השראה מהפיגוע בתאומים: הושקה קרן החוסן למשפחות החטופים

השבוע הושקה בתל אביב קרן החוסן לתמיכה וסיוע לחטופים ולבני משפחותיהם • כוכב הסדרה "קופה ראשית" שפגש עשרות ילדים מקו העימות בין מדפי מיני סופר אלונית בקיבוץ יקום • עיריית פתח תקווה הנציחה את קצין הימ"מ ארנון זמורה ז"ל • מינוי חדש במשרד החוץ וגם קמפיין חדש לשיכון ובינוי • אירועים ומינויים חוזר במתיחת פנים 

דודי זלמנוביץ, עדי קידר ירדני, נועם חכמון, ליאור אטיאס ושי שוהם מקרן החוסן / צילום: סטודיו שחר פליישמן
דודי זלמנוביץ, עדי קידר ירדני, נועם חכמון, ליאור אטיאס ושי שוהם מקרן החוסן / צילום: סטודיו שחר פליישמן

על המדור

מדור אירועים ומינויים חזר. נשמח להמשיך ולפרסם אייטמים שמדגישים התגייסות אזרחית גם במתכונת המתחדשת. מוזמנים לפנות אלינו במייל i-can-help@globes.co.il

1. ישראל מתגייסת

בהשראת קרן הפיצויים שהוקמה בארה"ב בעקבות ה-11 בספטמבר, השבוע הושקה בתל אביב קרן החוסן לתמיכה וסיוע לחטופים ולבני משפחותיהם. בראש הקרן יעמוד בהתנדבות הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין.

תמורת 13 מיליון שקל: רונן מיילי מכר את החזקותיו בשורת חופים
דיפ פייק בפרארי: יצרנית רכבי היוקרה ניצלה מתרמית שהייתה עולה לה ביוקר

הקרן תפעל כישות עצמאית ונפרדת ממטה החטופים, על אף שחלק ממקימיה היו ממקימי המטה וממשיכים לסייע לו. בכפוף להיקף המשאבים שיגויסו על ידי הקרן - שפעילותה אמורה להיות ארוכת טווח - היא תוביל מהלכי תמיכה ושיקום עבור החטופים ובני משפחותיהם, ותעניק להם סיוע כלכלי, רפואי ושיקומי.

הנשיא לשעבר ראובן ריבלין / צילום: יח''צ
 הנשיא לשעבר ראובן ריבלין / צילום: יח''צ

לדברי ריבלין, "החברה הישראלית התגלתה ביופיה ואחדותה כשעטפה וסייעה למשפחות החטופים. אולם כעת, כמעט עשרה חודשים אחרי, כשהזמני עושה צעדיו המאיימים לכיוון הקבוע, מזדקקת ההבנה כי יש להיערך לרשת תמיכה משמעותית ומחייבת עבור בני המשפחות כולם - אלו שיקיריהם שבו בשלום, אלו שחזרו כחללים ואלה שגורלם עדיין לוט בערפל. חובתנו המוסרית, הערכית והחברתית היא להירתם למענם".

לדברי עו"ד דודי זלמנוביץ, ממייסדי הקרן וממייסדי מטה המשפחות, "כבר כשייסדנו את המטה היה לי ברור שמעבר לבית למשפחות ולפעולות למען השבת החטופים, נידרש לשלב השיקום והתמיכה במשפחות.

"כעת מרכז הכובד עובר לתמיכה בשבים ו/או במשפחות החטופים, אשר הזמן החולף אינו מיטיב עימן. לכן, בעוד שאנו מקווים כל יום שהמטה ייסגר ויקירנו יחזרו במהרה, לפעילות הקרן אנו חוזים שנים ארוכות. כל מייסדי הקרן הבאים מעולם הפילנתרופיה, וכן הגופים המלווים פועלים בהתנדבות".

2. טלוויזיה

כוכב הסדרה 'קופה ראשית' והפרזנטור של דור אלון, ראמזי (אמיר שורוש), פגש עשרות ילדים מקו העימות בין מדפי מיני סופר אלונית בקיבוץ יקום, על מנת לשמח את ליבם. בסיום המפגש העניק לכל ילד עותק של הספר החדש עם חתימתו והקדשה אישית.

אמיר שורוש והילדים מקיבוץ יקום / צילום: יח''צ
 אמיר שורוש והילדים מקיבוץ יקום / צילום: יח''צ

3. הנצחה

עיריית פתח תקווה הנציחה את קצין הימ"מ ארנון זמורה ז"ל, שנפל במבצע לשחרור ארבעת החטופים מרצועת עזה ביוני האחרון, באמצעות שינוי שם הגשר המרכזי בעיר ל"מבצע ארנון". מדובר בגשר להולכי רגל, המחבר בין פארק אוחיון, הקניון הגדול והמרכז הרפואי רבין (בית החולים בילינסון).

שינוי שם הגשר המרכזי בפתח תקווה ל''מבצע ארנון'' / צילום: נפתלי נוי
 שינוי שם הגשר המרכזי בפתח תקווה ל''מבצע ארנון'' / צילום: נפתלי נוי

טקס ההנצחה נערך בהשתתפות הוריו של של רפ"ק זמורה ז"ל רותי וראובן זמורה ובני משפחה נוספים, החטוף ששב אנדריי קוזלוב ואמו של החטוף ששב אלמוג ז'אן, אורית מאיר ז'אן, שנשאו דברים במעמד ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג. לדברי גרינברג, "מאז ה-7 באוקטובר אנו נחשפים מדי יום לסיפורי גבורה של כוחות הביטחון בגבולות הארץ ובעולם כולו. פתח תקווה מוקירה ומעריכה את עשיית כוחות הביטחון וההצלה, ונעשה כל שביכולתנו להנציח לעד את הגבורה, הערכים והמורשת של אותם גיבורי ישראל".

4. מינוי חדש

עו"ד תמר (תמי) קפלן תורג'מן תכהן כיועצת המשפטית של משרד החוץ. קפלן עובדת במשרד מאז 1999, ובשמונה השנים האחרונות כיהנה כמשנה ליועמ"ש המשרד וממלאת מקומו בהיעדרו. במאי השנה ייצגה את ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, בתביעה שהגישה נגדה דרום אפריקה. כמו כן, קפלן הייתה שותפה בקידום "הסכמי אברהם".

עו''ד תמר (תמי) קפלן תורג'מן / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ
 עו''ד תמר (תמי) קפלן תורג'מן / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

5. קמפיין

קבוצת שיכון ובינוי עלתה בקמפיין חדש בשיתוף עם הוועד האולימפי, תחת הכותרת "גאים ללוות את אלו המגדירים מצויינות ישראלית". במסגרת הקמפיין, שבו הושקעו כמיליון שקל, שמונה ספורטאים מצטיינים הצטלמו על רקע נופי ישראל ופרויקטים של הקבוצה - ביניהם הקלעית אולגה טסצ'יאב.

הקלעית אולגה טסצ'יאב בקמפיין של קבוצת שיכון ובינוי / צילום: ניצן רוטשילד
 הקלעית אולגה טסצ'יאב בקמפיין של קבוצת שיכון ובינוי / צילום: ניצן רוטשילד

שיכון ובינוי תלווה ותעניק חסות לספורטאים המצטיינים הן באולימפיאדת פריז 2024 והן באולימפיאדה הבאה בלוס אנג'לס 2028.

 

4 מיליארד דולר

שווי ההון המוערך של ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמעיל הנייה, שחוסל השבוע באיראן