ראש עיריית מעלות-תרשיחא: לפטר את מהנדס העיר החדש

ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, הורה השבוע למנכ"ל העירייה להפסיק לאלתר את עבודתו של מהנדס העיר החדש ולהגיש נגדו תלונה במשטרה בחשד להתחזות. מהנדס העיר התקבל לעבודה בעירייה לפני כחודש. במהלך השבוע האחרון ביקש ממנו מנהל משאבי אנוש בעירייה להמציא מסמכים המעידים על השכלתו לגיבוש התיק האישי של העובד.

בוחבוט אמר, כי גורם ממשלתי התקשר אליו ומסר חומר מפליל לכאורה נגד מי שהתקבל לעבוד כמהנדס העיר. מהעירייה נמסר, כי מבדיקה מקיפה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ומבדיקת המסמכים על ידי מחלקת משאבי אנוש, עלה שהאיש חשוד כמתחזה.

לאחר שגובש כל החומר, הורה בוחבוט לפטרו, להגיש נגדו תלונה במשטרה ולדרוש החזר השכר שקיבל בניגוד לחוק. דובר משטרת מרחב הגליל קובי דוד אישר ל"גלובס" שעיריית מעלות הגישה תלונה נגד מהנדס העיר בחשד למרמה והחקירה מתנהלת במשטרת מעונה.

בוחבוט אמר ל"גלובס" כי המועמד למשרת מהנדס העיר הציג תצלום תעודה של בוגר הנדסה אזרחית מהטכניון בחיפה. כמו כן, בקורות החיים שלו מצויין שהוא סגן אלוף במיל'. לדבריו, בבירור שנערך עם הטכניון נאמר שהאדם אינו מוכר. בוחבוט אומר כי בדק עם מקור בכיר בצה"ל והתברר שהמועמד רחוק מלהיות סגן אלוף.

בוחבוט: "ביקשתי ממהנדס העיר שיציג בפנינו תעודת קצין אורגינלית מצה"ל ותעודת בוגר טכניון אורגינלית. כמובן שעד לרגעים אלה לא קיבלנו כלום. כל נושא שבדקנו התברר שאין לו אחיזה במציאות. אך אפשר לציין כי האיש יודע לדבר ומרשים מאוד.

לא ניתן היה לקבל את תגובת המהנדס.