ועדת הערר המחוזית אישרה סגירת מרפסת בשכונת רמות - "כדי למנוע אפליה"

יו"ר הוועדה, עו"ד אהרון ברוכין כתב בהחלטתו: "יתכן כי מלכתחילה ועדת הערר לא היתה מאפשרת בניית מרפסות בבניין כפי שאישרה הוועדה המקומית, אך מכיוון שאושרו בקשות דומות בבניין זה ובבניינים סמוכים - לא יכולנו לגרום לאפליה

ועדת הערר המחוזית אישרה תוספת בנייה בשכונת רמות לסגירת מרפסת, בשל החשש מגרימת אפליה בין תושבי השכונה. יו"ר הוועדה, עו"ד אהרון ברוכין כתב בהחלטתו: "יתכן כי מלכתחילה ועדת הערר לא היתה מאפשרת בניית מרפסות בבניין כפי שאישרה הוועדה המקומית, אך מכיוון שאושרו בקשות דומות בבניין זה ובבניינים סמוכים - לא יכולנו לגרום לאפליה".

לדבריו, אי מתן האפשרות לבניית מרפסת דווקא בדירה האמורה עלולה ליצור מצב של אפליה ואי נוחות שלא ניתן יהיה להסבירה. החלטה זו ניתנה בערר שהגיש זוג תושבי שכונת רמות, מאיר וליאורה בסטיקר, על תוכנית לבניית מרפסת שביקש שכנם, חכים נעים, בבניין ברחוב צונדק בשכונת רמות.

הוועדה המקומית אישרה את תוספת הבנייה, אך לאור ההתנגדות צימצמה את התוכנית. ברוכין קבע, כי על אף שהקרבה בין הבניינים רבה, המרפסת המבוקשת צרה וחסומה על-ידי צמחייה בין הבתים, כך שלא תהווה פגיעה רבה בעוררים. לדבריו, האדם שביקש את התוספת זכאי לקבל יחס דומה וזהה לדיירים אחרים בבניין ובשכונה כולה, שלהם אושרה תוספת של מרפסות דומות.

ועדת הערר קבעה לאחר ביקור במקום לדחות את הערר, ולאשר את התוספת המבוקשת.