לא מתבלבלים: הפרסומת של טורנדו היא הזכורה ביותר זה השבוע הרביעי

הפרסומת של מותג המזגנים טורנדו בכיכובה של נעמי לבוב זוכה גם לאהדה גבוהה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר היא של ביטוח 9, ועידן עמדי מנסה להמשיך עם המסר המאחד מחוץ לפרסומת של מפעל הפיס

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

בשבוע האחרון של אוגוסט, לא מעט מהפרסומות שמשתבצות במדד הזכורות והאהובות לא נמצאות באוויר או שקיימות רק בגרסת הדיגיטל - אך הן נהנות מההתמדה על המסך בשבועות ובחודשים הקודמים.

אירועים ומינויים: חברת החשמל יוצאת למכרז פרסום חדש 
הרווח התפעולי של שטראוס נפגע בשל עליית מחירי הקקאו בעולם 

הפרסומות המובילות במדד הן כאלה ש"חתמו קבע": הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע הרביעי שייכת למותג המזגנים טורנדו והפרזנטורית נעמי לבוב, שמוצגת כמבולבלת שלא מבינה דבר ממה שהטכנאי אומר לה. הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לביטוח 9, אודי כגן ונחצ'ה שתוקע מחיר בכל שעה שמתקשרים אליו - וזאת למרות שהפרסומת כלל לא שודרה השבוע.

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

למעשה, האהדה לפרסומת בכיכובו של כגן היא בפער גדול מזו שבאה אחריה בדירוג - הפרסומת של מפעל הפיס בכיכובו של הזמר עידן עמדי, שעלתה לראשונה בשבוע שעבר והשבוע שודרה בתחילת השבוע בלבד.

נזכיר כי בפרסומת יושב עמדי בתוך מסוק צבאי, ומספר לצופים שכולנו על המסוק הזה, בדרך לשיקום. "נצליח לצאת מהסערה הזו כי נהיה יחד", הוא מבטיח, ומוסיף "הגיע הזמן לשים את המחלוקות בצד, ולחפש את הטוב המשותף".

קמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין מפעל הפיס / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

זה גם המסר שהעביר השבוע עמדי - אם כי במילים אחרות - לשרת התחבורה מירי רגב, שהופקדה על הטקס הממלכתי שיתקיים לציון שנה לטבח הגדול של ה-7 באוקטובר. עמדי הציע הצעת פשרה בעקבות המחלוקות בנושא, אך לא בטוח שמה שעובד כל כך בקלות בפרסומת יעבוד גם במבחן המציאות. לפחות בינתיים, נראה שיתקיים גם טקס עצמאי במקביל (אך לא באותן שעות).

ההשקעה של הטוטו

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הטוטו הוא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כמיליון שקל, בקמפיין לרגל פתיחת עונת הכדורגל 2024/25 עם השיר "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין. נזכיר כי השבוע נודע כי הטוטו הוא נותן החסות החדש של ליגת העל והליגה הלאומית, בהיקף של 40 מיליון שקל. זאת לעומת 10 מיליון שקל בלבד ששילם הבנק הדיגיטלי ONE ZERO בשנתיים האחרונות.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ-800 אלף שקל, שייכת למותג האופנה TWENTYFOURSEVEN, שעלה בקמפיין נוטף מיניות וחסר מקוריות, שבו שתי בחורות ובחור מתמקמים בתוך סאונה. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-790 אלף שקל, שייכת לאפליקציה V1 של קשת 12, שמציעה סרטונים בעלי אופי חדשותי - והיא שודרה בעיקר ב"ערוץ הבית". כל שלוש הפרסומות אינן מתברגות בדירוג.

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), אדלר־חומסקי & ורשבסקי (מפעל הפיס) ומקאן תל אביב (טורנדו) - בדיוק כמו בשבוע שעבר. 

משקיעים פחות

ההשקעה בפרסום יורדת מ־27.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־24.5 מיליון שקל השבוע. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.