בלדי מתקרבת לבורסה: תנפיק אג"ח בריבית צמודה של עד 3.5%

החברה מתכננת להשתמש ברוב כספי ההנפקה כדי לפרוע הלוואה יקרה של 160 מיליון שקל שנטלה מבנק הפועלים לצורך מימון המרכז הלוגיסטי שהקימה באזור התעשייה תימורים בקריית מלאכי • בד בבד ישוחרר הבעלים והמנכ"ל ארז דהבני מחלק מהערבויות האישיות שהעמיד להבטחת התחייבויות החברה, העומדות כיום על 520 מיליון שקל

ארז דהבני, מנכ''ל ויו''ר בלדי, ועובדי המפעל / צילום: דן פרץ
ארז דהבני, מנכ''ל ויו''ר בלדי, ועובדי המפעל / צילום: דן פרץ

ארז דהבני, הבעלים ומנכ"ל חברת המזון בלדי, מתקרב לגיוס חוב של 300 מיליון שקל בבורסה, המיועד לפרוע חלק מחובות הענק של החברה, להם הוא ערב אישית. ביום שני עדכנה בלדי את טיוטת התשקיף שממנה עולה כי היא מתכננת לגייס את החוב בריבית צמודה למדד של עד 3.5%.

בלעדי | אחרי הקריסה הכואבת: נמצא רוכש לנכסי חברת סלינה 
מנהל ההשקעות שבטוח: שוק המניות בדרך לעלייה חדה, וזו הסיבה 

בלדי מתכננת להשתמש ברוב כספי ההנפקה כדי לפרוע הלוואה יקרה של 160 מיליון שקל שנטלה מבנק הפועלים לצורך מימון המרכז הלוגיסטי שהקימה באזור התעשייה תימורים בקריית מלאכי. בנוסף, בכוונת בלדי לשפר את יחסי המינוף הפיננסיים שלה באמצעות סכום נוסף של 131 מיליון שקל, והיתרה כדי לשלם דיבידנד. בד בבד ישוחרר הבעלים והמנכ"ל דהבני מחלק מהערבויות האישיות שהעמיד להבטחת התחייבויות החברה, העומדות כיום על 520 מיליון שקל.

בלדי החלה את דרכה כאטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל אביב בשנת 1916 ובמרוצת השנים התפתחה לקונצרן העוסק ביבוא, עיבוד ושיווק מוצרי מזון, שמכירותיו אשתקד עמדו על כמיליארד שקל. תוצאותיה האחרונות של בלדי מעידות על שיפור: ההכנסות ברבעון השני עלו ב־17% ל־281 מיליון שקל, הודות לעיתוי חג הפסח. במחצית עלו בשיעור מתון יותר של 2% ל־541 מיליון שקל. החברה שיפרה גם את שיעור הרווח הגולמי שעמד במחצית על 20.5% מההכנסות מול 11.4% אשתקד, זאת על רקע התמתנות בהשפעת עליית מחירי חומרי הגלם בעולם ובעלויות הנלוות לייבוא.

השיפור ברווחיות הוביל לכך שבסיכום הרבעון השני הציגה בלדי רווח נקי של 22 מיליון שקל מול הפסד של 12 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את המחצית הראשונה סיימה עם רווח של 37 מיליון שקל, למול הפסד של כ־25 מיליון שקל בתקופה המקבילה. כמו כן, החברה פרסמה במצגת למשקיעים שהיא צופה עלייה משמעותית בהכנסות ברבעון השלישי, שינועו בין 310 ל־330 מיליון שקל.

השכר של בני המשפחה ישודרג

מי שייהנו מהגעת בלדי לבורסה הם בני משפחת דהבני, שרבים מהם מועסקים בחברה. ארז דהבני המשמש כיו"ר ומנכ"ל יזכה לשידרוג של יותר מפי שלושה בעלות שכרו, שתעמוד על 5.8 מיליון שקל בשנת 2025. גם ילדיו יזכו לשידרוגים: תמיר דהבני המשנה למנכ"ל שנטל שכר של 846 אלף שקל אשתקד, צפוי לקבל בשנה הבאה 2.7 מיליון שקל. קארין דהבני סוויסה, שמועסקת ככלכלנית ראשית, תזכה לשכר של 1.5 מיליון שקל (מול 688 אלף שקל בשנת 2023) וגם שני ילדים נוספים: דור המשמש כמנהל פיתוח עסקי וטל המשמש כמנהל השיווק בחברה, יזכו כל אחד לשכר בעלות שנתית של 1.5 מיליון שקל - יותר מכפול מבעבר.