היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בבלאק פריידיי עמד על כ-1.2 מיליארד שקל - הסכום הגבוה ביותר שנרשם בישראל ליום המבצעים הגדול של נובמבר - כך עולה מנתוני חברת שבא, המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.
● כרטיס טיסה ב-99 דולר בבלאק פריידי: האותיות הקטנות שכדאי להכיר
● המכירות בין בלאק פריידיי לסייבר מאנדיי יסתכמו ב-310 מיליארד דולר
● 90% מתקציב הפרסום מושקע בדיגיטל: כך נערכו מנהלי השיווק לחודש הקניות
● המשפיעניות שרוצות שתדלגו על בלאק פריידיי
הסכום המדובר מהווה עלייה של 8.7% לעומת היום המקביל ב-2023, סמוך לפרוץ המלחמה, אז הסכום עמד על 1.1 מיליארד שקל. עם זאת, יש לציין כי בערבי החג של ראש השנה ופסח, רושמים הישראלים הוצאות גבוהות יותר באשראי.
הענף שייצר את המכירות הגבוהות ביותר השנה הוא ענף החשמל והאלקטרוניקה, עם כ-109 מיליון שקל, והוא גם הענף שרשם את העלייה הגבוהה ביותר לעומת השנה שעברה (34.8%). במקום השני נמצאות המכירות בענף ההלבשה וההנעלה, עם 103 מיליון שקל וגידול של 11.9% לעומת 2023.
גידול משמעותי של פי 2.8 נרשם גם בענף בתי המלון והאירוח - 20.3 מיליון שקל השנה, לעומת 7.2 מיליון שקל ב-2023. נזכיר כי בשנה שעברה, סמוך לפרוץ המלחמה, מצב-הרוח הלאומי לא תאם יציאה לחופשות - כאשר השנה הבלאק פריידיי חל מספר ימים לאחר ההכרזה על הפסקת אש בצפון.
"מקווים שהמגמה תימשך"
ומה אומרים בשוק? לדברי אריאל תובל, בעלים ומנכ"ל רשת רהיטי הילדים עצמל'ה, "הייתה התעוררות של מכירות בסוף השבוע האחרון, אולי בגלל ההסדרה בצפון, כאשר ביחס לשנה שעברה יש עלייה קלה במכירות ובשורת הרווח, גם בסניפים וגם באונליין. ההתעוררות הזו באה אחרי שקדמו לה כמה חודשים לא מיטביים, ואנו מקווים שמגמה זו תמשיך איתנו הלאה".
במחסני חשמל מצביעים על גידול של 22% בהיקף העסקאות בהשוואה לשנת 2022. בנוסף, נרשם גידול של 28% בסכום העסקה ללקוח - כלומר, הלקוחות ביצעו קניות מרוכזות של יותר ממוצר אחד או קניות של מוצרים יותר יקרים, כמו מסכי טלוויזיה, מכשירי סלולר ומקררים.
הפריסה לתשלומים עלתה מ-10 בממוצע ב-2022 ל-13 בממוצע השנה. הערים בהן נרשם מחזור הקניות הגבוה ביותר הן ראשון לציון, באר שבע, פתח תקווה, תל אביב וירושלים.
לדברי מנכ"ל שבא, איתן לב טוב, "מנתוני ההוצאות בבלאק פריידיי עולה כי הציבור הישראלי ניצל ביום שישי האחרון את מבצעי הקניות, קנה באתרי האונליין ויצא גם לקניונים ולמרכזי הקניות. חשוב לציין גם שבשעות הפעילות העסקית של יום שישי, בין 8:00 ל-14:00, ראינו עלייה חדה יותר בהוצאות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.