חברת התעופה אג'יאן היוונית מפרסמת כי תחזור לישראל באופן מדורג: החל ממחר (ה') החברה תפעיל טיסה יומית לאתונה, ב-26.8 יופעלו שתי טיסות יומיות לאתונה, ולאחר מכן יתווספו 3 טיסות שבועיות לרודוס ו-4 טיסות שבועיות לכרתים וללרנקה, עד ה-30.9. הטיסות לסלוניקי ומיקונוס לא יופעלו עד סוף חודש אוקטובר. באשר לפעילות החברה מעבר לתאריכים אלו, תימסר הודעה בהמשך.
● תמונת המצב של חברות התעופה בישראל
● החל מ-199 דולר: אל על תציע טיסות מוזלות לארבעה יעדים וכך תחמוק מפיקוח מחירים
אתמול (ג') הודיעה חברת התעופה טארום הודיעה כי תשוב לפעילות בישראל באופן זמני עד 23.8. החברה מפעילה טיסה יומית לבוקרשט, והיקף הנוסעים בה עמד ביולי האחרון על 0.32% מסך כל הנוסעים. גם חברת התעופה אייר אירופה החזירה את הפעילות החל מהיום. החברה מפעילה טיסה יומית למדריד, ובחודש יולי האחרון היקף הנוסעים בה עמד על 0.92% מסך כל הנוסעים.
במקביל, ישנו חוסר בהירות בנוגע למועד החזרה של דלתא לארץ, ששחררה הודעה לסוכני הנסיעות כי תאריך את תוקף השהיית הטיסות עד לסוף חודש ספטמבר, אולם דוברות החברה סותרת את הפרסום ומדגישה שבשלב זה המועד הרשמי שבו החברה תשוב לפעול בישראל הוא עם סיום חודש אוגוסט.
בימים האחרונים חברות כמו לוט ו-ITA הודיעו על הארכות בטווח זמן קצר לימים בודדים. ביום שני קבוצת לופטהנזה הודיעה על הארכת השעיית הטיסות לתל אביב וליעדים נוספים במזרח התיכון כגון עמאן, בירות, טהרן וארביל, עד 26.8 לפחות. נכון לשעה זו, ריינאייר צפויה לשוב לפעילות בסוף חודש ספטמבר, אך ייתכנו דחיות נוספות בכלל חברות התעופה.
על־פי נתוני רשות שדות התעופה, אתמול עברו בנמל התעופה בן גוריון כ-61,200 נוסעים ב-359 טיסות בין־לאומיות נכנסות ויוצאות. בימים האחרונים, כמות הנוסעים נעה בין 55 אלף ל-62 אלף, בהתאם לביטולים של חברות התעופה. ביולי, לפני גל הביטולים האחרון, תנועת הנוסעים נעה בין כ-60-75 אלף ליממה. בימי שגרה, בחודש אוגוסט עוברים בנמל התעופה בן גוריון למעלה מ-80 אלף נוסעים ביממה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.