הלך לעולמו עו"ד זיו שרון, מבכירי עורכי הדין בתחום המיסוי בישראל

זיו שרון היה מעורכי הדין המובילים בתחום המס בישראל, ובין לקוחותיו היו אנשי העסקים שלמה נחמה ואברהם נניקשווילי, שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון והרב יעקב איפרגן ("הרנטגן")

עו''ד זיו שרון / צילום: איל יצהר
עו''ד זיו שרון / צילום: איל יצהר

עו"ד זיו שרון, מומחה מס ומבכירי עורכי הדין בישראל, נפטר אמש לאחר מאבק עיקש במחלה קשה, בגיל 62. הוא הותיר אחריו אישה, סיגל, ו-3 ילדים מנישואים קודמים, אביב, אור ודן. הלווייתו תתקיים היום (ב') בשעה 16:45 בבית העלמין בהרצליה.

עו"ד שרון נחשב במשך שנים לאחד המומחים המובילים בתחום המס בישראל, ובמהלך השנים ייצג לא מעט אנשי עסקים ובעלי הון מוכרים במחלוקות מול רשות המסים.

בין לקוחותיו הבולטים נמצאים איש העסקים שלמה נחמה, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, שניצח את רשות המסים במחלוקת ארוכת-שנים סביב מס שדרשה הרשות בגין מכירת פנטהאוז של נחמה בתל אביב; אברהם נניקשווילי, מבעלי השליטה בחברת חיפושי הנפט והגז שמן (11%) ובחברת הנדל"ן מנופים (23%), אותו ייצג בערעור מס שהגיש נגד שומות מס שהוצאו לו לשנים 2007-2005; שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון ז"ל, אותו ייצג בהיבטי המס שנבעו מהרשעתו של הירשזון בגניבה מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), שבעבר כיהן בה כיו"ר; וכן הרב יעקב איפרגן, המכונה "הרנטגן", אותו ייצג במחלוקת מס בהיקף עשרות מיליונים מול רשות המסים.

"הייתי ילד פלא"

שרון נולד וגדל בפתח תקווה, בן לאב מנהל בית ספר ולאמא מורה. בראיון לגלובס בשנת 2008, סיפר שרון על ילדותו ועל ראשית דרכו המקצועית: "גדלתי בבית ממוצע להורים ממעמד הפועלים, חברי מפ"ם, שלא היו עשירים, אבל ממש לא היו עניים. הייתי בן שני ואחרון להוריי, ובגלל שהסתובבו ספרים בבית, כבר בגיל 4 ידעתי קרוא וכתוב. אני תמיד אומר שהתקופה שבה קראתי הכי הרבה בכל ימי חיי הייתה בין גיל 4 לגיל 6... בכיתה ד' הרגשתי שמשעמם לי בכיתה, כי כל הזמן הייתי מרים את היד ומצביע, והמורה לא הייתה נותנת לי לענות, אז הוקפצתי לכיתה ה'. הייתי פעם ילד פלא. הלך הפלא, נשאר הילד.

"הייתי תולעת ספרים לא קטנה, מאלה שהולכים לספרייה וחוזרים הביתה כשהספר כבר גמור, כי הם קראו אותו בדרך, אבל הייתי גם מאוד חברותי. פתח תקווה של אז הייתה יותר קטנה ושכונתית, וכילדים היינו משחקים בשכונה כדורגל, מחבואים ותופסת. בתור ילד חשבתי שאני אהיה מדען. הייתה לי מעבדת כימיה שהוריי קנו לי, והייתי עושה כל מיני ניסויים. זה לא היה הדבר היחיד שעשיתי, אבל זה היה איזשהו חלום". 

"מומחה ייחודי לדיני המס"

עו"ד עמית גליק, שותף בכיר במשרדו של זיו שרון, מסר היום: "בצער רב אנחנו נפרדים היום מאדם מאוד מיוחד. אנחנו אבלים ומחבקים את אשתו של זיו ואת ילדיו. זיו, שהיה לי למורה דרך ולחבר קרוב, היה אחד המוחות המבריקים ביותר שפגשתי ומומחה ייחודי לכלל דיני המס. בדרכו הייחודית, סלל זיו דרכים יצירתיות ומקוריות בעולם המס בישראל. מעל הכול זיו היה אדם ישר-דרך, עם לב טוב, אהוב על כל מכריו וחבר אמיתי. זיו יחסר לי אישית, ולכולנו במשרד, מאוד".

עו"ד מאיר מזרחי, חברו של שרון וקולגה למקצוע, הוסיף: "זיו שרון הוא ממובילי עולם המס בישראל. היקף הידע שלו, חוכמתו, מקצועיותו ובעיקר היצירתיות שלו הפכה אותו למוביל בתחום המיסוי, ברעיונות מבריקים, תכנוני מס ופסיקות בית משפט העליון בנושאים מקצועיים. נוסף לכך זיו היה בקיא בקשת תחומים בעולם המס כמו מע"מ, מס הכנסה, מיסוי בינלאומי ומיסוי מקרקעין.

"זיו היה חבר של אמת, אדם ישר והגון, בעל חוש הומור ובעיקר איש משפחה שאהב את אשתו וילדיו, והם היו הדבר הכי חשוב לו בחייו. עם ישראל ועולם המיסוי איבדו כוכב ואיש יקר ואהוב".