לאחר הצלחות בפיננסים ובתשתיות: גיל דויטש ורוני בירם משקיעים בסייבר

צמד המשקיעים חתמו על הסכם שהפך אותם לבעלי מניות מובילים בחברה הציבורית אקסל סולושנס • ארז נבון חוזר לתפקיד מנכ"ל די.אן.איי אחרי שנפרד ממנו בסוף יוני • ביקנעם יוצאת לדרך תוכנית סטארט-אפים חדשה, וכמה הציעו בני הזוג בקהאם על אחוזה במיאמי? • מדור אירועים ומינויים

גיל דויטש ורוני בירם / צילום: שי שברו
גיל דויטש ורוני בירם / צילום: שי שברו

1 השקעות

אחד הצמדים המצליחים בשוק ההון המקומי נכנס לתחום חדש: אחרי שיזמו עסקים בתחומי הפיננסים (בית ההשקעות אקסלנס), התשתיות (קרן קיסטון), הנדל"ן והמימון, המשקיעים רוני בירם וגיל דויטש מסמנים "וי" על תחום נוסף - סייבר ותקשורת.

המלצות ההשקעה של מנהל כספי המיליונרים 
שאלות ותשובות | למדינה יש מניית זהב באל על, אז למה היא לא משתמשת בה? 

בתחילת השבוע חתמו השניים על הסכם השקעה שהפך אותם לבעלי מניות מובילים בחברה הציבורית אקסל סולושנס, המתנהלת ללא בעל שליטה. מניית אקסל הכפילה את שוויה מתחילת 2024, ושווי השוק שלה עומד כיום על 180 מיליון שקל (בשבוע האחרון לבדו זינקה המניה בקרוב ל-10%). אקסל, המנוהלת על ידי רונן שור, תקצה לבירם ודויטש 9.1% ממניותיה ובנוסף תעניק להם אופציות, אשר אם ימומשו יהוו עוד 5.8% מהון המניות שלה. כנגד הקצאת המניות יזרימו השניים 16.1 מיליון שקל.

אקסל סולושנס נוסדה ב-2004 והיא מייבאת, מפיצה ומתקינה מגוון רחב של מוצרים בתחומי התקשורת: מתקשורת סלולרית דרך תקשורת קווית-נייחת, ועד למכשירי מודם, מכשירים חכמים מגוונים וגם מוצרי אינטרנט של הדברים (IoT). במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-161 מיליון שקל.

לדברי שור, בירם ודויטש "הינם משקיעי ערך שמביאים איתם גם הכרה ואמון באסטרטגיה שלנו. בנוסף, באמצעות הכסף נוכל להאיץ את תוכנית אסטרטגיית הצמיחה שלנו באמצעות מיזוגים ורכישות לצד צמיחה אורגנית". דויטש אמר כי הוא ובירם "משוכנעים ביכולותיה של הנהלת אקסל ליישם את האסטרטגיה העסקית כפי שהוצגה לבעלי המניות והמשך מיקוד החברה בעולמות הטכנולוגיה של סייבר, AI וענן בארץ ובחו"ל".

בהמשך לדברים אלו דיווחה אקסל על המשך ההתרחבות שלה, עם רכישת 70% מחברה העוסקת ביבוא אביזרים ומוצרים לתחומי המולטימדיה והתקשורת בתמורה ל-14.1 מיליון שקל. החברה הנרכשת סיימה את השנה שעברה עם מחזור מכירות של 17.6 מיליון שקל ורווח נקי של 4.9 מיליון שקל.

חזי שטרנליכט

2 מינוי חדש

חברת די.אן.איי, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר (בעלי השליטה בקבוצת ישראל קנדה), ממנה מחדש את ארז נבון למנכ"ל החברה - תפקיד ממנו פרש בסוף יוני השנה.

המהלך בא זמן קצר לאחר שדי.אן.איי - המשקיעה בביומד ומחזיקה נדל"ן מניב בחו"ל - דיווחה על מו"מ לעסקת מיזוג עם ישראל קנדה מלונות. חברה זו, המנהלת 14 בתי מלון וכ-1,600 חדרים בישראל וביוון, חתמה לאחרונה על מזכר הבנות לרכישת הפעילות של רשת מלונות בראון באותן מדינות (18 בתי מלון וכ-1,850 חדרים) תמורת כ-100 מיליון שקל - לאחר שזו נקלעה לקשיים.

ארז נבון / צילום: תמר מצפי
 ארז נבון / צילום: תמר מצפי

נבון, 50, בנו של נשיא המדינה המנוח יצחק נבון, נכנס השבוע לתפקיד מנכ"ל די.אן.איי, במקביל לתפקידו כיו"ר החברה. זאת גם מתוך רצון לחסוך בעלויות, ולאחר שעוד לא התגבשה העסקה להכנסת פעילות לחברה. שווי השוק של הקבוצה עומד כיום על כ-108 מיליון שקל, לאחר שמתחילת השנה זינקה המניה שלה ב-38%.

חזי שטרנליכט

3 הייטק

פלטפורמת החדשנות CivicLabs, מבית קבוצת ברן, מזניקה תוכנית ליווי וסיוע לחמישה סטארט-אפים בשלבים מוקדמים בתחום הסביבה הבנויה. היקף התוכנית, שתפעל מיקנעם, עומד על כ-30 מיליון שקל. שני שלישים מהסכום מגיעים מסיוויקלאבס, והיתר מרשות החדשנות והמשרד לשיתוף פעולה אזורי. באירוע שנערך במשרדי Meta הוצגו המיזמים בפני ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, משקיעים, שותפים פוטנציאליים ומומחים מובילים בתעשייה.

הסטארט-אפים שנבחרו יזכו לליווי מקצועי לאורך 6-8 חודשים, גישה להזדמנויות מימון והשקעה, תמיכה בפיתוח טכנולוגי ועסקי, גישה לתשתיות מחקר ופיתוח, ונטוורקינג עם משקיעים גלובליים המתמחים ב-Built Environment.

יוגב קציר, איציק פרנק, זהר נבו ושני איזנמן / צילום: ניר עמוס
 יוגב קציר, איציק פרנק, זהר נבו ושני איזנמן / צילום: ניר עמוס

בעלי המניות ב-CivicLabs, מלבד קבוצת ברן, הם קרן ההון סיכון האירופית SHIBUMI ופלטפורמת החדשנות Impulse Partners הפועלת ברחבי העולם בתחומי הבנייה והנדל"ן.

4 סביבה

תחרות "פרס הסביבה של ישראל", ביוזמת טויוטה ישראל וקבוצת יוניון, יוצאת לדרך בפעם השלישית. במסגרת התחרות יוכלו יזמים ויזמיות, עמותות, סטארט-אפים ועסקים חברתיים להגיש פתרונות בעלי פוטנציאל ממשי ליצירת שינוי סביבתי בישראל. הפרס לזוכה: מיליון שקל. ניתן להגיש מועמדות עד 24 בנובמבר.

תהליך הסינון והבחינה ייעשה באופן עצמאי ובלתי תלוי, באמצעות ועדת שיפוט שהוקמה באופן ייעודי לצורך הפרויקט, ומורכבת ממומחים בעולמות הסביבה והאקלים, כלכלה ירוקה ומעגלית, הון סיכון, יזמות ומחקר. סין הפרמטרים שלפיהם תתקבל ההחלטה: סטטוס היוזמה, המוכנות ליישום, ההשפעה הצפויה בישראל, טווח ההשפעה, יכולת מימוש, ניסיון הצוות ועוד. בטויוטה מצהירים כי במטרה לעודד יזמים צעירים, תינתן עדיפות לארגונים בתחילת דרכם לעומת ארגונים גדולים ומבוססים יותר.

מספר היום

80 מיליון דולר

שווי ההצעה של דיוויד וויקטוריה בקהאם על אחוזה במיאמי ביץ', הכוללת 9 חדרים, 9 חדרי אמבטיה, חדר כושר, ספא, קולנוע ביתי, בריכה ועוד - ומתפרסת על כ־1,300 מ"ר