זינוק ברווחי דיפלומט בעקבות מכירת נדל"ן והעלאת המחירים

דיפלומט, שמייבאת שורה של מותגי מוצרי מזון, טואלטיקה ועוד, רשמה ברבעון השני עלייה של 6% במכירות ל-862.5 מיליון שקל • הרווח הנקי זינק לכמעט 57.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-16.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

ירון בלום, מנכ''ל קבוצת דיפלומט / צילום: קרן בן ציון
ירון בלום, מנכ''ל קבוצת דיפלומט / צילום: קרן בן ציון

חברת יבוא מוצרי הצריכה דיפלומט אחזקות  מוזכרת לא פעם כאחת האחראיות ליוקר המחיה בישראל - לדעתה שלא בצדק, שכן שיעורי הרווחיות שלה נמוכים משל מתחרות. היום (ג') היא פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של שנת 2024 והציגה שחיקה מסוימת בשיעור הרווחיות הגולמית ל-21.1%. לשם השוואה, אצל המתחרה ויליפוד מדובר על שיעור של 31%. 

● בלעדי | אחרי הקריסה הכואבת: נמצא רוכש לנכסי חברת סלינה
ניתוח | תשמור על המומנטום? מה צפוי בדוחות אנבידיה

ובכל זאת, דיפלומט - שמייבאת שורה של מותגי מוצרי מזון, טואלטיקה ועוד ונמצאת בשליטת משפחות וימן ומנדל (68.4%) - רשמה עלייה של 6% במכירות לסכום של 862.5 מיליון שקל ברבעון השני.

הרווח התפעולי של דיפלומט זינק פי 1.5 לסכום של 82.8 מיליון שקל, אך זאת בעיקר עקב רווח הון של 48 מיליון שקל שרשמה כתוצאה ממכירת שטח מפעל הטונה של סטארקיסט שסגרה בטירת הכרמל, בסכום של 63 מיליון שקל. לכן גם הרווח הנקי של החברה זינק לכמעט 57.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-16.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

העלאת המחירים בישראל תרמה לתוצאות 

אלא שהנתון המעניין ביותר את הצרכן הישראלי שמסתתר בדוחות דיפלומט נוגע לשיפור הניכר בתוצאות פעילותה של החברה בישראל. יותר מחצי מפעילותה של דיפלומט מתבצע בישראל, והשאר בדרום אפריקה, בגאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין.

דיפלומט מציינת כי בנטרול אותה עסקת נדל"ן בטירת הכרמל, הפעילות בישראל רשמה עלייה של 9 מיליון שקל ברווח התפעולי ביחס ל-18 מיליון השקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה. במילים אחרות, הפעילות בישראל הניבה לחברה רווח תפעולי של 27 מיליון שקל, זינוק של 50% ברווח התפעולי ברבעון השני של השנה. גם שיעור הרווחיות התפעולית (בנטרול עסקת הנדל"ן) השתפר ל-5.4% בהשוואה ל-3.8% אשתקד, והשאלה היא כמובן מה הסיבה, והאם החברה תצליח לשמור על כך לאורך זמן.

בדיפלומט מציינים כי השיפור בפעילות החברה נובע מ"העלייה במחזור המכירות ושיפור ברווח הגולמי ושיעורו", כמו גם כניסה של מותגים חדשים. אך כמובן שסיבה מרכזית לכך היא העלאת המחירים ללקוחותיה המקומיים שביצעה דיפלומט ב-1 במאי השנה, בשיעור של 5% עד 15% על מגוון מוצרים. העלאת המחירים הגיעה אחרי שהחברה עיכבה את העליות בעקבות פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". 

במילים אחרות, העלאת המחירים טרם באה לידי ביטוי מלא בדוחות דיפלומט ברבעון השני, והדבר צפוי להשפיע על התוצאות לטובה גם ברבעון השלישי של השנה. מעבר לכך, חלק מהשיפור בתוצאות נובע גם מהתייעלות תפעולית שביצעה דיפלומט, מה שעשוי גם הוא לסייע לתוצאות לטווח הארוך.