רשת 13 | בלעדי

רשת הציעה לרביב דרוקר להמשיך זמנית את "אזור מלחמה". בינתיים הוא סירב

רצועת השידור של 19:00 שמובילה למהדורת החדשות המרכזית עומדת להתרוקן במהלך החגים - ולגלובס נודע כי המחליף המיועד, אייל ברקוביץ', דרש לעלות רק בינואר 2025 • בין האפשרויות העומדות בפני הערוץ: מהדורת חדשות מוקדמת או רצועה זמנית בהפקה פנימית

אייל ברקוביץ' ורביב דרוקר / צילומים: חיים ורסנו, ענבל מרמרי
אייל ברקוביץ' ורביב דרוקר / צילומים: חיים ורסנו, ענבל מרמרי

סערת הדחת מנכ"לית חדשות 13 יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אומנם הסתיימה - אבל ברשת 13 עדיין מתמודדים עם קשיים. בצל ועדת האיתור למציאת המנכ"ל החדש שיוביל את חברת החדשות, אחת השאלות הפתוחות קשורה לרצועת השידור של 19:00, מהחשובות ביותר ביממה, בהיותה זו שמובילה למהדורת החדשות המרכזית. 

בחדשות 13 בוחרים מנכ"ל: האם המפיקה שעמה עובד הערוץ תמונה לתפקיד?
אנרגיה, כדורסל ועכשיו גם טלוויזיה: איש העסקים עופר ינאי רוכש 10% מרשת 13
בלעדי | רשת 13 מתקשה למצוא מחליף לתוכנית של רביב דרוקר. אלה ההצעות
בלעדי | ברשת 13 בוחנים להחליף את "המקור" של דרוקר בפורמט תחקירים אחר

לאחר ההחלטה להיפרד מ"אזור מלחמה" של רביב דרוקר, ברשת 13 תכננו לעלות במקומה עם התוכנית החדשה של אייל ברקוביץ'. עם זאת, לגלובס נודע כי ברשת מנסים להיערך לאיחור בהשקה. כחלק מכך הוצע לדרוקר להמשיך לשדר באופן זמני את תוכניתו, עד שתעלה זו של ברקוביץ' - אך דרוקר סירב להצעה.

למרות הניסיונות למגעים, לפי שעה לא נרשמה התפתחות בנושא.

בוחנים פורמטים

בשנים האחרונות עברה רצועת 19:00 של רשת טלטלות רבות ושינויים רבים, אך נראה כי אחת ההחלטות התמוהות הבולטות התקבלה בתחילת חודש יולי. באותו זמן הודיעה רשת לדרוקר כי התוכנית "אזור מלחמה" צפויה לרדת מהאוויר לפני תום התאריך המקורי שנקבע, חודש מאי. גורמים שונים הסבירו אז כי המהלך נועד להרחיב את הקהלים שיגיעו לרצועה הזו, מעבר לאלה המתעניינים בתוכנית אקטואליה.

מאז עדיין לא נמסרה הודעה רשמית מהי התוכנית שתחליף את הרצועה, אבל ההערכות דיברו על ברקוביץ', טאלנט שהגיע מקשת 12, ולפי פרסום של רן בוקר, נהנה מעלות שכר חודשית של 200 אלף שקל. עלות השכר רלוונטית בשל העובדה שהערוץ טוען כי הוא נמצא בקשיים כלכליים, בעוד שברקוביץ' חתום על חוזה כבר מספר חודשים אך טרם עלה לאוויר.

בחודשים האחרונים עמלו ברקוביץ' ורשת על פורמטים שונים. על-פי ההערכות, התוכנית הייתה צפויה לעלות אחרי החגים, כלומר בסוף אוקטובר. לגלובס נודע כי גם הזמנים האלה עלולים להתארך, וזאת בשל נושאים "לא פתורים" ובשל העובדה שברקוביץ' דרש מרשת 13 שלא להעלות את התוכנית עד תחילת השנה האזרחית הבאה, ב-1 בינואר 2025.

גם אם ברשת ייענו לדרישה, יהיה עליהם למצוא פתרון זמני לרצועה הכה משמעותית שאמורה להתניע את כל נתוני הרייטינג של הערוץ לאורך כל הערב.

ההימור של רשת

ההתנהלות ברשת סביב רצועת 19:00 מציבה סימני שאלה נוספים ביחס להחלטת המנכ"ל אמיליאנו קלמזוק להיפרד מ"אזור מלחמה" של דרוקר. החברה הודיעה על התרת החוזה, המאפשרת טווח של 90 יום עד הורדת התוכנית, כאשר המשמעות היא שהתוכנית תרד באמצע החגים. לכל המוקדם, התוכנית של ברקוביץ' תעלה בסוף החגים, וגם זה כאמור אינו ודאי.

ההימור הזה של רשת מותיר בפניה כמה אפשרויות: לבקש מהמהדורה המרכזית לייצר מהדורה מוקדמת; לייצר רצועה זמנית בעזרת הפקה פנימית של רשת; או להצליח לשכנע את דרוקר להמשיך.

עם זאת, השאלה בעינה נותרת: מדוע היה דחוף לרשת להודיע על המהלך לפני שסוגרים את כל הקצוות עם המחליף המיועד? 

מרשת, אייל ברקוביץ' ורביב דרוקר לא נמסרה תגובה.