אירופה וארצות הברית מתחילות לסגור את שעריהן בפני כלי רכב מתוצרת סין, וישראל מסתמנת כיעד חלופי מועדף עבור יצרנים רבים. מנתוני מסירות הרכב לחודשים ינואר-אוקטובר 2024, שפורסמו השבוע, עולה כי נתח השוק של כלי הרכב מתוצרת סין עומד על כ-23%, עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועל נתח של למעלה מ-70% מהמסירות בפלח הרכב החשמלי. זהו שיעור חדירה מהגבוהים בעולם.
● שאלות ותשובות | ישראל הופכת לאחד היעדים הזולים והרווחיים לרכבים חשמליים מסין
● בלעדי | דלהום מוטורס רכשה את פעילות יבוא המשאיות והאוטובוסים של FOTON הסינית
אולם זו רק ההתחלה. עליית המיסוי החדה על רכב חשמלי, שצפויה בינואר 2025, לצד מאמצים של הסינים "לשבור את המצור", תביא לכאן עוד לפני סוף השנה עוד גל של דגמים סיניים מכל הפלחים, שינסו לקחת נתחי שוק מהמערביים וממתחרים סינים אחרים. להלן מדגם.
1RE-HIGH Y8: מפרט "נשיאותי" במחיר סיני
בשבוע הבא ינחת כאן משלוח ראשון של כמה עשרות כלי רכב חשמליים של המותג הסיני RE-HIGH. זהו שם היצוא של חטיבת רכבי היוקרה החשמליים של קונצרן DAYUN הסיני, שעד כה התמקד בכלי רכב מסחריים וכבדים.
דגמי המותג משלבים רכיבים רבים של יצרנים אירופיים ופונים לפלח העליון של שוק הרכב החשמלי, אבל ב"מחיר סיני". בשלב הראשון ישווקו סדאן מפוארת וקרוס-אובר לשישה נוסעים, שניהם באורך יותר מ-5.2 מ' ובסיס גלגלים באורך 3.13 מ'.
המחיר התחלתי משוער: פחות מ־300 אלף שקל. RE-HIGH Y8 / צילום: יח''צ
יש להם תא נוסעים מפואר ועמוס טכנולוגיות עם מסך עצום בגודלו (17.4 אינץ') והם מוצעים במספר גרסאות הנעה, החל מחד-מנועית בהספק 340 כ"ס וכלה בשני מנועים בהספק של 680 כ"ס. הסוללות הן בקיבולת של 90 או 104 קילוואט-שעה, והטווחים בתקן האירופי יהיו מעל 500 ק"מ. המחירים טרם נקבעו, אולם למרות המפרט העילי והממדים "הנשיאותיים" הם צפויים להתחיל בפחות מ-300 אלף שקל.
2Deepal s07: מתחרה בטסלה Y מבית ענקית סינית
הנציג הראשון של ענקית הרכב שנגאן, שמיובא על ידי קבוצת מכשירי תנועה, הוא הקרוס-אובר S07 של המותג Deepal של החברה.
הרכב תוכנן להתחרות ישירות בטסלה Y, וממדיו זהים כמעט, אם כי בסיס הגלגלים, באורך 2.9 מ', הוא מעט ארוך יותר. לאירופה ואלינו הרכב מגיע בשלב הראשון במפרט אחד, שכולל מנוע יחיד בהספק של כ-220 כ"ס וסוללה בקיבולת של כ-80 קילוואט-שעה, עם טווח משוער של כ-475 ק"מ ב-WLTP. על פי הנתונים מאירופה, האבזור התקני עשיר, כמקובל בפלח, וכולל בין השאר ריפוד עור, חשמל עם כל דבר, גג פנורמי, ותצוגה עילית ענקית.
מחיר התחלתי משוער: 200־220 אלף שקל. Deepal s07 / צילום: יח''צ
המחיר טרם פורסם אולם הרכב יוצא לפלח שוק צפוף ותחרותי שבו מתחרים בישראל רבי-מכר כמו G6 של אקספנג, M5 של סרס, Seal U של BYD ועוד רבים וטובים, כולל כמובן טסלה Y. לפיכך גבולות הגזרה די ברורים ונעים בין כ-200 ל-225 אלף שקל.
3Forething S7: סדאן חשמלית גדולה במחיר קומפקטי
החודש ינחת בישראל משלוח ראשון של מכונית סדאן חשמלית חדשה, של "המותג-הבן "של קבוצת דונפנג Forthing, שמיובא על ידי UMI.
הסדאן החדשה, שמכונה S7, תגיע עם תקינה לסדרות קטנות, מה שמגביל את כמות היבוא שלה ל-400 יחידות השנה, וכנראה 400 יחידות נוספות בשנה הבאה.
מחיר התחלתי משוער: פחות מ־200 אלף שקל. Forething S7 / צילום: יח''צ
אורכה כ-4.93 מ', רוחבה 1.91 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.91 מ'. מכללי ההנעה די צנועים, וכוללים מנוע בודד בהספק 218 כ"ס, ובגרסה הסינית סוללה צנועה של 56 קילוואט, שאמורה לספק טווח של עד 555 ק"מ. הטווח ב-WLTP אינו ידוע. המחיר ההתחלתי בסין פחות מ-22 אלף דולר, ואצלנו, עם מס קנייה של 83% מינואר, עדיין ניתן לצפות למחיר נמוך מ-200 אלף שקל.
4MG ZS HYDRID: מסלול עוקף מכס אירופי
היצנים הסיניים טרם ויתרו על אירופה, והנשק החדש שלהם הוא דגמים היברידיים, שאינם נענשים במכסים "המיוחדים". דוגמה אחת היא הדור החדש של הקרוס-אובר הקומפקטי MG ZS של SAIC, היצואנית הגדולה ביותר של רכב סיני לאירופה. הרכב מצויד במערכת ההנעה שכבר פגשנו ב-MG3 ההיברידית הקומפקטית, שנחתה כאן בחודש שעבר.
המערכת משלבת מנוע בנזין 1.5 ליטר עם מנוע חשמלי חזק בהספק משולב של כ-190 כ"ס. במפרט האירופי הרכב מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, ורושם צריכת דלק מוצהרת מרשימה של כ-19 ק"מ לליטר. יש לו חבילת בטיחות אקטיבית עדכנית ורמת אבזור גבוהה ושופעת מערכות מתקדמות, בהתאם לגרסה.
מחיר התחלתי משוער: 140־160 אלף שקל. MG ZS HYDRID / צילום: יח''צ
העיצוב עדכני והממדים די קומפקטיים, עם אורך של 4.43 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.61 מ', אם כי הגובה הוא 1.63 מ'. המחיר טרם פורסם, אולם בבריטניה הוא מתחיל במחיר שובר שוק של פחות מ-26 אלף אירו. אצלנו אפשר לתרגם את זה ל-140-160 אלף שקל, בהתאם לגרסה.
5דונפנג בוקס: חשמלית לנפגעי עליית המס
ההתייקרות הרוחבית הצפויה בשוק הרכב החשמלי תגדיל את העניין של הלקוחות ב-2025 בדגמים קומפקטיים, מאובזרים ובעיקר זולים, טריטוריה, שלפחות בינתיים נשלטת על ידי הסינים. אחת הנציגות הראשונות היא ה-BOX של דונפנג, שמשלוח ראשון שלה כבר בישראל, לקראת התחלת שיווק לפני סוף השנה. זו מכונית בממדי "סופר מיני" באורך 4.03 מ' אבל עם בסיס גלגלים "משפחתי" באורך 2.66 מ' ובאופן מפתיע אפילו תא מטען שימושי בנפח 326 ליטר.
מחיר התחלתי משוער: 120 אלף שקל. דונפנג בוקס / צילום: יח''צ
מערכת ההנעה די צנועה עם מנוע בהספק 95 כ"ס וסוללה של כ-43 קילוואט-שעה וטווח של עד כ-310 ב-WLTP. האבזור התקני עשיר, כולל מערך פיקוד דיגיטלי וחבילת בטיחות אקטיבית. אפשר לצפות למחיר חדירה שינוע סביב 120 אלף שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.