גם במקרה חירום: אלה סניפי רשתות המזון שיישארו פעילים בכל עיר

משרד הכלכלה נערך למקרה של העלטה וטילים • במסגרת ההערכות הוגדרו בכל עיר "סניפי ברזל" של רשתות המזון, שימשיכו לפעול בזמן חירום, ובהם יש מרחב מוגן • באתר האינטרנט של המשרד מופיעה רשימת הסניפים ומיקומם

סופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי
סופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

חששות מתגובה נגד ישראל בעקבות רצף התקיפות בלבנון ובאיראן, שהביאו לחיסולם של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בביירות ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, מעלים שוב לסדר היום את שאלת ההיערכויות לקראת מצב חירום.

יונטייד ביטלה, וויז עדיין טסה: תמונת המצב המלאה של חברות התעופה בישראל

משרד הכלכלה והתעשייה הרחיב בחודשים האחרונים את ההיערכות החירום של שרשרת אספקת המזון ופרסם רשימה של מאות "סניפי ברזל" של רשתות מזון ברחבי הארץ, שבכפוף להוראות פיקוד העורף יהיו פתוחים וזמינים גם בעת חירום. כך, גם בתרחישי עלטה וטילים, סניפים רבים של שופרסל, רמי לוי, קרפור, אושר עד, קשת טעמים, סופר ברקת, מחסני השוק, טיב טעם, יוחננוף, ויקטורי ואחרים יהיו פתוחים וזמינים. מדובר בסניפים בהם קיים מיגון, גנרטורים ואספקת חשמל עצמאית שאינה תלויה ברשת החשמל.

באותם סניפים נדרשו הקמעונאים להגדיל את המלאים ולהעביר אליהם סחורות מהמרכזים הלוגיסטיים שלהם. כמו כן נדרשו הרשתות להציב בכל "סניף ברזל" צוות בסיסי של עובדים שיוכלו להגיע כמעט בכל תרחיש לחנויות, לפתוח אותן ולהפעילן. הרשתות הונחו להיערך למכירת כמות שתספיק ל-3-7 ימים. משרד הכלכלה פרסם באתר האינטרנט את רשימת "סניפי הברזל", וניתן למצוא בה את מיקומם.

לרשימת הסניפים המלאה

המלצת משרד הכלכלה: להחזיק בכל בית אספקה ל-3 ימים

בנוסף, הוכנו עשרות אלפי מארזי מזון המורכבים ממוצרים חיוניים, שיופצו ככל שיהיה צורך לאזרחים שיהיו נצורים בביתם. המארזים הוכנו על-ידי מספר רשתות שיווק שנבחרו לאחר מכרז. המארזים מאוחסנים ומוכנים להפצה, ותהיה אפשרות להכנת כמויות נוספות בהתאם לצורך, ובאופן מיידי.

נציין כי פיקוד העורף ממליץ שבכל בית יהיו מוצרים מספיקים לשלושה ימים, בהם מזון, מים, תרופות, מוצרי טואלטיקה, סוללות נטענות לנייד וטרנזיסטור הפועל על סוללות.

רשימת מוצרי המזון עליה ממליץ משרד הכלכלה כוללת מוצרים יבשים שאינם מצריכים בישול, כמו טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים שונים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה וקפה.