החברה להגנת הטבע: אין לאשר תוכנית נקודתית ללא תוכנית מיתאר מקומית

לפני מספר שבועות הוגשו לוועדה המחוזית מסמך המדיניות לגבי שכונת הדר הכרמל, ולאחר ההגשה אישרה הוועדה המחוזית את תוכניות אוריון. בשבועות הקרובים אמורה העירייה להגיש את מסמך המדיניות לגבי מרכז הכרמל

החברה להגנת הטבע פנתה השבוע לממונה על המחוז מטעם משרד הפנים בחיפה, ד"ר חיים קופלמן, במכתב אליו מצורפת חוות דעת משפטית, הקובעת, כי החלטות הוועדה המחוזית, לפיהן מאושרת מדיניות תכנונית באמצעות "מסמך מדיניות", ולא על ידי תוכנית מיתאר, מנוגדת למטרות והוראות חוק התכנון והבנייה.

לפני מספר חודשים נדרשו עיריית חיפה והוועדה המקומית, על ידי הוועדה המחוזית, להגיש למחוזית מסמכי מדיניות לגבי תכנון שכונת הדר הכרמל ושכונת מרכז הכרמל, כתנאי לאישור תוכניות נקודתיות חריגות - פרויקט אורנים ופרויקט אוריון.

לפני מספר שבועות הוגשו לוועדה המחוזית מסמך המדיניות לגבי שכונת הדר הכרמל, ולאחר ההגשה אישרה הוועדה המחוזית את תוכניות אוריון. בשבועות הקרובים אמורה העירייה להגיש את מסמך המדיניות לגבי מרכז הכרמל.

החברה להגנת הטבע טוענת, כי היא תומכת בתפיסה הדורשת תכנון כולל, ורואה בה תפיסה תכנונית ראוייה ונכונה, אלא שמסמכי המדיניות שהוגשו אינם מהווים תחליף לתוכנית מיתאר מקומית, אין להם כל עיגון ותוקף סטטוטורי, ואין לגביו כל הליך ראוי וקבוע לאישור או להצגתו לעיון ולתגובת הציבור הרחב.

החברה להגנת הטבע טוענת עוד, כי על הוועדה המחוזית לחזור בה מהבקשה, ובמקומה עליה לפנות אל הוועדה המקומית בבקשה להכין תוכנית מיתאר מקומית. חוות הדעת של היועץ המשפטי של החברה להגנת הטבע, עו"ד רנטו יאראק, קובעת כי כל עוד לא אושרה תוכנית המיתאר המקומית - על הוועדה להימנע מאישור תוכניות נקודתיות.