מירי רגב | בלעדי

מירי רגב שוב נוסעת להודו, וזה יעלה לנו חצי מיליון שקל

העלות, בגובה חצי מיליון שקל, מורכבת מטיסות ושהיית המשלחת, שכוללת גם את צדוק רדקר מנהל רשות הספנות והנמלים, עידן מועלם מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, דודו סאסי הדובר ורעות גטה העוזרת האישית של השרה רגב • תזמון הנסיעה להודו תמוה, משום שרגב ביקרה שם רק בפברואר האחרון

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עלות הנסיעה החדשה של שרת התחבורה מירי רגב לניו דלהי שבהודו, אשר תיערך בתחילת ספטמבר, תעמוד על לא פחות מחצי מיליון שקל - כך נודע לגלובס. העלות מורכבת מטיסות ושהיית המשלחת (לינה, אבטחה וכלי רכב), שכוללת גם את צדוק רדקר מנהל רשות הספנות והנמלים, עידן מועלם מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, דודו סאסי הדובר ורעות גטה העוזרת האישית.

בלעדי | "סוגיה בעייתית": האם משרד התחבורה יבלום חברות תשתית סיניות?
איך משרד האוצר יכול להתנהל כשהשר והממונה על התקציבים במסלול התנגשות  

לנסיעה, שתימשך שמונה ימים, היו אמורים להצטרף גם יו"ר נתיבי ישראל ופעיל הליכוד יגאל עמדי, ויו"ר רכבת ישראל משה שמעוני - את שניהם מינתה השרה בקדנציה הקודמת שלה. עם זאת, שמעוני הדגיש בפני גלובס כי אמנם הוא נכלל בבקשת רגב לטוס, אך לא יצטרף למשלחת. בכל מקרה, אם השניים יבחרו לטוס, המימון יגיע מהחברות שבראשן הם עומדים.

תזמון נסיעת רגב להודו כעת תמוה, משום שהיא ביקרה שם רק בפברואר האחרון לסיור ארוך, שכלל גם את סרי לנקה. הבטחתה אז להביא 100 אלף עובדים זרים מהודו בתוך 60 יום, על מנת שיחליפו פועלים פלסטינים - לא מומשה.

למעשה, רגב מרבה בטיסות לחו"ל מאז שנכנסה לתפקידה, כולל בזמן המלחמה - למרות שהיא חברת הקבינט המדיני-בטחוני. רגב ביקרה במרוקו, בגיאורגיה, במקסיקו, בהודו ובסרי לנקה, בצרפת, בקפריסין ויוון, וכאמור כעת מתכננת לטוס שוב להודו. כלל נסיעות השרה - לא כולל הנסיעה הצפויה בספטמבר - עלו לקופת המדינה יותר ממיליון שקל.

לפי משרד התחבורה, מטרת הביקור בהודו היא השתתפות בכנס של התעשייה ההודית, כולל מפגשים עם שרים ועם חברת אדאני שמפעילה את נמל חיפה. מול חברת אדאני יש למדינה מחלוקת ביחס להסדרה בנמלים, עד כדי כך שההודים שיגרו תלונה למשרד החוץ הישראלי. בענף חוששים שהנסיעה של רגב להודו תוסיף ללחצים כנגד ההסדרה המתוכננת.

בבקשת השרה לטוס ציין המשרד כי חיוני לחזק את הקשרים מול חברות הודיות, משום שהתקשרות עם חברות סיניות "בעייתית" בעת הזו. בכך יש הודאה רשמית ראשונה בהגבלת חברת סיניות בישראל, באופן שלפי גורמים בממשלה עלול ליצור משבר דיפלומטי. במשרד החוץ והאוצר אומרים כי "לא קיימת החלטת מדיניות הפוסלת מדינות מסוימות".

בלשכת השרה בחרו שלא להגיב לדברים.