חברת סמלת בבעלות איש העסקים מיכאל לוי צפויה לקבל את זיכיון היבוא של יצרנית הרכב הסינית LeapMotor, כך מעריכים בענף הרכב. הזיכיון הוחזק בשנתיים האחרונות על ידי קבוצת "מטרו", והתמקד ביבוא של דגם חשמלי עירוני, T03, שהיה הרכב החשמלי הזול בישראל. הרכב יובא בהתאם לתקינה לסדרות קטנות, עם הגבלת כמות של עד 400 יחידות לשנה.
● דיפ פייק בפרארי: יצרנית רכבי היוקרה ניצלה מתרמית שהייתה עולה לה ביוקר
● שינוי דרמטי במודל ההכנסות למפעילים: כך תיראה ההסדרה בענף האוטובוסים
● התוכנית של המדינה למאבק בתאונות דרכים: לתגמל עמותה לפי מכסת דוחות
בישראל נמכרו עד היום כ־700 כלי רכב של ליפמוטור ועל פי הערכות האחריות על כלי הרכב תמשיך גם תחת היבואנית החדשה. מחברת סמלת ומחברת מטרו לא נמסרה תגובה. יצוין כי על הזיכיון התמודדו קבוצות יבוא נוספות ולטענתן טרם התקבלה הכרעה סופית בנידון.
העברת הזיכיון מתבצעת במסגרת מהלך אסטרטגי שהוכרז באוקטובר אשתקד ובמסגרתו חתמה קבוצת סטלנטיס הגלובלית, שמייצרת את פיאט, אלפא, ג'יפ, קרייזלר פיז'ו סיטרואן ועוד, על שיתוף־פעולה עם החברה הסינית. הקבוצה אף הזרימה לחברה הסינית כ־1.5 מיליארד אירו והפכה להיות בעלת מניות בה.
LEAP-C10 / צילום: יח''צ
במסגרת שיתוף־הפעולה הוקמה חברה-בת משותפת שקיבלה בלעדיות על השיווק של רכבי היצרנית הסינית בעולם, פרט לסין עצמה. בנוסף מתכוונת סטלנטיס לייצור חלק מהמכוניות של היצרנית הסינית במפעלים שלה באירופה.
את שני הדגמים הראשונים שייוצרו במסגרת שיתוף־הפעולה, תייבא סמלת כבר השנה. הראשון הוא הדור החדש של המכונית העירונית T03, שעברה שדרוג מקיף עם חבילת בטיחות אקטיבית (ADAS) וקיבלה תקינה אירופית מלאה שתאפשר לשווק אותה ללא הגבלת כמות. ה־T03 הנוכחית הייתה המכונית החשמלית החדשה היחידה בישראל שמחיר המחירון שלה היה מתחת ל־100 אלף שקל. עדיין לא ברור מה יהיה המחיר של הדור החדש.
הרכב השני של המיזם המשותף, שגם הוא אמור להגיע עוד השנה לישראל עם תקינה מלאה, הוא הקרוס־אובר C10, שבשלב ראשון יגיע אלינו מסין. זהו דגם שכוון לפלח המרכזי של השוק מול דגמים כמו ATTO של BYD וגילי־גיאומטרי. אורכו 4.74 מטר, רוחבו 1.9 מטר, גובהו 1.68 מטר ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.82 מטר. הרכב מצויד במנוע חשמלי בהספק 220 כ"ס ובסוללה של 70 קילוואט עם טווח של עד 530 ק"מ בתקן הסיני. המחירים בסין מגיעים עד כ־23 אלף דולר ואצלנו אפשר לצפות לתמחור בטווח של 150־170 אלף שקל אחרי מסים. מטרו נערכת כיום לתחילת השיווק של רכבי דונפנג, יצרנית הרכב הגדולה בסין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.