אתר "עיר בתנועה": פלקט לא שימושי

בכניסה לאתר "עיר בתנועה", חלק מתוך האתר המורכב של עיריית תל-אביב-יפו, תמצאו באנר (מודעה) של "חניוני אחוזות החוף". חברה פרטית? מה יחסי הגומלין שלה עם העירייה ומדוע הותר לה לפרסם עצמה שם? לא ברור. זו איננה השאלה היחידה המתעוררת בביקור כאן. "עיר בתנועה" הוא בעצם מזכרת מתערוכה שקיימה העירייה בשנה שעברה. בהתאם, הוא גדוש סיסמאות, עושה שימוש בסרטוני תעמולה מביכים ואינו אומר הרבה. גם הצפייה בסרטונים בטכנולוגיית שוק-ווייב מסרבלת, אבל חומר אחר בנושא אין.

בעיית החניה בתל-אביב, מסביר הסרטון הראשון, נגרמת מכניסתן של 45 אלף מכוניות לעיר מדי בוקר. הפתרון מתחלק לשניים: תוכנית "חנה וסע", ורעיון תמוה שלפיו התל-אביבים האדיבים יתנדבו לחנות מתחת לקרקע כדי לפנות מקום לאחיהם הפרובינציאליים. זהו זה. לא הסבר על חלוקת העיר לאיזורי חניה והרציונל שמאחוריה, לא פירוט הקנסות לעבריינים, אפילו לא מפות מפורטות שמראות מיקום חניונים. אף אחד בקומה השמינית לא חשב שצריך לתת לתושבים מידע כזה באתר.

המדור "פתיחת צירים" מסביר, כי בעיר נוצרים צווארי בקבוק שגורמים לפקקי תנועה. איך פותרים זאת? פותחים לתנועה את העורקים הצרים (אל תשאלו איך, כי לא מספרים).

במדור "תחבורה ציבורית" - שוב ההבטחות הישנות בדבר החלפת אוטובוסים מפרקיים במיניבוסים בלב העיר. שוב מוזכרת "הרשת העירונית המשולבת סיטי-פס"(???), והסבר נוסף אין. מילא. לרוכבי האופניים התל-אביביים מובטחים שבילים (מה שאכן קוים במספר שדרות), ואילו במדור ה"רכבת" חולמים על "הוספת תחנות חדשות בתוך העיר..." להודות על האמת, לא עמד בי הכוח לראות את כל הסרטון. כואב הלב.

עד כאן הסרטונים. מידע שימושי, כאמור, אין - לבד מ"נוהלי הצבת תמרורי חניה לנכים באגף התנועה", ומידע לנהגים הזקוקים לאופציה זו. המדור "בקרת רמזורים" מוביל לקישורית שבורה. נקודת האור היחידה היא הודעות מעודכנות על העבודות הציבוריות באלנבי ובמחלף קפלן, ושינויים במסלול קווי דן. לנוסעים בתחבורה ציבורית כבר עדיף להיכנס לאתר המפורט של "דן" (www.dan.co.il), ולגלות שם מפות קווים, מסלולים ולוחות זמנים. אבל הנהגים שמחפשים חניון, מה יעשו?

כתובת האתר: www.tel-aviv.gov.il/transportation/motion