אחרי שלא מונתה למנכ"לית: ראש החטיבה הקמעונאית דלית רביב פורשת מבנק הפועלים

רביב, שעבדה בבנק במשך 32 שנים, החליטה לעזוב לאחר שלא מונתה להחליף את המנכ"ל הפורש דב קוטלר • רביב כיהנה גם כמשנה למנכ"ל הבנק

דלית רביב, משנה למנכ''ל והממונה על החטיבה הקמעונאית, בנק הפועלים / צילום: שלומי יוסף
דלית רביב, משנה למנכ''ל והממונה על החטיבה הקמעונאית, בנק הפועלים / צילום: שלומי יוסף

אחרי שלא הצליחה להתמנות לתפקיד מנכ"לית בנק הפועלים, הודיעה היום (ה') דלית רביב, מי שכיהנה כמשנה למנכ"ל הבנק, על פרישתה. רביב שימשה בתפקיד האחרון בתור הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, תפקיד שאליו מונתה על ידי המנכ"ל הפורש מהבנק דב קוטלר.

ניתוח | לאומי והפועלים שוב מציגים רווחי עתק: עד מתי החגיגה של הבנקים תימשך?  
נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה 
אלי אדדי מונה למנכ"ל החדש של סלקום 

היא תסיים את תפקידה לאחר 32 שנות כהונה במגוון רחב של תפקידים בבנק, מועד סיום הכהונה ייקבע בהמשך. באופן סימבולי נכנס היום לתפקידו המנכ"ל החדש, ידין ענתבי, באופן רשמי. ענתבי מונה לתפקיד בסוף יוני, כאשר בעברו הרחוק היה הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, ולפני כעשור הפך לחבר הנהלה בבנק הפועלים. בפועל הפך לחבר ההנהלה הוותיק ביותר בבנק קודם למינויו למנכ"ל.

בסיכום שנת 2023 הסתכמו תנאי ההעסקה של רביב בבנק הפועלים בעלות כוללת של 2.85 מיליון שקל. תנאים שהורכבו משכר של 1.47 מיליון שקל, בונוס של 682 אלף שקל והטבות נוספות. בנוסף ניתנה לה הלוואות שמוגדרות "בתנאים רגילים" מהבנק בסכום של 649 אלף שקל.

רביב (55) היא בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. היא עמדה בראש החטיבה הקמעונאית מאז נובמבר 2019, כאשר קודם לכן שימשה במשך שלוש שנים בתפקיד מנהלת אגף בנקאות מסחרית בחטיבה העסקית בבנק.

בשנת 2021 נבחרה לאחת מ-50 הנשים המשפיעות במשק בדירוג של גלובס. נכתב אז כי החטיבה הקמעונאית עליה היא חלשה בבנק מנתה 5,500 עובדים ואחריות על 188 סניפים. החטיבה שירתה 2.4 מיליון לקוחות פרטייים ועסקיים והפעילה פונקציות חשובות נוספות בבנק מהמוקדים הטלפוניים ושירותי המשרד הפנימיים ( בק-אופיס), לצד בנקאות פלטינום ואגף אשראי ומשכנתאות.

משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית, דלית רביב מסרה לאחר ההודעה על פרישתה כי זהו "יום מרגש עבורי בו אני מסיימת תקופה מאוד משמעותית בחיי ויוצאת לדרך חדשה. בנק הפועלים היה לי בית במשך 32 שנים בהם גדלתי והתפתחתי, הקמתי משפחה וגידלתי ילדים שגדלו יחד עם הבנק. אני משאירה אחרי חטיבה קמעונאית יציבה וחזקה עם מנהלים ועובדים מופלאים אשר ייקחו אותה קדימה גם בשנים הבאות. אני מאחלת הצלחה למנכ"ל הבנק ידין ענתבי, לדירקטוריון, להנהלה ולכל העובדים בהמשך הדרך".