שטחים מניבים, והיא יוזמת כיום 360 מ"ר נוספים. לחברה 400 שוכרים, בהם ענקיות הייטק וחברות ביטחוניות. שיעור התפוסה בנכסים עומד על 96%, והיא מדורגת AA על ידי S&P מעלות. אחד הקומפלקסים המרכזיים שהיא בונה, בחלקים שווים עם חברת אמות, הוא של מגדלי ToHa הממוקם בצומת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום בת"א.

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי
 מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המגדל הראשון כבר מושכר ופעיל ובשני, שבו תשכור גוגל את משרדיה, הבנייה נמצאת בעיצומה ותושלם על פי ההערכות לקראת סוף 2026, בהשקעת ענק של כ־3 מיליארד שקל. המגדל יכלול 77 קומות כאשר גוגל תשלם דמי שכירות של 115 מיליון שקל בשנה עבור 60 אלף מ"ר משרדים ברמת המעטפת, בחוזה ל־10 שנים. השטח יהווה כשליש מהמגדל החדש.

חמש מתוך "7 המופלאות"

אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב ים, אומר לגלובס כי "תמיד שמרתי על אופטימיות במהלך המו"מ. זה לקח לנו שנתיים, כשמסביב לאף אחד לא הייתה סבלנות, לא לשוק ההון ולא לעיתונאים. אבל נלחמנו וזה הגיע".

מדוע זה לקח כל כך הרבה זמן?
"זה מאפיין כיום משאים ומתנים עם חברות גדולות שלוקחים יותר זמן מבעבר. מי שמנהל את המגעים אלה הגופים הבינלאומיים עצמם, ויש יותר קשיחות מצידם. אבל בסוף הם לא מוותרים על האחיזה של החברות שלהם במרכזי הפיתוח שהם מנהלים בישראל, וחלק גדול מאותם מרכזים נמצאים בפארקים של גב ים ברחבי הארץ, שמהווים מוקד אסטרטגי במערך הפיתוח של אותן חברות.

"עסקת גוגל מביאה בסוף היום בשורה לאומית במובן הרחב ביותר, משום שזו הבעת אמון בישראל ובהון האנושי שלה שהוא הטוב בעולם. זה אחד הדברים החזקים שלא השתנו כאן".

במצגת של גב ים היא מציגה גלריה של חברות הייטק ענקיות ששוכרות אצלה משרדים. חמש מתוך "7 המופלאות" כפי שמכונות ענקיות הטכנולוגיה בוול סטריט שוכרות אצלה משרדים: גוגל , אמזון , אפל , מיקרוסופט ואנבידיה . לגבי השתיים שלא שוכרות מגב ים (פייסבוק  וטסלה ), יעקובוביץ' אומר בבדיחות: "יהיה מקום לכולן".

"אפשר יהיה גם יח"ד"

מהדוחות הכספיים של גב ים עולה כי מגדל ToHa שלישי אמור לקום בסמוך לשני הקיימים. "אנחנו רוכשים קרקעות במלבן שאנחנו קוראים לו סובב ToHa", אומר יעקובוביץ'. "המתחם יהפוך למרכז העסקים הראשי (מע"ר) של ת"א. במגדל הראשון והשני יהיו בסך הכול כ־300 אלף מ"ר ויעבדו שם מעל 20 אלף איש. אנחנו צריכים להיות מוכנים לייצר את המוצר הבא ושיהיה ToHa3. כשנשלים את רכישת הקרקעות נוכל לבנות שם עוד 120 אלף מ"ר, ואפשר יהיה לבנות בו גם 300 יחידות דיור".

איך אתם מסתדרים בפרויקט כמו ToHa2 לנוכח המחסור בפועלי בניין?
"המפתח לשליטה במערכת הוא המנהלת הפנימית של הפרויקט שהקמנו - גב ים ואמות. אנחנו מנהלים את הפרויקט בעצמנו. כל השליטה בתכנון, ביצוע העבודות, לוחות הזמנים והבקרה התקציבית הם שלנו באופן טוטאלי. ב־ToHa2 עובדים בכל המקצועות בין 350־400 פועלים, שזה היקף גדול מאוד".

בשוק ההון מניית גב ים נסחרת בשווי שוק של כמעט 6 מיליארד שקל, לאחר שבשנה האחרונה עלתה מנייתה ב־11%, אך בשלוש שנים הוסיפה רק 3%. היות שבעלת השליטה (חברת נכסים ובניין שמוחזקת ע"י דסק"ש) מחזיקה ב־82.2% ממניות גב ים, אין לה מספיק הון צף כדי להיכלל במדדי הבורסה השונים.