נטפליקס מכה את התחזיות ברבעון השלישי; המניה עולה

ענקית הסטרימינג פרסמה את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השלישי • החברה דיווחה על הכנסות של 9.83 מיליארד דול בעוד התחזיות עמדו על 9.77 מיליארד דולר • מספר המנויים המשלמים של נטפליקס עמד על 282.7 מיליון, לעומת צפי ל-282.15 מיליון

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס פרסמה לפני זמן קצר את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השלישי לשנת 2024. החברה דיווחה על הכנסות של 9.83 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים עמדה על 9.77 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 5.40 דולר למניה, כשתחזית האנליסטים עמדה על 5.16 דולר למניה. מספר המנויים המשלמים של נטפליקס עמד על 282.7 מיליון, לעומת צפי ל-282.15 מיליון. בצל הדוחות, מניית נטפליקס  עולה בכ-3.5% במסחר המאוחר. לפי הדוחות, לנטפליקס יש 282.7 מיליון משתמשים, ובכך עקפה מעט את הציפיות שעמדו על 282.15 מיליון משתמשים. עסקי הפרסום של החברה צמחו ברבעון הזה, שכן מספר המנויים שהצטרפו לחבילת הפרסום עלה ב-35% בהשוואה לרבעון אשתקד.

הדוח שמראה במה צופים בנטפליקס, חושף גם את האתגרים ואת המטרה של החברה

תיקון של ממש

ברבעון האחרון נטפליקס הוכיחה כי בעזרת אסטרטגיה ברורה, עבודה קשה ומוצר טוב - אפשר להתגבר על כל אתגר. מתחילת השנה, מניית נטפליקס עלתה ב-54% (לפני פרסום הדוחות), והסיבה שזה כל-כך משמעותי היא שנטפליקס הצליחה ברבעון הנוכחי לתקן סופית את הנפילה הגדולה שלה ב-2022.

באוקטובר 2021 נטפליקס עמדה על 690 דולר למניה, אז נחתכה ב-70% משווי השוק שלה בשל האתגרים והקשיים שהיא התמודדה איתם - והגיעה בשנת 2022 לשפל של 182 דולר למניה. מאז, רבעון אחר רבעון, בעבודה מאומצת הן מבחינת התוכן, הן מבחינת בעיית שיתוף הסיסמאות שטיפלה והן מצד חבילת הפרסום שהיא מציעה למשתמשים - החברה צמחה וצמחה, וכעת לפני פרסום הדוחות היא עומדת על יותר מ-720 דולר למניה. מדובר בתיקון של ממש, ונטפליקס מאותתת לוול סטריט שהיא לוקחת את המושכות לידיים. שווי השוק של החברה עומד על 310 מיליארד דולר.

התחרות בשוק הסטרימינג קשה במיוחד - ובמרכזה היא תחרות על התוכן. כל שירות סטרימינג מנסה להביא את התכנים כל חודש שימשכו את הצופים, נטפליקס עם תוכניות כמו "עוצר נשימה", "ברידג'רטון" ו-"Love Is Blind", דיסני עם המותגים המוכרים שלה ושל מארוול ועוד. כל שירות סטרימינג גם מושך אליו תכנים בשידור ישיר, כדי לרתום את הצופים שמחכים לשידור השבועי של משחק הכדורגל או הפוטבול האהוב עליהם. מלבד זאת, נטפליקס מתמודדת עם כמה קשיים נוספים ואתגרים לא פשוטים. 

חדלה לדווח על מספר המשתמשים

נטפליקס הודיעה באפריל האחרון כי מ-2025 היא תפסיק לדווח על מספר המשתמשים שלה בדוחות. בוול סטריט מסתכלים מקרוב על הנתון הזה בכל החברות, ונראה כי נטפליקס מחליטה לשנות את כללי המשחק.

רק ברבעון הקודם, נטפליקס שיתפה כי מספר המשתמשים שבוחרים בחבילת הצפייה עם פרסומות גדלה ב-34% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. רכיב הפרסום בנטפליקס הופך למודל עסקי חשוב יותר לחברות המדיה, ומומחים ברחבי העולם מסתכלים עליו כרכיב שיכול להטות רווחיות עבור שירות סטרימינג.

הסיבה שנטפליקס לא רוצה לדווח על מספר המשתמשים היא שהחברה מצליחה לדווח על רווח משמעותי ועל תזרים מזומנים חופשי גבוה, ולכן מבחינתה זה פחות משמעותי מבעבר לדווח על מספר המשתמשים.

עוד הוכחה לכך שנטפליקס לוקחת על זה אחריות, היא הטיפול שלה בבעיית שיתוף הסיסמאות בקרב המשתמשים, ונראה כי העלייה במספר המנויים ברבעונים האחרונים מצביעה על כך.