ביהמ"ש: העירייה אינה חייבת לחבר למים לפני השלמת היסודות

כך קבע השבוע בית המשפט לעניינים מינהליים שדחה עתירה שהגיש סלאח מרזוק נגד עיריית ירושלים

על פי חוק התכנון והבנייה העירייה אינה חייבת לחבר קבלן לרשת המים לפני תום בניית היסודות. זאת, למרות שעל פי התקן הישראלי יש לשמור את היסודות במצב רטוב 7 ימים לאחר יציקתם. כך קבע השבוע בית המשפט לעניינים מינהליים שדחה עתירה שהגיש סלאח מרזוק נגד עיריית ירושלים.

מרזוק ומשפחתו קיבלו היתרי בנייה להקמת בניין חדש בשכונת ג'בל מוכבאר בירושלים. העותר ביקש מהעירייה אישור לחיבור הקרקע לרשת המים לצורך ביצוע עבודות הבנייה. לאחר הבנייה הסבירו לו מפקחי הבנייה של העירייה, כי אתר הבנייה לא יחובר לרשת המים אלא לאחר גמר יסודות הבניין.

מרזוק פנה לבית המשפט וביקש להורות לעירייה לחבר את הקרקע לרשת המים. זאת, כדי לאפשר את יציקת היסודות והרטבת הבטון על-מנת לשפר את איכותו. העירייה טענה שהדבר ניתן להיעשות רק לאחר גמר היסודות. לטענת העירייה, בניית יסודות בדרך של הרטבת הבטון אחרי היציקה נוגדת את התקן הישראלי ופוגעת ביציבות הבניין. העותר טען כי על פי התקן הישראלי יש להחזיק את הבטון במצב רטוב כדי לגרום לאשפרתו במשך שבעה ימים.

השופט, עזרא קמא, קיבל את עמדת העותר ביחס לצורך להחזיק את הבטון רטוב וקבע שזו דרישת התקן הישראלי. עם זאת, דחה את הבקשה לחיבור הקרקע לרשת המים. לדבריו, בסירוב העירייה לתת את האישור לפני הקמת היסודות, ממלאת העירייה אחר החוק.

(עת"מ 299/01).