ישי דורש להוציא את משרת מנהל מינהל התכנון מרשימת המשרות המחייבות מכרז

הדרישה באה בעקבות יציאתה הקרובה של מנהלת מינהל התכנון הנוכחית, דינה רצ'בסקי, לגמלאות, במאי 2002. יצוין, שתפקיד מנהל מינהל התכנון נחשב לאחד התפקידים בעלי העוצמה בארץ, כאשר לעומד בראש המינהל יש השפעה על תחומים רבים נוספים

שר הפנים, אלי ישי, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בדרישה להוציא את משרת מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים מרשימת המשרות המחייבות מכרז, ולאפשר את בחירת המועמד באמצעות ועדת איתור.

הדרישה באה בעקבות יציאתה הקרובה של מנהלת מינהל התכנון הנוכחית, דינה רצ'בסקי, לגמלאות, במאי 2002. יצוין, שתפקיד מנהל מינהל התכנון נחשב לאחד התפקידים בעלי העוצמה בארץ, כאשר לעומד בראש המינהל יש השפעה על תחומים רבים נוספים.

מינהל התכנון אחראי על עבודת התכנון בחמשת מחוזות משרד הפנים, מנהל המינהל אחראי על תוכניות המתאר ברמותיהן השונות, והוא גם משמש יו"ר במספר ועדות סטטוטוריות חשובות.

ההחלטה על הכנסת משרת מנהל מינהל התכנון לרשימת המשרות המחייבות מכרז התקבלה לפני שלוש שנים בלבד על ידי רובינשטיין, לאחר שעד לאותה עת המינוי נקבע באמצעות החלטת ממשלה בלבד. עוד הוחלט, שגם חמשת מנהלי המחוזות במשרד הפנים ייבחרו במכרז. עתה מבקש ישי לשנות את ההחלטה, ולאפשר את הבחירה באמצעות ועדה שבה למשרד הפנים יש השפעה רבה.

ועדת האיתור תורכב משלושה חברים בלבד, ביניהם מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי מרדכי, נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, ומועמד נוסף, שיהיה מקובל על השר ועל הנציבות.

הוועדה קובעת את הקריטריונים לבחירה, פונה בעצמה למועמדים ומציעה להם את התפקיד. הוועדה רשאית לבקש גם המלצות. לאחר הבחירה מגישה הוועדה את החלטתה לשר הממונה, המאשר אותה. יתרונה של ועדת איתור הוא, שאם המועמדים אינם נמצאים מתאימים, היא יכולה להמשיך ולחפש מועמד אחר, וזאת בניגוד לוועדת מכרזים, שחייבת לפרסם מכרז חדש באם לא נמצא מועמד מתאים.

ברשימת המשרות שניתן להן אישור לבחירת מועמדים באמצעות ועדת איתור, גם משרת הממונה על ההגבלים, נציב המים, ראש מינהל התעופה האזרחית, יו"ר הרשות לשירותים ציבוריים חשמל ואחרים.

משרד הפנים מסר בתגובה, שהוחלט על בחירה באמצעות ועדה מכיוון שמדובר במשרה בכירה ביותר בעלת חשיבות לאומית, ולכן חשוב למצוא את המועמד המתאים ביותר.