ועדת הכספים תכריע אם לאשר את פרק הול"לים

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), סירב לתת רשות דיבור לנציגי משרד הפנים, ובעיקר לדינה רצ'בסקי, ראש יחידת התכנון הארצית, המתנגדת לחוק

ועדת הכספים תכריע ביום א' אם לאשר את פרק הול"לים (ועדות לבנייה למגורים) בחוק ההסדרים. זאת, בתנאי שתקבל קודם רשימה מוסכמת של פרויקטים שנתקעו בגלל קשיים וסכסוכים בירוקרטיים בין הרשויות.

שר התשתיות, אביגדור ליברמן, שהופיע במפתיע בישיבת הוועדה כדי לקדם את פרק הול"לים, אמר, כי בידו רשימה של עשרה פרויקטים שמועמדים למימון בידי יזמים פרטיים, בהיקף כולל של 12 מיליארד דולר.

לדבריו, נמסרה רשימה לממשלה, והוא מוכן להביא אותה בראשית השבוע הבא גם לידיעת הוועדה. ליברמן ציין לדוגמה את הקמת פרויקט השוק הסיטונאי בת"א, שנתקע לדבריו בגלל מחלוקת בין המדינה לחברת בזק.

ליברמן אמר, כי הפרק בחוק ההסדרים נכתב בגלל "התרסקות המערכות", כתוצאה מעודף הבירוקרטיה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), סירב לתת רשות דיבור לנציגי משרד הפנים, ובעיקר לדינה רצ'בסקי, ראש יחידת התכנון הארצית, המתנגדת לחוק. ליצמן אמר, כי הוא איננו מוכן עוד להכניס את הוועדה לוויכוח בין משרדי הממשלה, בעיקר משרדי הפנים, המשפטים ואיכות הסביבה, שמתנגדים לחוק. הוא הסתמך על מכתב שקיבל ממזכיר הממשלה, גדעון סהר, לפיו רק משרד האוצר מוסמך להציג בוועדה את עמדת הממשלה.

ליצמן ביקש לקבל את רשימת הפרויקטים המועמדים לרישוי מהיר לפי החוק המוצע, וליברמן, כאמור, הבטיח לספק את הרשימה.