לא מממשים היתרי בנייה: 88 מיליון שקל אובדן הכנסה לעירייה ב-2001

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר ל"גלבוס": "התהליכים העוברים על המשק כיום אינם פוסחים על ת"א-יפו

הפסד ההכנסה לעיריית ת"א בגין היתרי בנייה לשנת 2001שלא מומשו, הסתכמו ב-88 מיליון שקל. כך עולה מדו"ח של העירייה, שהגיע לידי "גלובס".

מהדו"ח עולה, כי בשנת 2001 פג תוקפן של 358 בקשות, המתייחסות לשטח כולל של כ-100 אלף מ"ר, שמבקשיהם לא מימשו את ההיתר שניתן להם על-ידי הוועדה המקומית. על פי הנתונים, היתרים אלה היו אמורים להכניס לקופת העירייה 36 מיליון שקל. תוקף היתר הבנייה הוא לשנה, עם אפשרות להארכה בשנה נוספת.

עוד עולה מהדו"ח, כי 141 בקשות מאושרות ממתינות כיום לתשלום, והן מתייחסות ל-144 אלף מ"ר, העתידים להכניס לקופת העירייה 52 מיליון שקל. הבקשות הללו אושרו ע"י הוועדה המקומית, הן עדיין בתוקף, אך המבקשים טרם מימשו את זכותם וטרם שילמו את האגרה עבורם.

מהנדס עיריית ת"א, דני קייזר, אמר ל"גלבוס": "התהליכים העוברים על המשק כיום אינם פוסחים על ת"א-יפו. לדאבוני, אנשים מגיעים עד שלב מימוש ההיתר, ובוחרים שלא לבצע את המהלך הזה, מאחר ואין בידם את האפשרות לממש את ביצוע ההיתרים והם מוכנים להסתכן אף בפקיעת תוקף ההיתר שניתן להם".

קייזר הוסיף, כי מדובר בבקשות של אנשים פרטיים, המבקשים לבנות מבנים קטנים יחסית, בעיקר הרחבות, תוספות וקוטג'ים, המייצגים למעשה העדר יכולת עצמאית של המגזר הפרטי לממש בתקופה קשה זו. יחד עם זאת, טוען קייזר, כי בחודש האחרון חלה התאוששות בשוק המגורים, מאחר וקבלנים רבים הגישו בקשות רבות להיתרים, ואף משכו אותן החוצה.

מנגד, טוען יו"ר סיעת הירוקים בעירייה, פאר ויסנר, כי עיריית ת"א עוצמת את עיניה, והיא יושבת בבועה שאינה קשורה למציאות בארץ. יוצא מכך, שהתקציב שאושר רק לאחרונה אינו עולה בקנה אחד עם הנתונים, והוא למעשה זריית חול בעיני הנבחרים והציבור.