ארבל: אינני שוללת בדיקת האפשרות לקבוע מסגרת פיצוי לנפגעים באסון ורסאי

מפיקים לקחים מהאסון: ימונה צוות מיוחד לאישור שיטות בנייה חדשות

"אם ייקבע מתוך חומר החקירה, שיש אחריות מדינה בפרשת אסון ורסאי, אינני שוללת בדיקת האפשרות לקבוע מסגרת פיצוי לנפגעים". כך אמרה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, במפגש עם כתבים שקיימה אתמול (מוצ"ש).

בהתייחסה לנושא אמרה ארבל, כי נכון לחומר החקירה המעודכן, אין כרגע מגמה לחקירה נגד ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, בשל מעורבותו בפרשה. ארבל, ששבה בשבוע שעבר מכנס בינלאומי בנושא שחיתות, שהתקיים בהולנד, אמרה כי ישראל נתפסת כמדינה שנלחמת בשחיתות ופועלת נגד מעשים פליליים של אישי ציבור בדרגות גבוהות.

בהתייחסה לביקורת המופנית לא פעם מצד הפרקליטות כלפי בתי המשפט, בשל זיכוי אישי ציבור בנימוק של העדר כוונה פלילית, אמרה ארבל, כי שיטה משפטית שמכבדת את עצמה צריכה להתברך בכך שיש גם זיכויים.

ארבל אמרה עוד, כי הפרקליטות מתכוונת לבצע שינויים בכל הנוגע למגע עם התקשורת. לדבריה, בכוונת הפרקליטות לשתף את התקשורת מראש במהלכים שבכוונתה לנקוט בהם, וכן במהלכים שונים ובהסברים תוך כדי התנהלות תיקים.

כל זאת, לדבריה, תוך שמירה על המחויבות של הפרקליטות כלפי בית המשפט. לדבריה, אינטרס הפרקליטות הינו האינטרס הציבורי, ומכאן שהפרקליטות מעוניינת שייבדקו דברים וייחקרו דברים.

בעקבות אסון ורסאי באיזור התעשייה תלפיות בירושלים, החליטה הממשלה להטיל על שר השיכון, נתן שרנסקי, למנות בתוך שבוע צוות שימליץ על הדרך שבה יאושרו שיטות בנייה חדשות, ועל אופן הפיקוח שיוטל על שיטות בנייה אלה. בצוות יהיו חברים נציג משרד הבינוי והשיכון, נציגי משרד הפנים ונציגי המכון הלאומי לחקר הבנייה, שאף יעמוד בראש הצוות הממונה.

הצוות יתבקש להגדיר מהן שיטות בנייה חדשות, לקבוע הליכי בדיקה ואישור של שיטות בנייה חדשות ולפקח על יישומן על ידי הרשויות המקומיות. עוד הוחלט, שהצוות יזמין נציגי ציבור ובעלי עניין כדי שיופיעו בפניו. הצוות יגיש את המלצותיו לשר השיכון בתוך חודשיים.

החלטה נוספת שהתקבלה על ידי הממשלה היא להקים צוות בינמשרדי, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שיכריע בסוגיית האחריות לבטיחות מוסדות חינוך. הצוות גם יתבקש להחליט על מי מוטלת החובה לממן את תיקון הליקויים. בצוות ישתתפו נציגי משרד האוצר, משרד החינוך ומשרד הפנים, וכן משקיף מטעם מרכז השלטון המקומי.

עוד הוחלט להטיל על שר הפנים, אלי ישי, להנחות את הרשויות המקומיות לבדוק את האולמות השונים המשמשים את הציבור.