המחוזית נגד תמ"א 35: היא נכנסת לנעלינו

הוועדה המליצה למינהל התכנון לשנות את באופן מהותי את התוכנית, כך שהתוכנית תתווה מדיניות כללית עקרונית, ותתמקד רק במספר תחומים עקרוניים מתוך מכלול הנושאים בהם היא עוסקת

הוועדה המחוזית ירושלים מתנגדת נמרצות לתוכנית המתאר הארצית. לדעת רוב חברי הוועדה, התוכנית עוסקת במספר גדול של נושאים, ויש בה פרטים רבים מדי, שיוצרים עומס מיותר על מערכת התכנון. בדיון במליאת הוועדה הוחלט שלא להעביר תוכניות מפורטות לתמ"א 35 במתכונת שהוגשה, וזאת בשל הנחיצות בשינוי מהותי במבנה התמ"א ובגישה התכנונית אותה היא אמורה לייצג. לדעת רוב חברי הוועדה, תוכנית המתאר הארצית נכנסת מצד אחד לנעלי התמ"מ ברמת הפירוט והמורכבות, ומאידך אינה מעדכנת אף אחת מתוכניות הארציות הנושאיות (לתחבורה, לתיירות ונופש וכו'), ובנוסף לא יוצרת ביניהם שילוב שאמור לתרום לפישוט המציאות התכנונית.

הוועדה המליצה למינהל התכנון לשנות את באופן מהותי את התוכנית, כך שהתוכנית תתווה מדיניות כללית עקרונית, ותתמקד רק במספר תחומים עקרוניים מתוך מכלול הנושאים בהם היא עוסקת. בין הנושאים הראויים להתייחסות, לדעת הוועדה, שמירה על רצף שטחים פתוחים, צפיפות למגורים, יישובים חדשים, מכלול נופי ונחלים ראשיים.