עין כרם: המחוזית תדון מחדש בכל התוכניות שאושרו בשנתיים האחרונות

מתכננת המחוז, בינת שוורץ, ל"גלובס": "בית המשפט קבע, כי תוכנית התושבים נקבעה כראויה לדיון, ומאחר שחלק מתוכניות הבינוי שאושרו להפקדה חלים על אותם שטחים הנכללים בתוכנית התושבים, תקיים הוועדה דיון בכל התוכניות"

הוועדה המחוזית תדון מחדש בכל התוכניות שאושרו להפקדה בשנתיים האחרונות בשכונת בעין כרם. זאת, בעקבות החלטת בית המשפט העליון שאישר לתושבי השכונה לקדם תוכנית מתאר לשכונה.

מתכננת המחוז, בינת שוורץ, ל"גלובס": "בית המשפט קבע, כי תוכנית התושבים נקבעה כראויה לדיון, ומאחר שחלק מתוכניות הבינוי שאושרו להפקדה חלים על אותם שטחים הנכללים בתוכנית התושבים, תקיים הוועדה דיון בכל התוכניות".

לדברי שוורץ, המטרה היא לבחון את כל התוכניות במקביל לדיון התוכנית המיתאר שהגישו התושבים. לדבריה, הדיון המחודש אינו מחייב בהכרח ביטול התוכניות שאושרו שיתגלו כמנוגדות להוראות תוכניות התושבים.

יצוין, כי בית המשפט העליון לא חייב את הוועדה המחוזית לבטל רטרואקטיבית תוכניות או לקיים דיון מחודש. יוזמתה של שוורץ נחשבת להחלטה לפנים משורת הדין. בין התוכניות שידונו מחדש חמש תוכניות לבניית 82 יחידות דיור, שמקדם מינהל מקרקעי ישראל.

אדריכל המינהל במחוז ירושלים, עמוס המרמן: "ההחלטה לעכב תוכניות מפורטות מאחר שאין תוכנית מתאר היא חסרת היגיון. במחוז ירושלים יש 5,000 תוכניות מפורטות, מבלי שקיימת תוכנית מתאר מאושרת. הוועדה רוצה להוכיח שהיא לא עושה פעולות מחטף, ורוצה להצטייר כיותר צדיקה מהאפיפיור. אני לא חושב שהוועדה צריכה לעשות הצגות כאילו היא עובדת כהלכה. כשעושים הצגות זה מראה שיש מה להסתיר".