מיתר תקבל 35 אלף דונם ושליטה ב-3 ישובים חדשים

האישור עבר לאחר שחברי מועצה, שהתנגדו בתחילה, ערכו סיור באזור המיועד והתייעצו עם מומחים, והצטרפו לתומכים בהצעת ראש המועצה, סלומון כהן

מליאת מועצת מיתר קיימה דיון שבסופו הוחלט ברוב קולות, לתמוך בהצעת משרד הפנים להרחיב את גבול שטח השיפוט של המועצה בעוד 35 אלף דונם, ולהוסיף תחת השיפוט את שלושת הישובים החדשים שעתידים לקום בסמוך למיתר: יתיר, כרמית וחירן.

אישור המועצה היה חיוני כדי להתקדם בתוכניות מול משרד הפנים. עם האישור יעבור הדיון לוועדת גבולות שתמליץ על ההחלטה, וממנה לאישור סופי של שר הפנים. בכך תהיה מיתר לאחת המועצות המקומיות הגדולות בארץ. סדרי גודל של שטח כזה מקובל בדרך כלל במועצות אזוריות של קיבוצים ומושבים. להמחשה, שטח מיתר יהיה כעת כמו של באר שבע.

האישור עבר לאחר שחברי מועצה, שהתנגדו בתחילה, ערכו סיור באזור המיועד והתייעצו עם מומחים, והצטרפו לתומכים בהצעת ראש המועצה, סלומון כהן. כהן הציג עמדה ממנה עולה, כי הרחבת שטח השיפוט וטיפול בישובים החדשים יגדיל באופן משמעותי את תקציב מועצת מיתר, יגדיל את ההכנסות למערכת החינוך ויאפשר שליטה של המועצה על הנעשה בישובים החדשים הסמוכים למיתר.

כהן: "שלושת הישובים החדשים קמים בכל מקרה לפי החלטת הממשלה. מוטב לנו לתת יד ולהיות שותפים למהלכים ולהתאימם למיתר, מאשר לעמוד מהצד ובעוד כמה שנים נקבל אותם בהחלטה של משרד הפנים מבלי שישאלו אותנו כלל. כך נזכה לתקציבים ונוכל לפקח על הנעשה סביבנו. בכל מקרה, למיתר יש אינטרס לקדם עיבוי יישובים באזור כדי להגדיל את עיבוי ההתיישבות לאורך קו התפר, וזהו כמובן גם אינטרס של מדינת ישראל ושל הנגב".