אישי: בן 52, נשוי + 2, גר בתל אביב
מקצועי: מייסד משותף ומנהל מוצר ראשי בגונג (Gong)
ילדות ומשפחה: נולדתי בחיפה לאב מהנדס ואם אדריכלית, עברנו לתל אביב כשהייתי בן 14. לבר מצווה קיבלתי מתנה מחשב ספקטרום (מהמחשבים הביתיים הראשונים - ד"א) - והתאהבתי. זה העסיק אותי מאוד, אבל בלימודים לא התעניינתי, לפחות עד כיתה ח', אז נסענו לשנת שבתון של אבא בפאלו אלטו, קליפורניה. שם עשו לי סוויץ' בראש, וגרמו לי להבין שכדאי שאכין שיעורי בית. כשחזרתי בכיתה ט' כבר הייתי תלמיד טוב.
● פורטפוליו | בגיל 14 הוא כבר היה שחקן כדורעף מקצועי, היום הוא מנכ"ל הוועד האולימפי
● פורטפוליו | הוא למד לתכנת בגיל 7. היום הוא עומד בראש יוניקורן סייבר
צבא ועבודה ראשונה: שירתי כמתרגם ב-8200, אבל היה לי ידע בתכנות והובטח לי כבר בהתחלה שאעבור במחצית השירות למדור מחשבים. זה אכן קרה. תוך כדי השירות גם התחלתי לעבוד באופן חלקי במג'יק, חברת התוכנה הישראלית הראשונה שהונפקה בנאסד"ק. כשהשתחררתי המשכתי לעבוד שם כמתכנת במשרה מלאה במשך שלוש שנים, ובמקביל למדתי לתואר ראשון במדעי המחשב.
היזמות הראשונה: בסיום התואר השני במדעי המחשב, ייסדתי בשותפות את Webcollage, חברה שפיתחה שירות SaaS (תוכנה כשירות) שסיפק תשתית למסחר אלקטרוני. השירות חיבר בין המותגים הגדולים בעולם - פרוקטר אנד גמבל, מיקרוסופט, סמסונג ואחרים - לבין אלפי אתרי מסחר קמעונאיים שמכרו את מוצריהם. כיהנתי כמנהל פיתוח, מנהל מוצר ובסוף מנכ"ל החברה בישראל.
האקזיט המאכזב: החברה עברה המון מטמורפוזות. בשלב כלשהו ידענו שאין לנו את גוגל הבאה ביד, אבל המשכנו. מכרנו אותה ב-2013 לחברת Answers תמורת כ־40 מיליון דולר, פחות ממה שגייסנו - כך שהמשקיעים לא קיבלו את כל כספם בחזרה.
גונג: לאחר המכירה נשארתי שנה נוספת ב־Webcollage כדי להעביר את המקל ואז יצאתי לשנה בבית, שבמהלכה פגשתי הרבה אנשים לקפה. בין השאר פגשתי את עמית בן דב, שזיהה בעיה בתהליכי מכירה והיה לו רעיון לפתח פלטפורמת בינה עסקית עבור אנשי מכירות לשדרוג היכולות שלהם. החיבור היה מצוין: הוא בא מתשוקה לשיווק ומכירות, ואני ממוצר וטכנולוגיה.
התזמון: ב־2015 הקמנו יחד את גונג. בינה מלאכותית עוד הייתה בתחילת הדרך, אבל לי היה ברור שזה הדבר הבא וניצלתי את הזמן הפנוי לקורסים בתחומים כמו למידה עמוקה. הטיימינג היה מוצלח. שלוש שנים קודם לכן, היינו מתקשים מאוד לשרוד, ושלוש שנים מאוחר יותר, היינו מאחרים.
המספרים: גייסנו עד היום כ-584 מיליון דולר בחמישה סבבים. באחרון, ביוני 2021, גייסנו 250 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר. בין המשקיעים הבולטים: קרנות סקויה, באטרי, נורווסט וסיילפורס ונצ'רס. לגבי הכנסות אנחנו לא מפרסמים נתונים, אך מדובר במספר גבוה משמעותית מ-100 מיליון דולר בשנה. יש לנו 1,200 עובדים, כ־350 מהם בישראל. כמעט כל הפיתוח של החברה קורה כאן.
המוצר: פיתחנו פלטפורמה מבוססת AI לתפעול מכירות בארגונים. כיום איש מכירות מקדיש בממוצע 23% מזמנו למכירה עצמה. במקום שהוא יזין כל הזמן מידע למערכת, הבינה המלאכותית מבינה מה קורה בתקשורת עם הלקוח ויכולה להפיק תובנות. ה־AI לוקחת מאנשי המכירות את הפעולות הרוטיניות, והם יכולים להתרכז במכירה, בקשר האישי עם הלקוח - ובזה אני לא מאמין שבוט יוכל להחליף אותם בעשור הקרוב. מהפכת ה-GPT לא מאיימת עלינו, אלא דווקא מקצרת דרך עם יכולות שפעם היינו צריכים לפתח בעצמנו.
הצמיחה: תנאי השוק הנוכחיים ודאי שונים מאלה של 2021 ולפניה, אז לחברות הייתה גישה כמעט בלתי מוגבלת לכסף (בגלל הריבית הנמוכה וספציפית בתעשיות הטכנולוגיות - ד"א), ולכן היה אפשר לגדול בקצב שאינו אפשרי היום. עם זאת, דווקא עכשיו - בעידן שבו חברות רבות מבינות את הצורך בהשקעה בבינה מלאכותית - אנחנו רואים האצה יפה.
המתחרים: יש כמה שחקנים ששואפים למטרה דומה לזו של גונג - להיות הפלטפורמה העיקרית שבה ארגוני מכירות ושירות מנהלים את הביזנס שלהם. תפיסתנו היא שכדי לייצר ערך ללקוחות, הדגש הוא על יעילות באמצעות AI. לפי מה שאנחנו רואים בשוק, חברת ZoomInfo, שנתפסת כמתחרה, מתמקדת מאוד בשוק המסורתי שלה, מוצרי דאטה, ולכן זו פחות תחרות ישירה.
מבט לעתיד: הקמתי חברה שאני נהנה לעבוד בה, ויש לי מספיק כוח בה כדי לשנות דברים. אני מקווה שהמצב הזה יישמר בגונג ואין לי כרגע תוכניות אחרות. אנחנו רק בתחילת מהפכת ה־AI ולא ממהרים לשום מקום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.