15% ביום אחד: מה הוביל לזינוק במניית סולאראדג'?

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סולאראדג' זינקה בכ-15% על רקע הציפיות להפחתת ריבית בארה"ב • חברת האדטק נקסן, זינקה בכ-8% תוך שני ימי מסחר בעקבות הדוחות • ופאוורפליט פרסמה דוחות ותימחק השבוע מת"א

צבי לנדו (סולאראדג'), סטיב טואו( פוורפליט), עופר דרוקר (נקסן) / צילומים: איל יצהר, פוורפליט, ענל מרמרי
צבי לנדו (סולאראדג'), סטיב טואו( פוורפליט), עופר דרוקר (נקסן) / צילומים: איל יצהר, פוורפליט, ענל מרמרי

לאחר שביום חמישי המסחר בוול סטריט התנהל בירידות, ביום שישי נרשמו עליות במדדים המובילים על רקע הציפיות להפחתת ריבית. בסיכום שני ימי המסחר האחרונים של השבוע, לא היו שינויים גדולים במדדים. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר או פרסמו דיווחים:

החברה שמדרגת אנליסטים והפכה לעסק בשווי 200 מיליון דולר 
"הרווחית ביותר בכל הזמנים": קרן הגידור של משקיע העל ממשיכה להציג תשואות עודפות 

סולאראדג' מצפה להפחתת הריבית בארה"ב

מניית סולאראדג'  זינקה ביום שישי ב-14.9% והשלימה עלייה של 35.7% מהשפל של לפני מספר שבועות. סולאראדג', בניהולו של צבי לנדו, מספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית, תעשייה שרגישה לשינויים בריביות במשק; התקנות סולאריות ממומנות פעמים רבות באמצעות הלוואות, ולכן כשהריבית יורדת הציפייה היא להגדלת הביקושים בתחום. לאחר שיו"ר הפד פאוול אותת בסוף השבוע שצפויה בקרוב הורדת ריבית, סולאראדג' ומניות אחרות בתעשייה זינקו. שווי השוק של סולאראדג' הוא 1.65 מיליארד דולר.

מניית סולאראדג' עדיין רושמת ירידה של 69% מתחילת השנה ושל 92% מהשיא של 2021. החברה סובלת בשנה האחרונה מהצטברות מלאים בקרב המפיצים שלה, וכתוצאה מכך יש ירידה בהכנסותיה. לאחרונה סולאראדג' ציינה שצפוי שינוי בתחום זה במחצית הראשונה של 2025.

מניית נקסן קפצה אחרי הדוחות

חברת האדטק נקסן  פרסמה בשבוע שעבר את דוחות הרבעון השני. בתגובה, מניית החברה קפצה ב-8.1% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ומתחילת השנה היא הוסיפה לערכה 58%. נקסן, בשמה הקודם טרמור, הונפקה בנאסד"ק ב-2021 ונסחרת כיום במחיר שנמוך ב-58% ממחיר ההנפקה, ולפי שווי של 543 מיליון דולר.

נקסן, בניהולו של עופר דרוקר, עוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי. ברבעון השני הכנסות החברה צמחו ב-5.1% ל-88.6 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה הצמיחה עמדה על 4.5% ל-163 מיליון דולר. ברמה הרבעונית נקסן עברה לרווח של 2.9 מיליון דולר, בעוד שבמחצית ההפסד היה 4 מיליון דולר (צמצום לעומת הפסד של 23.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה). ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח ב-27% ברבעון וב-29% במחצית, לרמה של 26.8 מיליון דולר ו-38.7 מיליון דולר, בהתאמה. החברה אשררה את התחזית השנתית שלה וממשיכה לצפות ל-EBITDA מתואם של 100 מיליון דולר.

פאוורפליט פרסמה דוחות ותימחק השבוע מת"א

מניית פאוורפליט  תימחק השבוע ממסחר בבורסה בתל אביב, כפי שהודיעה לאחרונה, ותמשיך להיסחר בנאסד"ק. פוורפליט, שנוסדה ממיזוג בין פוינטר הישראלית ו-ID Systems האמריקאית, השלימה לפני כמה חודשים מיזוג נוסף, עם MiX Telematics מדרום אפריקה. החברה, בניהולו של סטיב טואו נסחרת בשווי של 526 מיליון דולר.

פאוורפליט, העוסקת בפתרונות טכנולוגיים לשליטה וניהול של ציי רכב פרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים לרבעון שהסתיים בסוף חודש יוני, ונחשב אצלה לרבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים 2025. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-75.4 מיליון דולר, צמיחה של 10.2%. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל משמעותית והסתכם ב-22.3 מיליון דולר, לעומת 4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, וה-EBITDA היה חיובי בסך 13.7 מיליון דולר, עלייה מ-9 מיליון דולר ברבעון המקביל.