סיבוב הפרסה של רשת: רביב דרוקר ימשיך לשדר עד סוף 2025

ברשת 13 הודיעו לפני כמה חודשים על הורדת תוכניתו של דרוקר, "אזור מלחמה", אך בהיעדר פורמט חלופי החליטו להאריך את החוזה עד דצמבר 2025 • בשוק העריכו כי אייל ברקוביץ' יהיה מחליפו של דרוקר, אך כעת נראה שבהנהלה שינו גישה • דרוקר: "שמח שאנחנו נשארים, ממילא קצת מוקדם לנו לעלות על אלונקה"

רביב דרוקר / צילום: מתוך היוטיוב הרשמי של רשת 13
רביב דרוקר / צילום: מתוך היוטיוב הרשמי של רשת 13

רשת 13 מדווחת כי תמשיך לשדר את התוכנית של רביב דרוקר, "אזור מלחמה", עד סוף שנת 2025. לפי ההודעה לתקשורת, רשת "האריכה עם העיתונאי רביב דרוקר את החוזה על שידור התוכנית 'אזור מלחמה' עד סוף 2025". נזכיר כי בשוק העריכו שבמקום תוכניתו של דרוקר יעלה פורמט חדש עם אייל ברקוביץ' - מהלך שכעת מועלים לגביו סימני שאלה. 

מרשת 13 נמסר כי "התארכותה של המלחמה והתרחבותה לזירות נוספות, לצד האתגרים המורכבים בפניהם ניצבת ישראל בימים אלה, מצריכים המשך שידור תוכנית אקטואליה המקדימה את מהדורת החדשות. בעבודה משותפת נפעל להביא לתוכנית קהלים חדשים".

דרוקר מסר בתגובה: "שמח שאנחנו נשארים, חושב שהקול שהתוכנית מבטאת חשוב במיוחד בימים האלה, וממילא קצת מוקדם לנו לעלות על אלונקה". 

שינוי גישה 

למעשה, מדובר בסיבוב פארסה של ממש בניהול החברה. ברשת החליטו בהחלטה תמוהה שאינה ברורה על קיצור החוזה מול דרוקר, ונכנסו לתקופת שלושת החודשים - מבלי שיש בידם פורמט או תוכנית אחרת להחלפה. במהלך הימים האלה, ברשת ניסו להתקדם עם אייל ברקוביץ', שפורסם על-ידי רן בוקר כי הוא מרוויח 200 אלף שקל בחודש, זאת מבלי שהיה על גבי המרקע כמעט בכלל בחודשים האחרונים.

לאחרונה פרסמנו בגלובס כי ברשת הציעו לדרוקר להמשיך לשדר זמנית את התוכנית, אך הוא סירב בשל לוח הזמנים הקצר שהוצע לו. במקביל, ברקוביץ' דרש להעלות את התוכנית בתחילת 2025, מהלך שבהתחלה התנגדו לו ברשת. 

המשמעות היא שדרוקר ימשיך לשדר את אחת התוכניות החזקות ביותר של רשת בלוח השידורים, עד שיצליחו להבשיל את הפורמט שיחליף אותו. המהלך הזה גם מבטא ליקויים בניהול של טאלנט שנמצא בחברה בחודשים האחרונים ומקבל משכורת גבוהה ללא הופעות או פורמט על גבי הטלוויזיה. 

מדובר בשינוי גישה של ממש: בהודעת רשת נכתב כי דרוקר ימשיך לשדר עד דצמבר 2025, משמע, תוספת של כחצי שנה מהחוזה המקורי שהיה אמור להיגמר במאי 2025. במובן הזה, ברשת מבטיחים לדרוקר אופק שידורי ארוך יותר מזה שהוחלט כשנה מוקדם יותר. מדובר בסיבוב פארסה שני של רשת בתוך חודש וחצי - זאת לאחר ההחלטה להדיח את שמאלוב-ברקוביץ' מתפקיד המנכ"לית.

האם רשת מראה בכך רוח חדשה וגישה ניהולית חדשה אל מול העובדים? לגלובס נודע כי אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת החתום על המהלכים ושינויי הגישה האלה, דיבר באירוע הרמת כוסית בחברה, והתבטא בצורה שלא נשמעה בעבר. בדבריו הוא הזכיר את הטעות במינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13, והתייחס לחשיבות בשילוב ידיים ועבודה משותפת עם חברת החדשות. בנוסף, הוא הבטיח לבחור מנכ"ל מקצועי לחברת החדשות, ודיבר במונחים של תקופה או דף חדש.

רצועה חשובה במיוחד 

רצועת 19:00 בערוצי הטלוויזיה היא חשובה במיוחד, שכן היא זו שקובעת את הטון לאחוזי הצפייה בערוץ במהלך המהדורה המרכזית ושעות הפריים-טיים. בשנים האחרונות הרצועה הזו עברה טלטלות ושינויים רבים ברשת.

גורם ברשת אומר לגלובס כי "ההחלטה להוריד את דרוקר התקבלה לפני ארבעה חודשים, ללא קשר לתוכנית עם ברקוביץ'. המצב במדינה היה אחר, ואף אחד לא ידע שנהיה בחזית עם לבנון ובמלחמה פתוחה עם איראן".

אותו גורם מסביר כי בערוץ בחנו כל מיני אפשרויות, כשברקוביץ' הייתה אחת מהן, "אבל כל הזמן נאמר ברשת שזאת לא האופציה היחידה שנבדקת". אותו גורם מבהיר כי "לברקוביץ' תהיה תוכנית ברשת, והיא תהיה מותאמת למידותיו, אבל דרוקר וברקוביץ' יושבים על שתי משבצות שונות לחלוטין". עם זאת, בשבועות האחרונים גורמים מקורבים לנושא ציינו בפני גלובס שברקוביץ' היה מיועד להחליף את דרוקר. 

נזכיר כי ברקע כל אלה, בחברת-הבת חדשות 13 עדיין מתנהל הליך לבחירת מנכ"ל חדש, לאחר הדחתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. על-פי גורמים המעורים בפרטים, בדירקטוריון יש מחלוקת קשה בין שני מועמדים סופיים: ערן טיפנבורן, עורך ראשי בוואלה, וטלי בן עובדיה, לשעבר בכירה במיזם רלוונט. השבוע יתכנס הדירקטוריון כדי להגיע להסכמות בנושא. עם זאת, ישנם גורמים בדירקטוריון שאינם מרוצים משני המועמדים, וממשיכים לבחון אופציות נוספות.