אייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, הודיעה על קבלת רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועל תחילת מכירת הכרטיסים הרשמית באתר החברה.
חברת התעופה החיפאית תכננה במקור להפעיל את טיסותיה משדה התעופה בחיפה, אולם מאז החלה ההסלמה האחרונה, נסגר המרחב האווירי מחיפה צפונה, ולכן פעילותה תתחיל מנתב"ג.
● וויזאייר חוזרת לפעילות מלאה בישראל; אלה החברות שביטלו טיסות
● "זה הקו הכי עמוס. לאל על אין סיכוי לעמוד בביקושים, והמחירים מזנקים"
● ביטולי הטיסות מטלטלים את ענף התעופה, אבל המכה הגדולה לנוסעים היא האי-ודאות
החל מיום שני הקרוב (30.9.24) ועד ערב יום כיפור, אייר חיפה תפעיל שתי טיסות יומיות מנתב"ג לאילת במחיר של 99 שקל לכיוון.
החברה תתחיל להפעיל את טיסותיה משדה התעופה בחיפה, כפי שתכננה במקור, רק לאחר יום הכיפורים. הטיסה הראשונה מחיפה לאילת מתוכננת להמריא ביום ראשון, 13 באוקטובר; וביום שני, 14 באוקטובר, מתוכננת הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין. אולם הפעלת הטיסות תתקיים בכפוף למצב הביטחוני, וייתכנו שינויים.
המחיר ההתחלתי בטיסות הראשונות שתפעל החברה מנתב"ג לאילת הוא כאמור 99 שקל לכיוון. המחיר מחיפה לאילת הוא 139 שקל לכיוון, ולקפריסין 64 דולר לכיוון. בכל רכישה של כרטיס טיסה של אייר חיפה ניתן לבטל (כנגד קבלת קרדיט לרכישה עתידית) או לשנות את מועד הטיסה באתר החברה עד 24 שעות לפני ההמראה.
כרטיסי הטיסה של החברה כוללים תיק קטן הניתן לאחסון מתחת למושב ואפשרות להוספת מוצרים נוספים בתשלום כגון טרולי, מזוודה והושבה, בהתאם לצרכים השונים של הנוסעים.
הספקות בענף
בטרם החברה התחילה את פעילותה בישראל, בענף הטילו ספק ביכולת של אייר חיפה להתרומם, אף שמדובר בפוטנציאל להפחתת העומס בנתב"ג ולהענקת שירות מהיר עבור הנוסעים, ולתושבי הצפון בפרט. בעבר, חברות תעופה רבות פעלו בשדה התעופה בחיפה והפסיקו, בין היתר בשל מגבלות בשדה התעופה החיפאי הישן, וביניהן חוסר היכולת להאריך את המסלול הקיים בו ולהכניס מטוסים גדולים, והמחסור בחניה או דרכי הגעה תחבורתיות.
צי המטוסים של אייר חיפה כולל שני מטוסי ATR 72-600 בעלי 72 מושבים, ובחודשים הקרובים מטוסים נוספים צפויים להתווסף לצי. בענף הטילו ספק גם במודל ההפעלה, היות שחברות לואו קוסט לא מפעילות מטוסים כאלה. במטוסים של חברות לואו קוסט יש לרוב סדר גודל של 180 מושבים. חברות לואו קוסט אחרות צריכות כמה שיותר נוסעים כדי להיות כדאיות כלכלית. מטוסי הטורבו-פרופ אומנם חסכוניים בדלק, אך כפי שמסבירים בענף, היכולת להכניס כסף מוגבלת כשיש מעט נוסעים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.