ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים תאוחד עם ועדת המשנה להתנגדויות

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לאחד את הרכב ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) עם ועדת המשנה להתנגדויות, במטרה לקצר את משך זמן הדיונים בתוכניות המוגשות לדיון בדרג ארצי. בעקבות האיחוד בין הוועדות, יידונו התוכניות פעם אחת, ולא יידרשו דיונים בוועדות משנה שונות.

עוד החליטה הוועדה לחזק את ייצוג המגזר העירוני בוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ), ובוועדת הערר למתקנים בטחוניים. על פי ההחלטה, ראש רשות עירונית יהיה חבר בוועדה, ולא ראש מועצה איזורית, כפי שהיה עד כה.

השינוי נובע מכך, שהנושאים הנדונים בוועדת הערר לקרקע חקלאית ושטחים פתוחים נוגעים בעיקר לשטחים שנועדו לשמש את האוכלוסיה העירונית, שמהווה את רוב אזרחי המדינה. החלטה נוספת היא למנות נציג של השר לאיכות הסביבה לוועדת הערר לקרקע חקלאית, במקום נציג שר התחבורה.

המועצה הארצית החליטה עוד להמליץ לשר הפנים למנות את נציג הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים כנציג המועצה הארצית בוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ).

החלטה זו באה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שקבע שיש למנות נציג של הרשות לוועדה. עד כה ייצג את המועצה הארצית נציג המועצות האזוריות. מינוי נציג הרשות לשמירת הטבע והגנים נעשה על מנת לממש את התיקון בחוק שהרחיב את סמכות הוועדה לטפל גם בשטחים הפתוחים, ולא רק בשטחים החקלאיים.