כשאשת העסקים רונית רפאל פגשה את סוזן סרנדון

"אמרתי לה שהיא נותנת במה לאיסלמיסטים קיצוניים, רדיקליים שיוצרים כאוס ורוצים להרוס את העולם ולהשתלט על נשים", מספרת רונית רפאל על השיח עם סוזן סרנדון • חברת המשלוחים תן ביס משיקה שיתוף-פעולה עם רשת קפה עוטף - נתיב העשרה ורעים • וגם: האוניברסיטה הפתוחה העניקה תארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשבעה גברים ונשים • אירועים ומינויים

סוזן סרנדון, קווין קוסטנר ורונית רפאל בפסטיבל ונציה / צילום: Ryen arbilo
סוזן סרנדון, קווין קוסטנר ורונית רפאל בפסטיבל ונציה / צילום: Ryen arbilo

1בין קולנוע להסברה

בשבת האחרונה הסתיים פסטיבל הסרטים בוונציה, שבמהלכו ניתן פרס מיוחד לשחקן קווין קוסטנר על קידום והעצמת נשים. נותנת החסות לאירוע הייתה אשת העסקים רונית רפאל (בעלת L. Raphael וסטודיו סי), והיא גם זו שהעניקה לו את הפרס. במקום נכחה גם השחקנית סוזן סרנדון, שבמהלך המלחמה התבטאה נגד ישראל, ומשם העניינים החלו להסתבך.

ההשקעה החדשה באילת של אייל גולן 
ריינאייר מבטלת טיסות בחגים בניגוד למגמה בשוק. האם היא מאבדת אמון בישראל? 

"מדובר היה באירוע של קרן Better World", מספרת רפאל. "בפסטיבל קאן האחרון הם ביקשו מאיתנו להעניק חסות לאירוע עם ז'ולייט בינוש, ולאחר מכן ביקשו מאיתנו לתת חסות לאירוע עם קוסטנר, ושם גם שימשתי כיו"ר. באירוע היו מספר דוברים - ז'קלין איזק שמשקמת נשים שנפגעו על-ידי דעאש, קוסטנר שסיפר מה הוא עושה למען נשים, וסרנדון שדיברה בעיקר על עצמה ועל הסרטים שלה.

"ערב קודם ישבתי עם קוסטנר וסרנדון באותו שולחן, ודיברנו על כל מיני דברים. היא הייתה עם חיוך גדול וחם. למחרת היינו אמורות להיפגש, וזה בוטל, כנראה כי היא גילתה שאני ישראלית. איך היא גילתה? היינו במלון קטן שכולל רק 20 חדרים - קווין לקח שישה לצוות שלו, מנואלה לה רוש שמוביל את בטר וורלד לקח ארבעה, אני שניים, וסוזן שניים. שלושה ימים ישנו, אכלנו ושתינו באותו מלון.

"באחד הימים שלחתי לה מידע על הארגון שהקמתי 'הצבא העולמי נגד התעללות בילדים', שמתאחד עם בטר וורלד, וגם על מה שקורה בישראל. אמרתי לה שהיא נותנת במה לאיסלמיסטים קיצוניים, רדיקליים שיוצרים כאוס ורוצים להרוס את העולם ולהשתלט על נשים. כתבתי לה: את עושה נזק גדול לנשים". סרנדון, כצפוי, התעלמה לגמרי.

את עובדת המון עם העולם הערבי. איך המלחמה השפיעה על עסקייך?
"יש לי הרבה לקוחות מהממלכות הערביות, מקטאר ועד ערב הסעודית וירדן. בשנה האחרונה לא ראיתי אותן. האם הן כתבו לי משהו? לא. זה מאכזב מאוד, אבל כשאני מדברת עם מוסלמים, אני מדגישה: איסלמיסטים קיצוניים הורסים את השם של 2 מיליארד מוסלמים, וגם הורסים לעולם את חדוות החיים".

יש לך ביקורת גם על ההסברה הישראלית בעולם.
"היא לא הולכת לכיוון הנכון. אנחנו צריכים להפסיק להגן על עצמנו, ורק להראות עובדות. אנחנו נחטפנו על-ידי האיסלמיסטים האלה, ומחר זה יכול לקרות בצרפת, בבריטניה ובגרמניה. צריך לגייס אנשים כמוני וכמו אחרים שפועלים בחו"ל, למסע הסברה נכון ומדויק. לא להתמקד במה שכן או לא עשינו, אלא במה שצריך לעשות כדי להגן על אזרחים. עם סוזן אני מרגישה שנכשלתי, וזה די עצוב לי, אבל עם הרבה אחרים אני כן מצליחה".

2 ישראל מתגייסת

חברת המשלוחים תן ביס משיקה שיתוף-פעולה עם רשת קפה עוטף - נתיב העשרה ורעים. במסגרת המהלך ניתן יהיה לבצע הזמנות מזון לצד מוצרים מעוטף ישראל (צפון ודרום). הרווחים של רשת קפה עוטף, שפועלת בתל אביב מאז אפריל, נתרמים לשיקום היישובים שנפגעו ב-7 באוקטובר.

חברת המשלוחים תן ביס משיקה שיתוף פעולה עם רשת קפה עוטף / צילום: רונן טופלברג
 חברת המשלוחים תן ביס משיקה שיתוף פעולה עם רשת קפה עוטף / צילום: רונן טופלברג

כך, למשל, בהזמנת משלוח מסניף קפה עוטף רעים ניתן יהיה להזמין שוקולדים שמייצרת רעות קרפ, אשתו של השוקולטייר-קונדיטור דביר קרפ ז"ל שנרצח ב-7 באוקטובר, או להזמין גבינות של מחלבת בארי.

לדברי ליעד שובל, סמנכ"לית השיווק של תן ביס, "שיתוף-הפעולה עם רשת קפה עוטף הוא ביטוי למחויבות שלנו למען הקהילה הישראלית. באמצעות הפלטפורמה שלנו, אנחנו מאפשרים לכל אחד לתמוך ישירות בשיקום יישובי העוטף ולסייע לחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של אזור הדרום".

3 תואר כבוד

האוניברסיטה הפתוחה העניקה תארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשבעה גברים ונשים הודות לפעילותם לאורך השנים לקידום המחקר, התרבות, האמנות והתרומה למען החברה הישראלית. השבעה הם ענבל קרייס (לשעבר פרויקט חץ 3, ראשונה מימין בתמונה); דנה עזריאלי, בעלת קבוצת עזריאלי (ראשונה משמאל); פרופ' אבנר איתי; ד"ר מורית בארי; עו"ד מרים כבהא; ד"ר רמי סערי; וד"ר אסתי רידר-אינדורסקי.

האוניברסיטה הפתוחה העניקה תארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשבעה גברים ונשים / צילום: איציק בירן
 האוניברסיטה הפתוחה העניקה תארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשבעה גברים ונשים / צילום: איציק בירן

טקס הענקת הפרסים התקיים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. בראש הוועדה שבחרה את מקבלי התואר עמדה היו"ר דורית ביניש, נגידת האוניברסיטה הפתוחה ונשיאת בית המשפט העליון בדימוס.

מספר היום

7.8%

שיעור העלייה במחירי ביטוח הרכב בשנה החולפת - יותר מפי שניים ממדד המחירים לצרכן