ראש העין: מערכת מידע ממוחשבת למקרקעין, נכסים ותכנון

המערכת תאפשר ליצור חתכי ידע שונים כגון מידע על בתים ונכסים מושכרים, מידע על עסקים וקישוריות אינטראקטיבית של אתרי אינטרנט

עיריית ראש העין החלה בשבוע שעבר בהקמת מערכת מידע גיאוגרפית למקרקעין, נכסים וטכנולוגיה, אשר אמורה לשרת את הציבור הרחב בתחומי הנכסים, תכנון ובנייה. בשלב הראשון תותקן המערכת במשרדי העירייה ובשלב הבא, לאחר סיום עבודות הסקרים והמיפוי, תועבר לאינטרנט.

המערכת תאפשר ליצור חתכי ידע שונים כגון מידע על בתים ונכסים מושכרים, מידע על עסקים וקישוריות אינטראקטיבית של אתרי אינטרנט. המערכת תכלול מיפוי ממחושב מצילומי אוויר צבעוניים, שכבות מידע שונות כגון מיקום גוש חלקה ומגרשים, שטחים, חישובי מס וארנונה, אגרות בנייה, היטלים, תמונות המבנים, ייעודי קרקע, חריגות בנייה ושימושים חורגים, זכויות בנייה ועוד.

בתחום הדמוגרפי תספק המערכת מידע על מספר נפשות בכל יח"ד לצורך רישומי מערכת החינוך, איזורי רישום וכדומה.

על-פי עיריית ראש העין, השיטה החדשה תחסוך את הטרדת התושבים לבדיקות שונות, והרוב יתבצע על-פי פענוח תצלומי אויר. את המערכת תקים חברת אור-היי-טק.

בכך הופכת ראש העין לאחת הערים הבודדות בארץ המספקות מערכת מסוג זה לתושבים בארץ. לאחרונה השיקה עיריית ת"א-יפו מערכת מידע מקוונת לרישוי ופיקוח בנייה. בין היתר מספקת מערכת זו "תיק מידע", שהוא השלב הראשוני וההכרחי בהליך רישוי הבנייה, המרכז מידע על זכויות בנייה למגרש, מידע על תשתיות קיימות.