ההסכם יוצא הדופן של קק"ל ו-JNF

שני הארגונים יתרמו יחד כ-50 מיליון דולר לתמיכה ביוזמות שיקום ובנייה מחדש של הקהילות בדרום ובצפון • אייל רביד, הבעלים של רשת ויקטורי, תורם למיזם של חנוך דאום, ובשטראוס משקיעים בשיווק חברתי • אירועים ומינויים

נשיא JNF ארה''ב, ד''ר סול ליזרברם, ויו''ר קק''ל, יפעת עובדיה-לוסקי, חותמים על ההסכם / צילום: גבי ליפטון
נשיא JNF ארה''ב, ד''ר סול ליזרברם, ויו''ר קק''ל, יפעת עובדיה-לוסקי, חותמים על ההסכם / צילום: גבי ליפטון

1היום שאחרי

מתכוננים ליום שאחרי המלחמה: קק"ל ו-JNF ארה"ב חתמו על הסכם להקמת מיזם שיקום של הקהילות בישראל שנפגעו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה. במסגרת המיזם, שני הארגונים יתרמו יחדיו כ-50 מיליון דולר (באופן שווה) לתמיכה ביוזמות שיקום ובנייה מחדש של הקהילות בדרום ובצפון. בין היתר, הכוונה לפרויקטים שלכאורה המדינה אמורה לממן, כמו בניית מרכזי חוסן וחירום, מרכזים קהילתיים, ממ"דים ביתיים ונטיעת יערות מיגון, בהתאם לצרכי המועצות המקומיות.

אירועים ומינויים | המהלך המפתיע של מנכ"ל הפועלים החדש, ידין ענתבי
אירועים ומינויים | משלבים כוחות: סונול, גולף, סטימצקי וישראכרט משיקים כרטיס אשראי
אירועים ומינויים | ראובני-פרידן מקימים סוכנות פרסום שתתמחה בנדל"ן

במהלך המלחמה תרמו שני הארגונים כ-100 מיליון דולר לטובת סיוע בשיקום וצמיחה מחדש של הקהילות, כולל מאמצים להשבת תושבים מפונים לביתם. בין היתר, הם סיפקו סיוע במזון, ציוד חינוכי, שירותי תעסוקה ועוד. לדברי יו"ר קק"ל, יפעת עובדיה-לוסקי, "ההסכם ההיסטורי הזה מקים שותפות חזקה וחסרת תקדים. יחד נתמודד עם אתגרי המלחמה, נחבר מחדש קהילות ונבנה מחדש את הנגב המערבי ואת יישובי הצפון".

נשיא JNF ארה"ב, ד"ר סול ליזרברם, ציין כי "עכשיו, יותר מתמיד, אנו זקוקים לארגונים ציוניים בכל מקום כדי לשלב מאמצים להתמודד עם האתגרים חסרי התקדים הללו. הרגע ההיסטורי הזה מחייב אותנו לכך".

2ישראל מתגייסת

קרן הישג, המוקדשת לחיילים בודדים, העניקה כ-100 מלגות שמכסות שכר לימוד ודמי מחייה בסך כולל של מיליוני שקלים. בנוסף, הקרן - שנציגה בישראל הוא אביב בושינסקי - רכשה מאות בקבוקי בירה לזכרו של החייל תומר נגר ז"ל, והם הוגשו למלגאים ולבוגרי הקרן במהלך הערב. לקרן, שמציינת 20 שנה לפעילותה, יש כמה אלפי מלגאים ובוגרים, והיא ממומנת על ידי בני הזוג הקנדיים ג'רי שוורץ והת'ר רייסמן.

מימין לשמאל: שחר עצמון פלג, מנכ''לית הקרן, אביב בושינסקי, מנהל הפעילות של הקרן בישראל, וקרן פרידמן, רכזת המלגות בקרן / צילום: תמונה פרטית
 מימין לשמאל: שחר עצמון פלג, מנכ''לית הקרן, אביב בושינסקי, מנהל הפעילות של הקרן בישראל, וקרן פרידמן, רכזת המלגות בקרן / צילום: תמונה פרטית

3אירוע

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, אירח את בכירי ענף הקמעונאות במופע הצדעה למילואימניקים שבו כיכב עומר אדם. בנוסף נתרמו כ-750 אלף שקל למיזם "מחבקים מילואימניקים" שמנהל חנוך דאום עבור בעלי עסקים שנפגעו במלחמה.

אייל רביד לצד חנוך דאום / צילום: תומר פולטין
 אייל רביד לצד חנוך דאום / צילום: תומר פולטין

4שיווק חברתי

חברת שטראוס, בשיתוף עם מיזם "שווה פיתוח" ו"מגדל אור עמותת יעדים לצפון", משיקה אריזות מותאמות לאנשים עם לקויות ראייה של שלושה מהחטיפים הפופולריים שלה - תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס. המהלך יצא לפועל לאחר תהליך למידה ופיתוח של כשנתיים בשיתוף עם לקויי ראייה.

תפוצ'יפס / צילום: סטודיו שטראוס
 תפוצ'יפס / צילום: סטודיו שטראוס

האריזות החדשות מסייעות לצרכן להתמצא בקלות רבה יותר באמצעות מיקום קבוע של המידע על גבי האריזות, לצד הדפסת תוקף במיקום קבוע ומוגדל משמעותית. לדברי לירונה ספיבק, מנהלת שיווק, חדשנות וקיימות בחטיבת המלוחים של שטראוס, "אנו רואים בפתרון הזה הזדמנות משמעותית להעלאת המודעות בקרב החברה לאנשים עם לקויות ראיה ומוגבלות בכלל, ומחויבים להמשיך בתהליך השיפור של המוצרים והשירותים שאנו מציעים, מתוך ראייה הוליסטית של מגוון הצרכים והאוכלוסיות".

5מינויים חדשים

טים בראון, שנחשב למומחה עולמי בתעשיית הסייבר וניהל את התגובה למתקפת Sunburst ב-2020 - ממתקפות הסייבר המורכבות והמתוחכמות בעולם - יכהן בוועדה המייעצת של סטארט-אפ הסייבר הישראלי סייטקטיק.

טים בראון / צילום: אילן הראל
 טים בראון / צילום: אילן הראל

נחמיה ון דייק, 47, מונה למנהל מרחב חיפה ברשות מקרקעי ישראל. בתפקידו האחרון שימש כמנהל אגף בכיר אסטרטגיה, תכנון ומדיניות וכראש מטה המנכ"ל ברמ"י.

מספר היום

10
מספר המדליות שהשיגו הספורטאים הפראלימפיים שייצגו את ישראל באולימפיאדת פריז